Jump to content

NOI - Northern Oil


Stratofortress

Recommended Posts

  • Replies 573
  • Created
  • Last Reply
Hva skjer med kursen til NOI hvis mange av dem som kjøper 'tilbuds' aksjer begynner å selge for å sikre gevinst ? Bare lurer jeg.

 

Jeg ser på det som veldig lett tjente penger jeg da!!

44064[/snapback]

Trodde faktisk at vi ville merke dette allerede idag jeg men.

Tror de fleste som tenker på å selge vil gjøre dette før de får aksjene på konto.

Dvs at de selger det de vet de får tildelt. I tilbudet står det jo klart for mange en får tildelt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror NOI kom i skyggen av at DNO passerte 100 idag. Med en oljepris på nesten 58$ som ikke forventes synke nevneverdig i overskuelig fremtid, er minste motstands vei oppover NOI ( i tillegg til DNO). Ingen har så vidt meg bekjent anbefalt å selge de nye NOI-aksjene. Det har ihvertfall ikke jeg tenkt å gjøre. Det jeg tvert imot lurer på, er om aksjer som "blir til overs" fra de som ikke benytter eg av tilbudet kan kjøpes på noen som helst måte. Jeg hadde nemlig tenkt å tegne meg for flere, men på akseptformularet sto det max antall.

Link to comment
Share on other sites

Som dagens kursutvikling viser (+ over 8% hittil), har nok NOI kommet noe i skyggen av DNO og PAR m.fl.

 

Men nå blir nok en glemt aksje trukket frem i lyset igjen etter at vi har fått ro om kring fusjonsprosessen og de fleste har benyttet seg at NOI-tilbudet om "rimelige" aksjer. Dette blir nok ikke den sise anbefalingen.

 

Spår NOI-rally

Meglerhus er overbevist om at Northern Oil-aksjen skal opp over 40 prosent.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (21.6.05 10:30)

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Aksje anbefales sterkt - NOI-tilbud

- - Glemt aksje - NOI om granskning

- NOI

 

Pareto Securities anbefaler kjøp av Northern Oil. Ifølge Reuters settes 12-måneders kursmål til fem kroner, som er 43 prosent mer enn dagens kurs på 3,50 kroner.

Meglerhus ser høy oppside i selskapets brasilianske oljefelt. Nettoverdien på eiendelene (net asset value) blir anslått til 7,50 kroner per aksje.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i h...... hopper jeg tilbake til 22. januar etter å ha sendt et nytt innlegg?

Jeg har skrivet om det på dettil egnet sted, men svar uteblir. Er det ikke flere som reagerer på at dette er irriterende - spesielt når blodpumpen slår ekstra fort pga ekstraordinær stor kursutvikling.

Link to comment
Share on other sites

NOI - UTSTEDELSE AV NYTT 5-ÅRS USIKRET OBLIGASJONSLÅN

22.06.2005 08:54

 

Utstedelse av et nytt 5-års usikret obligasjonslån

Styret i Northern Oil ASA har besluttet å utstede et nytt 5-

års usikret obligasjonslån med en låneramme på inntil NOK

300 millioner. Første transje av lånet er satt til NOK 200

millioner og skal plasseres av Pareto Securities ASA som

hovedtilrettelegger og Carnegie ASA og Terra Securities i

det norske og internasjonale markedet. Obligasjonslånet vil

ha en løpetid på 5 år og vil forfalle den 13. juli 2010.

Lånet vil ha en årlig rente på 10%.

 

Oppgjør for lånet er fastsatt til 13 juli 2005. Lånet vil

bli søkt børsnotert.

Link to comment
Share on other sites

NOI - UTSTEDELSE AV NYTT 5-ÅRS USIKRET OBLIGASJONSLÅN

22.06.2005 08:54

 

Utstedelse av et nytt 5-års usikret obligasjonslån

Styret i Northern Oil ASA har besluttet å utstede et nytt 5-

års usikret obligasjonslån med en låneramme på inntil NOK

300 millioner. Første transje av lånet er satt til NOK 200

millioner og skal plasseres av Pareto Securities ASA som

hovedtilrettelegger og Carnegie ASA og Terra Securities i

det norske og internasjonale markedet. Obligasjonslånet vil

ha en løpetid på 5 år og vil forfalle den 13. juli 2010.

Lånet vil ha en årlig rente på 10%.

 

Oppgjør for lånet er fastsatt til 13 juli 2005. Lånet vil

bli søkt børsnotert.

44249[/snapback]

 

Ja synes dette ser bra ut, godt en slipper mer utvanning selv om renta er høy(pga usikret lån) Legg ellers merke til at det er Pareto som skal plassere lånet.

Pareto gikk forøvrig ut i går med kursmål kr 5,-........

Link to comment
Share on other sites

Av driller på ST:

 

21. juni 2005 kom denne meldingen (som lyn fra klar himmel):

"Pareto Securities anbefaler kjøp av Northern Oil. Ifølge Reuters settes 12-måneders kursmål til fem kroner, som er 43 prosent mer enn dagens kurs på 3,50 kroner. Meglerhus ser høy oppside i selskapets brasilianske oljefelt. Nettoverdien på eiendelene (net asset value) blir anslått til 7,50 kroner per aksje."

 

22. juni 2005 kom så denne som forklarer det hele:

"Utstedelse av et nytt 5-års usikret obligasjonslån Styret i Northern Oil ASA har besluttet å utstede et nytt 5-års usikret obligasjonslån med en låneramme på inntil NOK 300 millioner. Første transje av lånet er satt til NOK 200 millioner og skal plasseres av Pareto Securities ASA som hovedtilrettelegger og Carnegie ASA og Terra Securities i det norske og internasjonale markedet. Obligasjonslånet vil ha en løpetid på 5 år og vil forfalle den 13. juli 2010. Lånet vil ha en årlig rente på 10%."

Link to comment
Share on other sites

Pressemeldingen kunne godt ha inneholdt opplysninger om hvorfor de har valgt et usikret lån. Men som andre har skrevet om andre steder, må dette tolkes som tillit. Men Pareto får jo både i "pose og sekk" ved å ha så "tette" forretningsforbindelse til NOI som et slikt lån betyr. At Pareto kom med anbefaling, kan vel dette neppe tolkes på annen måten enn at de har skaaffet seg grundig innsikt i selskapets økonomi og fremtidsutsikter? Det må man vel ha lov til å forvente?

Link to comment
Share on other sites

På min jakt etter info fra GF, fant jeg dette på ST av stor interesse:

 

ome 22.06.05 21:03

Ytterlige kommmentarer:

 

Jeg stilte spørsmål om hva en i praksis ville gjøre hvis utfallet av "Granskingen" ble en endring av bytteforholdet.

 

Svar:

Det blir overhodet ingen endring av bytteforhold. Fusjonen er satt og registrert i Brønnøysundregisteret.

 

Det eventuelle utfall vil bli en erstatningsak mot det forrige styret i NOI. Lind toet sine hender og sa at nå slutter jeg, men da er det i så fall Torgersen som må betale erstatningen.

Dette var selvfølgelig noe muntert satt på spissen, men som sagt konklusjonen var at granskingen ikke berører selskapet.

 

Forøvrig sa Lind ved sin avslutningstale at NOI i sin opprinnelige form var et "gigantisk" risikoprosjekt da det var så mye som kunne gått galt. Heldigvis fikk en også brønn 3 i stabil produksjon og foruten en meget høy oljepris som nå har gitt overskudd i selskapet.

 

Han er meget positiv til fusjonen og selskapets fremtid som nå ligger i gode hender med stor kapital og fremtidsrettede prosjekter.

 

Millionene som ble innhentet i dag ble fulletegnet på 40 min !!

Min sidemann på møtet ble forespurt pr telefon, men ville ha litt betenkningstid. Da han ringte tilbake like etter var han allerede forsent ute. Det tyder på tiltro til selskapet!!

*******************************************************************

Det siste var jeg også inne på i mitt forrige innlegg. Det lover godt for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Pareto som har vært hovedtilrettelegger for det usikrede lånet, må man gå utfra har hatt anledning til å gå NOI etter i sømmene. Derfor er det vel ekstra grunn til å tillegge denne anbefalingen stor vekt? Les og bedømm selv:

Pareto Securities:

 

Pareto positiv til Northern Oil

Pareto Securities har i en fersk oppdatering satt et kursmål på 5,00 kroner på Northern Oil-aksjen

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 21.06.2005 13:36

 

Pareto Securities har i en fersk oppdatering satt et kursmål på 5,00 kroner på Northern Oil-aksjen, mens net asset value er beregnt til 7,50 kroner, melder TDN Finans.

 

Meglerhuset mener selskapets investeringer i Brasil har høy oppside, og at det er betydelig potensial for oppjusteringer av reservene fra de tre Petrobas-feltene.

 

Pareto er også positive til selskapets gassvirksomhet i USA.

Link to comment
Share on other sites

Til orientering vedlegges de to siste innleggene fra ST:

 

nocky 25.06.05 15:49

Har begynnt og følge debatten her på NOI strengen, etter at jeg kjøpte meg tungt inn i NOI i forrige uke. Fikk ikke med meg alle de fantastiske oppgangene i både PAR,DNO m/fl.

Har kun fått med meg korte trader.

 

Men etter å ha satt meg litt inn NOI caset, tror jeg dette kan være neste avstikker som vil løfte seg endel fremover. Aksjen trades nå på 3 års høy etter hva jeg kan skjønne, og oppgangen kommer på solid volum.

Teknisk begynner aksjen å se bra ut.

 

jus 26.06.05 18:33

Teknisk begynner aksjen å se bra ut" sier du? Mine kilder sier følgende:

"Kjøpskandidat (95) (Totalanalyse) - 24. jun 2005

Northern Oil er teknisk positiv både på kort, mellomlang og lang sikt. Aksjen er positiv på innsidehandler.

 

NB. på en skale fra 1 ... 100 der 100 er beste skår, står NOI på 95. Det er vel litt bedre enn å se bra ut vel?

*******************************************************************

Er det noen som er ekspert på tekniske analyser som kan kommentere dette?

Link to comment
Share on other sites

29.06.05 09:15 Marked=OB NOI AQUISITION IN USA avtaler

 

Northern Oil ASA (`NOI`) has executed an agreement to

acquire Mid American Natural Resources Inc (Mid American) -

an energy marketing and pipeline management Company in the

Appalachian region.

 

The purchase price is USD 6,750,000 of which USD 500.000

will be paid in shares.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Excluding synergy effects, the acquisition is anticipated

to improve net profit with more than USD 2,0 million per

year.

 

In addition, the acquisition will put the company in

position to strongly increase focus and attention on the US

G&T division (pipeline business) with the aim to improve

capacity utilization (19% presently) and thereby increase

volume throughput and profitability.

 

The transaction significantly strengthens the management

team and fills a large gap in the Company`s US value chain

and as consequence Mr. John Gravanda, the owner of Mid

American, will replace Mr. Øivind Risberg as CEO of the G&T

division.

Link to comment
Share on other sites

NOI henter penger

 

Northern Oil planlegger rettet emisjon for å finansiere det 6,75 millioner dollar store kjøpet av Mid American Natural Resources.

 

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (29.6.05 16:24)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Direktør kjøper aksjer - NOI-finansiering klar

- Toppsjef kjøper aksjer - Northern Oil kjøper i USA

- NOI

 

 

 

 

Northern Oil planlegger en rettet emisjon og nedsalg på tilsammen 30,7 millioner aksjer, hvorav 27,9 millioner aksjer er nye mens resten stammer fra egen beholdning, ifølge Reuters.

 

Emisjonen skal finansiere kjøpet av Mid American Natural Resources for 6,75 millioner dollar samt til økt aktivitet generelt. Meglerhusene Carnegie, Pareto Securities og Terra Securities er hyret inn til jobben.

 

Tegningsperioden starter onsdag 29. juni. Emisjonen vil rettes mot norske og internasjonale profesjonelle som institusjonelle investorer.

 

http://www.hegnar.no/external/default.asp?...ns_19&paper=noi

Link to comment
Share on other sites

NB.

Meglerhusene Carnegie, Pareto Securities og Terra Securities som er hyret inn til å gjennomføre den rettet emisjon. Med den grundige kjennskap de får til NOIs virksomhet i denne forbindelse, bør disse meglerhusene følges med argusøyne i dagene/ukene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Carnegie, Pareto Securities og Terra Securities har alene sørget for på holde kursen høy de siste ukene.(netto megler handel) Nok en emisjon, nok en utvanning. Snart kommer aksjer ervervet for 2,50 på konto'en. Mange som vil lempe ut. Tror på nedgang...

Link to comment
Share on other sites

Fire insidere kjøpte aksjer i går til overe 2 mill. Det antas å være et godt kjøpssignal.

 

NB. Deet meldes nå at Northern Oil har fullført en emisjon på 30,7 millioner aksjer, hvorav 27,9 millioner er nyutstedt. Emisjonskursen var på 3,50 kroner, og emisjonen ble kraftig overtegnet!!!

Link to comment
Share on other sites

Øivind Risberg - administrerende direktør i Northern Oil -

eier personlig og direkte gjennom sine to selskaper

Solodden AS og Macon Finans AS 8.804.000 aksjer i Northern

Oil.

 

I tillegg til disse aksjene som Øivind Risberg kontrollerer

direkte, eier Risberg igjennom Solodden AS 50 % av

selskapet Viksund AS. Viksund AS har nylig økt sin

aksjebeholdning (ved deltagelse i aksjeemisjonene i NOI og

kjøp 30. juni) med 2.872.116 aksjer, og eier per i dag

totalt 12.847.000 aksjer i NOI.

 

Transaksjonene igjennom Viksund AS ansees ikke som

meldepliktige transaksjoner, men betraktes som relevant

informasjon til markedet.

 

http://www.newsweb.no/index.asp?languageID...op=&ncat_id=114

 

 

Ingen skal si at Risberg ikke har tro på selskapet ihvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Troen på selskapet vil nok øke etter dagens innsidekjøp:

 

Konsernsjef hamstrer aksjer

 

Northern Oil-sjefen kjøper én million aksjer.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (7.7.05 10:05)

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Toppsjef kjøper aksjer - NOI henter penger

- Direktør kjøper aksjer - NOI-finansiering klar

- NOI

 

Solodden AS, 100 prosent eid av Northern Oil-sjef Øivind Risberg, har kjøpt én million aksjer i Northern Oil for 3,40 kroner per aksje. Etter dette sitter Solodden på 6.568.000 aksjer i Northern Oil.

Risberg eier direkte og indirekte 9.804.000 aksjer gjennom Solodden AS og Macon Finans AS. Risberg eier 50 prosent av Viksund AS, som har 12.847.000 aksjer i Northern Oil ASA.

Link to comment
Share on other sites

Før børsslutt idag ble det meldt om yttligere insidekjøp:

 

Toppsjef kjøper mer

 

Northern Oil-sjef Øivind Risberg laster tungt opp med egne aksjer.

Artikkel av: Odd Steinar Parr (7.7.05 15:16)

Northern Oil-sjef Øivind Risbergs heleide selskap Solodden AS har i kraft av en forward-kontrakt kjøpt én million Northern Oil-aksjer til 3,49 kroner aksjen, går det frem av en børsmelding.

 

Solodden eier etter dette 7.568.000 aksjer i selskapet, inklusive forward-kontrakten. Direkte og indirekte gjennom Solodden og Macon Finans eier Risberg 10.804.000 aksjer.

 

Kontrakten går ut 6. januar 2006.

____________________________________________________________________

 

Med en oljepris på rundt 60$ må vi vel ha grunn til å regene med at gårdagens nedgang blir rettet opp i dag?

Link to comment
Share on other sites

11/07-2005 11:31:36: NOI - NYTT NAVN OG NY TICKER 13.07.2005/REG.KAPITALFORHØYELSE

 

 

Northern Oil ASA endrer selskapets navn til Norse Energy

Corp. ASA. Det nye navnet er registrert i Brønnøysund og

selskapet vil fra og med onsdag 13.07.2005 bli notert på

Oslo Børs med nytt navn, Norse Energy Corp. ASA, og med

ticker NEC.

 

Aksjeemisjon på 27.900.000 aksjer gjort 30. juni 2005 er nå

også registrert, og aksjekapitalen i Norse Energy Corp. er

320.664.530 aksjer med pålydende 0,88 NOK per aksje, totalt

en aksjekapital på på 282.184.786,40 NOK.

 

Oslo Børs har mottatt firmaattest.Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=110722

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...