Jump to content

NOI - Northern Oil


Stratofortress

Recommended Posts

Jeg er ikke inne i NOI lenger, men synest denne bør limes inn her.

 

 

 

bjornbrekke [306]

30.03.05 21:14

 

Endre Granskingskravet vil innbefatte:

 

A :Vurdering av fusjonsprosess:

 

Styrets politikk ble uten forvarsel endret fra Q1 i mai:

Ingen startegisk samarbeid /salg før produksjon og verdier synliggjøres.

I desember beslutter styret fusjon FØR produksjon er normalisert / verdier synliggjøres.

Ingen store aksjonærer ble kontaktet vedr. fusjonsplan. I praksis var det 2 styremedlemmer i NOI ( Lind og Torgersen ) dvs. INGEN aksjeeiere som uttalte seg om fusjonsønske eller bytteforhold før dette ble vedtatt i styret i løpet av 14 dager.

EGF avstemmingen synliggjorde at flertallet av NOI aksjonærer ( uten NG interesser) var mot fusjon / bytteforhold.

I tillegg kreves en uavhengig gransking, av verdivurdering av begge selskapene inkludert inntjeningspotensialet, med krav om at bytteforholdet skal reflektere selskapenes verdier / inntjeningspotensialet.

 

 

B: Vurdering av EGF/ fusjonsvedtak:

 

Her gjøres flere brudd på aksjeloven

 

1: ULOVLIG STEMMEGIVNING:

 

Eitzen kjøper Odinaksjene og kommer sammen med NG aksjene over 40%.

Det stemmes for alle aksjene , også aksjene som overstiger 40%. Dette er ikke tillatt.Det er ikke tillatt å stemme for det antall som overstiger 40% før tilbudsplikt signaliseres.

 

2: ULOVLIG BRUK AV FULLMAKTER

Selskapet stemmer med fullmakter gitt til styreformann Lind på tross av at Lind ikke er tilstede.

Personlige fullmakter kan som kjent ikke overdras.

 

3.FORSKJELLSBEHANDLING AV AKSJONÆRER

 

Eitzen som styremedlem i NOI ( og styreformann i NG) foretar personlig at aksjekjøp for ca. 30 millioner kroner for å sikre fusjonen. Fusjonen forfordeler en aksjonærgruppe nemlig NG aksjonærene.

Aksjeverdien på NG aksjene blir ved fusjonen automatisk salgbare og realiserbare til en kurs svarende til kursstigning ca. 100%.

"Gamle" NOI aksjonærer rammes ved samme fusjonsvedtak av en kursreduksjon.( Jfr. kursutvikling etter fusjonsvedtaket)

Det er krav om at styremedlemmer skal behandle aksjonærene likt.

 

4: EGF protokollen er ufullstendig / holdes tilbake.

 

Selskapet bryter aksjelovens krav om at protokollen skal inneholde oversikt over hvem som møtte på EGF og antall aksjer som var representert.

Vi har via advokat i flere uker, telefonisk, via fax. og via mail bedt om disse opplysninger.

På tross av dette holder selskapet opplysningene tilbake.

 

(5: PFW .s rolle og Eitzens rolle vedr. bruk av fullmaktene bryter i alle fall etiske regler om likebehandling av aksjonærer og muligens også innsidebestemmelsene)

 

C : KRAV OM ENDRET BYTTEFORHOLD.

 

Gamle NOI -aksjonærer, Skagenfondene, DNB-Nor analytiker er enige om at bytteforholdet er negativt for gamle aksjonærer.

Det er i bytteforholdet ikke verdsatt utvinnbare reserver, inntjeningspotensialet de neste årene osv.

 

Siste og eneste emisjonskurs på kr. 6 i et ikke-børsnotert selskap blir sammenlignet med gjennomsnittlig kursutvikling i 2004 i NOI.

Dersom en sammenligner gjennomsnitt-emisjonskurs i NG med snittkurs i NOI ville bytteforholdet vært nærmere 1:1 FØR en tar hensyn til oljeekvivalenter og inntjeningspotensialet i NG og NOI f.eks. de nærmeste 3 årene.

Sammenlignbare oljeekvivalenter NG : NOI er ca. 25 %( 1:4)

Sammenligning forventet inntjening NG : NOI de neste 3 år er ca. 20-30% ( 1:4)

 

Vi krever at fusjonsvedtaket gjøres ugyldig og eller et krav om endret bytteforhold.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 573
  • Created
  • Last Reply

bjornbrekke [307]

31.03.05 21:00

 

Endre Da setter vi igang aksjonen for gransking.

 

1: Vennligst fyll ut begge fullmaktene og send dem på fax til meg.

Jeg skal sende dem samlet til selskapet, derfor er de stilet til selskapet.

 

BRUK FAXNR. 52 70 79 69

 

Dersom mange sender fax tilbake i morgen skal jeg informere om situasjonen i morgen kveld.

Mitt mål er mellom 15-20 millioner fullmakter, da regner jeg med å være gardert mot evt. avhoppere.

 

Vi skal i denne fasen spille med åpne kort: Antall fullmakter skal denne gangen ikke holdes hemmelig.

 

På forhånd takk for all støtte.

 

Med vennlig hilsen

 

Bjørn E. Brekke

 

................................................................................

...........

 

Northern Oil ASA

v/Styrets formann

Postboks 216

 

1326 LYSAKER

 

31. mars 2005

 

 

 

KRAV OM EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING – GRANSKING.

 

I medhold av allmenn aksjelovens § 5 – 7 krever jeg som aksjonær i selskapet at det avholdes ekstraordinær generalforsamling i Northern Oil ASA for behandling av spørsmålet om det skal iverksettes gransking av følgende forhold:

 

1. Spørsmålet om den ordinære generalforsamling 25.02.05 fattet gyldig vedtak om å fusjonere med Naturgass ASA. Det ønskes bl.a. vurdert om det ved avstemmingen ble stemt for aksjer det ikke var anledning til å stemme for.

 

2. Styret/ledelsens håndtering av fusjonsprosessen i forkant av generalforsamlingens vedtak av 25.02.05, med særlig vekt på grunnlaget for det foreslåtte/anbefalte bytteforholdet samt avtalte vilkår for øvrig slik disse fremgår av fusjonsplanen.

 

Det ønskes utredet hvilke vurderinger som lå til grunn for bytteforholdet, - et bytteforhold undertegnede aksjonær anser som åpenbart urimelig i favør av aksjonærene i Naturgass ASA.

 

 

Undertegnede aksjonær har ....................aksjer i selskapet.

 

 

 

............................den,.........april 2005

 

 

...............................................................

(underskrift)

 

.................................................................

(med blokkbokstaver)

 

 

 

 

 

F U L L M A K T

 

Jeg/vi gir med dette Bjørn Brekke – eller den han bemyndiger – fullmakt til å møte og avgi stemme på mitt/vårt vegne i ekstraordinær generalforsamling i Northern Oil ASA til behandling av spørsmålet om det skal iverksettes gransking av spørsmål knyttet til forhold vedrørende vedtak på ordinær generalforsamling 25.02.2005 om å fusjonere med Naturgass ASA.

 

Pr. i dag er tidspunktet for den ekstraordinære generalforsamling ikke fastsatt. Jeg/vi eier

 

....................aksjer i selskapet.

 

 

 

 

...................................................den...............april 2005

 

 

 

................................................................................

........

(underskrift)

 

 

................................................................................

.......

(blokkbokstaver)

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [310]

01.04.05 20:29

 

1. dag i aksjon Granskning er over:

 

Resultat: 10, 225.560 fullmaktsaksjer.

 

Vi passerte 10 millioner første dag, meget bra respons.

 

(Det er mer enn Eitzen/NG/NOI/PFW/Fearnley og Carnegie klarte på 1.5 mnd. ved forrige EGF)

 

(Vi sendte i dag ut endel brev til litt store aksjonærer, endel av disse har allerede sendt fullmakt, vi ville ikke la dette dra ut, derfor litt paralell-jobbing.Vi har ikke oversikt over hvem som følger med på nettet, derfor endel brev.)

 

Takk for responsen så langt, ingen skal beskylde meg for at dette arbeidet fører kursen nedover.

 

bjornbrekke [311]

02.04.05 13:57

 

Undervurdert: Antall fullmakter er ca. 55.(etter 1. dag)

Ved forrige EGF fikk jeg ca. 290 i løpet av 10-12 dager.

Forrige gang var vi ganske aktive med å ringe aksjonærer, denne gang er oppgaven i utgangspunktet lettere. Vi bruker nettet og skriver endel brev. Regner med å komme i mål ved hjelp av dette.

 

UFO: Jeg kontakter DN, FA og HO i neste uke med konklusjon om at granskning kreves.

 

bjornbrekke [312]

02.04.05 16:11

 

Vi har passert 11 millioner.

..........................................................................

Jeg har nå fått oversikten over fremmøte på EGF.

 

NG: 46.510.444 : Stemmegiver: Axel Eitzen

 

Fullmakter stemt av Axel Eitzen : 19.228.165 ( Bl.a 10 mill.Odinaksjer)

 

Eitzen stemte for tilsammen 65.738.609 aksjer

 

PFW ( WS-aksjer): 5.003.612

 

Sum Eitzen og PFW: 70.745.221

 

DVS: Av alle som var tilstede på EGF utenom Eitzen og PFW var det kun ca. 2 millioner ja-stemmer.

Resten ca. 33 millioner var neistemmer.

Link to comment
Share on other sites

Glittertind [767]

03.04.05 21:11

 

bjornbrekke eller andre:

 

Hva har egentlig Oslo Børs svart på spørsmålet om Eitzen nå har tilbudsplikt i NOI eller ikke?

 

 

For meg fremstår det som noe underlig at det skal være mulig å være største eier og styreformann i ett selskap (altså NaturGass) og eie et annet selskap på 100%-basis (altså Camillo Trading AS som kjøpte Odin-posten) uten at disse 2 selskapene i tilbudsplikt-sammenheng må bli å anse som en gruppe.

 

4 ukers fristen er nå utløpt. Hadde vært stilig hvis Oslo Børs påla Eitzen tilbudsplikt UTEN at han ble gitt muligheten til å selge seg ned til under 40% siden han nå har oversittet 4 ukers-fristen fra kjøpet av Odin-aksjene.

I så fall ville NOI-aksjonærene vært garantert i det minste å få minst 3,53 pr. aksje.

 

bjornbrekke [315]

03.04.05 22:15

 

Glittertind: Ang. tilbudsplikt:

Det er flere forhold som har vært diskutert, f.eks. om Eitzen har nok kontroll i NG til at konsolideringsbestemmelsene kommer til anvendelse.

En faktor som børsen ser på " som formildende omstendighet" er at Eitzen ved fusjonen automatisk kommer under 40% og dermed " er det ikke så farlig". Som kjent har en et par uker på seg, fra melding om tilbudsplikt til å selge seg under 40% for å unngå tilbudsplikt.

For oss er der imidlertid et annet viktigere poeng: Dersom NG og Eitzen blir vurdert som gruppe har de stemt for ulovlig antall aksjer.

Børsen ser på dette som et selskapsrettslig problem. Dette er en av grunnene til at vi vurderer å gå til retten med dette.

Dette er kortversjonen av et svar som vi fortsatt arbeider videre med. Beklager dersom dette ikke er tilfredsstillende.

 

Dessuten: Jeg er ikke tilfreds med kr. 3.53 for aksjene.

 

bjornbrekke [316]

03.04.05 23:22

 

yemaya 2: Poenget var ikke å være vag.

 

1. Børsen synes ikke å ville foreta seg noe på egenhånd fordi de mener at det ut fra foreliggende opplysninger ikke er åpenbart at NG og Eitzen er " gruppe". Det et de har felles interesser i fusjon er ikke isolert sett nok.

 

2. Dessuten sier de at det faktum at fusjonen medfører at "gruppen " kommer under 40% gjør at de ikke finner grunn på egenhånd å intervenere.

 

3.Vårt anliggende ang. stemmegiving synes å være børsen uvedkommende men de beskriver det som et selskapsrettslig " interessant spørsmål å få belyst rettslig"

 

4.De gir meg full støtte i at vi har krav på å få fremmøteoversikt over EGF. ( Den er omsider kommet)

 

5. De gir meg full støtte i at det er ulovlig å stemme for fullmaktene gitt til Lind ettersom han ikke er tilstede.

 

6. Dersom det blir rettsak, må retten ta stilling til om NG / Eitzen fyller vilkårene for å bli vurdert som gruppe.

 

7. Det er altså bevist at selskapet har vært villig til å bruke ulovlige fullmakter ved avstemmingen.

Det er i tillegg klart for alle at Eitzen i egenskap av styremedlem i NOI hadde full oversikt over antall nei-fullmakter.Selskapet visste imidlertid ikke hvor mange som møtte selv som evt. ville stemme nei.

De brukte derfor Lind fullmaktene, sannsynligvis for å være sikker på ja flertall.

Denne handling var bevisst: Kontofører i Nordea har bekreftet overfor meg at hun dagen før EGF gjorde selskapet oppmerksom på forholdet.

................................................................................

........ Summen av Eitzen/selskapenes adferd i forbindelse med fusjonsprosess og avstemming forteller meg at denne fusjonen " skulle bankes igjennom " for enhver pris.

 

Eitzen har ikke personlig eid aksjer i NOI før han " 12 minutter før EGF) i børsmelding melder at han har kjøpt Odinaksjene.

Han kom inn i styret i desmber, ca. 2 mnd. før EGF.

 

Det er nesten rørende, dersom noen fortsatt tror, at Eitzen,s handlinger i forbindelse med fusjonsprosessen er motivert ut fra ønsket om best mulig avkastning for NOI aksjonærene.

Han "klarte" å øke verdien av NG aksjer ca. 100%.

NOI aksjen har som kjent falt etter fusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Bjørn Brekke har samlet nok aksjer til gransking. Nå trenger man nok aksjer med god margin. (Det finnes alltid noen som velger å selge seg ut før EGF)

 

bjornbrekke [323]

04.04.05 20:14

 

Vi har passert 17.2 millioner.

Link to comment
Share on other sites

Northern Oil [NOI], kurs 2.88

 

Northern Oil ligger i en fallende trend og videre nedgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner opp er det motstand mot taket i trendkanalen. Aksjen tester motstanden ved ca 2.89 kr, noe som kan gi en reaksjon ned. Aksjen anses teknisk negativ på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [329]

06.04.05 21:51

 

Dagens oppdatering etter møte i aksjonsgruppen:

 

1: Vi har passert 19 millioner aksjer.

 

Motstanden mot bytteforholdet og måten vedtaket ble " kjørt gjennom på " er like massiv som tidligere.

(Enkelte har kun sendt inn et skjema eller glemt å fylle ut antall aksjer etc, vi holder på med oppsamling ut uken.)

Regner med å sende fullmaktene med krav om EGF mandag eller tirsdag.

 

Kravet for å kreve EGF er 1/20 av aksjekapitalen dvs. 7.1 millioner aksjer, vi har over 19 millioner. ( Har fått et par telefoner med støtte for ca. 900 000 aksjer siste timen ( er medregnet i antallet), aksjonen er ikke avsluttet, disse sender fax i morgen)

 

2: Vi har videre besluttet å gå til retten for å få kjent fusjonen ugyldig. Dette skjer formelt i løpet av april.

 

3: Vi har i den anledning besluttet å opprette et aksjeselskap, dette selskapet går til sak.

Vi garanterer for aksjekapitalen, vi ønsker at flere er med og tegner aksjer i dette selskapet. Tegning blir til pålydende.

 

Dette gjøres for å ha ryddige forhold omkring de økonomiske forhold, i tillegg blir aksjeselskapet " den juridiske person som går til sak".

De pengene som er kommet inn som støtte til neiaksjonen går inn som en del av aksjekapitalen. De som har gitt støtte vil få aksjer i selskapet.

 

Vi ønsker å foreslå at flest mulig aksjonærer med "odd- lot" poster , NOI aksjer, overfører disse som sin del av støtten til aksjonen, håper også at flest mulig er villige til å overføre penger eller et bestemt antall noi aksjer til det nye selskapet.

 

Aksjonsgruppen stiller med mellom 5-10 000 NOI aksjer for å dekke aksjekapitalen. Vi håper andre er villige til å stille med litt større poster for å spre ansvaret (dersom vi ikke vinner frem.)

De som føler de har noen aksjer å avse til dette gode formål kan sende meg en mail, vi vil da registrere dette allerede ved tegning.

 

De som ønsker å støtte med en pengesum kan bruke den oppgitte bankkonto:

 

5339.10.68662

 

(Kontoen står i mitt navn. Adresse:

 

Elvegård 31, 5518 Haugesund

 

Mvh. B. Brekke.

 

 

Vi tolker den massive oppslutningen om aksjonen som tegn på sterk kampvilje forårsaket av opplevelsen av uriktig bytteforhold.

Dette er samtidig en tydelig markering fra småaksjonærer med krav om redelighet og rettferdighet i prosessene. Aksjonærene har felles interesser i best mulig avkastning , det aksepteres ikke at enkelte aksjonærgrupper forfordeles ( les: NG).

Link to comment
Share on other sites

Krever NOI-granskning

 

Et stort antall Northern Oil-aksjonærer krever ekstraordinær generalforsamling.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (11.4.05 14:54)

 

Bjørn E. Brekke, leder for aksjonsgruppen som krever granskning av Northern Oil (NOI), opplyser til Hegnar.no at 122 NOI-aksjonærer har gått sammen og krever ny ekstraordinær generalforsamling. På dagsorden står ett punkt: Granskning.

Disse aksjonærene representerer rundt 20,5 millioner aksjer i NOI, et langt høyere antall enn det som er nødvendig for å kreve ny ekstraordinær generalforsamling (EGF). Krav om ny EGF sendes selskapet i dag.

 

Stemningen blant aksjonærene er uforandret. Både styrets håndtering av fusjonsprosessen med Naturgass (NG), bytteforholdet og verdivurderingen av de to selskapene og ikke minst det faktum at grunnleggende verdier og fremtidig inntjening fra de to selskapene ikke har vært tillagt vekt ved kursfastsetting, er uakseptabelt.

 

Nå kreves full gransking slik at alle fakta kommer på bordet. Dette er nødvendig for å gjenvinne tilliten både til styret og selskapet, sier Brekke.

 

Kursutviklingen etter EGF og frem til i dag tyder ifølge Brekke på at markedet tolker fusjonsresultatet på samme måte som NOI-aksjonærene. Både Skagenfondene og Odinfondene har solgt seg ut av aksjen på grunn av fusjon/bytteforholdet. DnB NOR har anbefalt salg av aksjen.

 

- Vi kan ikke passivt sitte og se på at verdiene skjevfordeles mellom NG-aksjonærer og opprinnelige NOI-aksjonærer, sier Brekke.

 

- Vi regner med at både styrene i NOI og NG setter pris på vårt initiativ ved at det blir en bred gjennomgang av hele fusjonsprosessen. Dermed trenger ingen i ettertid å mistenke selskapene for urederlighet og urettferdighet. Vi ønsker å gjenvinne tilliten til NOI, fortsetter opprørslederen.

Link to comment
Share on other sites

NOI - GRANSKING

13.04.2005 15:43

 

Aksjonærer i NOI ønsker gransking av fusjonen med Naturgass.

 

Northern Oil ASA (NOI) har i dag mottatt en rekke brev fra

aksjonærer i Northern Oil. Disse aksjonærene har bedt om at

det kalles inn til ekstraordinær generalforsamling for at

det skal tas stilling til gransking av den prosessen som

ledet frem til fusjonen mellom Northern Oil og Naturgass

(USA) AS - spesielt bytteforholdet - og gyldigheten av den

beslutningen som ble fattet på ekstraordinær

generalforsamling i NOI 25. februar om å fusjonere.

 

Administrasjonen i NOI arbeider med å vurdere de brevene

som er mottatt. Styret i NOI vil - såfremt mer enn 10 % av

aksjonærene har bedt om ekstraordinær generalforsamling -

ta de nødvendige skritt for å innkalle til en slik

generalforsamling.

 

 

Kontaktperson: Per Fossan-Waage

Tel: +47 67 11 98 77

Hjemmeside: www.northernoil.no

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til mitt spørsmål om oljereservene er en børsmelding i forkant av generalforsamlingen 25.02.05 som ga en oppdatert oversikt over oljereservene. Den gjorde meg betenkt. Signaler gitt av NOI-ledelsen ga ikke noe bedre inntrykk.

 

Jeg stoler ikke på NOI-ledelsen, som kun er ute etter en ting, nemlig å tiltuske seg NOIs verdier for en billigst mulig penge.

 

Derfor spør jeg aktører på dette forum hvordan de tolker reservesituasjonen. Hvor mange år kan NOI produsere 10 000 fat pr dag med de påviste oljereserver? Hvilke planer er det for å øke oljereservene? Olje er jo en ikke-fornybar ressurs. Er et slik at NOI bare kan produsere et eller kanskje 2 år til før det er kroken på døra? Det var dette budskapet NOI-ledelsen kom med på generalforsamlingen 25. februar.

 

Det kan være at NOI-ledelsen kom med disse signalene for å holde aksjekursen nede for å fremme interessene til Axel Eidssen og Naturgass. Jeg ble likevel såpass skremt av dem at jeg hoppet av etter generalforsamlingen.

 

NOI vil med stor sannsynlighet legge frem gode tall for 1. kvartal. Problemet er bare at det neppe hjelper for aksjekursen hvis kranen snart er tom.

 

Jeg tror at en klarlegging av dette kan styrke Bjørn Brekkes arbeid for et bedre bytteforhold og kampen mot den mafiaen som nå styrer NOI. Det vil gavne aksjonsgruppen hvis man synliggjør NOIs fremtidsutsikter.

 

Stå på, Brekke! ;)

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [356]

21.04.05 12:04

 

Endre Dette står i BNAmericas:

Coplex reinstated as Cavalo Marinho partner - Brazil

Published : Wednesday, April 20, 2005 16:50 (GMT-0400)

Coplex Basil, the wholly owned subsidiary of Canadian oil company Naftex (NYSE: NEC.H), has been fully reinstated as a partner in the Brazilian offshore Cavalo Marinho field after paying US$8.1mn in outstanding investments, Naftex said in a statement.

 

The payment was determined by an international arbitration court ruling on a dispute between Coplex and the field's operator, federal energy company Petrobras (NYSE: PBR).

 

The payment reinstated Coplex as a 27.5% stakeholder in the field off the southern state of Santa Catarina in the Santos basin, the statement said. Other arbitration proceedings involving the two companies continue and are expected wrap up in May 2005, Naftex said.

 

Petrobras (35%) has been seeking investments to explore the field from Coplex and other partners, Brazilian companies Queiroz Galvão (30%) and Starfish (7.5%).

 

The partners were due to submit a renewed version of the field's development plan to Brazil's hydrocarbons industry regulator ANP in March, but ANP has not confirmed it received the new plan.

 

The Cavalo Marinho field is close to the Coral and Estrela do Mar fields in the Santos basin, also operated by Petrobras with Coplex, Queiroz Galvão and Starfish as minority partners. Oil was first found in the Coral field in 1990.

 

Coral produced an average 6,900 barrels a day (b/d) in the fourth quarter of 2004, which increased to 8,200b/d in January and 9,200b/d in February 2005, Coplex said in its Q4 results statement.

 

Estrela do Mar is currently being developed and, although Coplex is trying speed up the start of production to take advantage of high international oil prices, the company does not expect this before 2006, Coplex said.

Link to comment
Share on other sites

Derfor spør jeg aktører på dette forum hvordan de tolker reservesituasjonen.  Hvor mange år kan NOI produsere 10 000 fat pr dag med de påviste oljereserver?  Hvilke planer er det for å øke oljereservene?  Olje er jo en ikke-fornybar ressurs.  Er et slik at NOI bare kan produsere et eller kanskje 2 år til før det er kroken på døra?  Det var dette budskapet NOI-ledelsen kom med på generalforsamlingen 25. februar. 

36903[/snapback]

 

Coral alene har ca 21mill fat igjen.

NOI har ca. 26,5% eierandel i Coral slik at NOIs andel av reservene blir 5,65 mill fat.

 

NOI har flere reserver enn Coral. SE på oversikten under. Den er riktignok gammel, men indikerer hvor "mye" Coral feltet utgjør av NOI's totale produksjonspotensiale. EDM og carvela sul(har et nytt navn nå) er felter som ikke er utviklet enda. Legg merke til at utvinningsgraden på coral feltet kun ligger på rundt 10-20%

.

i Nordsjøen er utvinningsgraden oppe i 40-50% på noen av feltene...

 

fe.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som egentlig skjer med denne aksjen? Kan noen bare gi meg en kortfattet og enkel innføring i det som skjer? Er fusjonen gjennomført? Hva faen skjer her egentlig? :blink:

36899[/snapback]

 

NOI er i ferd med å fusjonere med et konkurstruet Naturgass USA.

Eierbrøken tilsier at NOI aksjonærene vil sitte igjen med kun 36% av det nye fusjonerte selskapet.

Les igjennom hele tråden før du eventuelt velger å plukke denne.

Link to comment
Share on other sites

Hallu!

Du sa at det er ca 21 mill fat igjen på Coral alene. Hvis vi teoretisk sett sier at produksjonen ligger på 10 000 fat pr dag blir det 3,65 mill fat pr år. (365 dager i året).

21 dividert på 3,65 = 5,7. Dette betyr at NOI kan produsere 5,7 år før Coral er tom. Stemmer det?

 

Hvor mye penger må NOI ut med før reservene kan økes utover disse 21 mill fatene?

 

Hvor mange års produksjon ville disse investeringene forlenge fremtidig oljeproduksjon med før det er kroken på døra?

 

Hvis du klarer å gi svar på disse spørsmålene og NOI-ledelsen bekrefter dette med børsmelding vil kursen kunne gå i taket.

 

Dessverre for meg fordi jeg er ute av NOI. Jeg tør ikke sitte i en aksje der ledelsen bruker mafiametoder for å overkjøre aksjonærene for å begunstige seg selv. At dette går an er helt ufattelig for meg. :angry:

 

Jeg er stinn av beundring for Bjørn Brekkes innsats. Jeg føler imidlertid at risikoen i aksjen har økt pga NOI-ledelsens mafiose aksjonærpolitikk og har valgt andre plasseringer av sparepengene.

 

Lykke til med aksjonen. Aksjonsgruppen gjør en kjempejobb! Stå på!

 

Hilsen Tyrefekter B)

Link to comment
Share on other sites

Hallu!

Du sa at det er ca 21 mill fat igjen på Coral  alene.  Hvis vi teoretisk sett sier at produksjonen ligger på 10 000 fat pr dag blir det 3,65 mill fat pr år.  (365 dager i året).

21 dividert på 3,65 = 5,7.  Dette betyr at NOI kan produsere 5,7 år før Coral er tom.  Stemmer det?

 

Ja, om 5-6 år med 10 000 fat i produksjon om dagen. har Coral nådd en utvinning på ca. 10-15% Sansynligvis vil trykket i brønnen avta og produksjonen vil sakte med sikkert avta. Nevnte i en tidligere post at flere felt i nordsjøen har fått en betydlig bedre utvinningsgrad enn 10%. (opp til 50% med sidesteg etc).

Men dette vil koste ekstra.

 

Husk at NOI sin andel av disse 21mill fatene kun er 27,5%

 

Hvor mye penger må NOI ut med før reservene kan økes utover disse 21 mill fatene?

 

I utgangspunktet er disse 21mill fatene "sikre" vedlikehold av de 3 brønnene skal holde.

 

Hvor mange års produksjon ville disse investeringene forlenge fremtidig oljeproduksjon med før det er kroken på døra?

 

Coarl alene vil være med på å finanisere utvinningen av de andre uutviklede feltene. Glem ikke at det også er enorme mengde gass som pr. idag bare blir brent.

 

 

Hvis du klarer å gi svar på disse spørsmålene og NOI-ledelsen bekrefter dette med børsmelding vil kursen kunne gå i taket. 

 

Blir det Fusjon med Naturgass er jeg redd det kommende overskuddet i NOI kassa vil gå til å betjene gjeld og vedlikehold av rustne ulønnsomme gassledninger i USA.

 

Dessverre for meg fordi jeg er ute av NOI.  Jeg tør ikke sitte i en aksje der ledelsen bruker mafiametoder for å overkjøre aksjonærene for å begunstige seg selv.  At dette går an er helt ufattelig for meg.   :angry:

 

Dette må stoppes. Er selv for tiden uten aksjer men har sendt et lite støttebeløp til Brekke til advokatutgiftene.

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [360]

26.04.05 15:30

 

Endre Dagens melding:

 

Vi har til hensikt å få rettens vurdering av fusjonsvedtaket. Vi ønsker at vedtaket om fusjonen skal underkjennes.

Dette går paralellt med krav om granskning.

Granskningen vil ikke resultere i at fusjonen blir underkjent, det må avgjøres av retten.

 

Det er som tidligere meddelt opprettet et nytt AS, dette selskapet går til sak mot NOI.

Selskapet har kjøpt aksjer i NOI.

 

Vi ønsker at flest mulig skal få bli eiere i vårt nye selskap, enten ved kjøp av aksjer eller ved overføring av egne Odd Lot aksjer til det nye selskapet.Vi har vedtatt en emisjon.

Aksjekapitalen er kr. 100 000.

 

 

Styrets leder: Bjørn E. Brekke

 

Selskapets navn : Norse Energy A/S

 

Org.nr. 988106402

 

VPS konto: 053370045162

 

Bankkonto: 5337 06 35516

 

Velkommen som aksjeeier i Norse Energy A/S.

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [369]

28.04.05 13:06

 

Vi vil i tiden fremover få svar på om ledelsen i NOI, inkludert Eitzen er i stand til å få lagt konfliktene bak seg.Dersom de forblir likegyldige og handlingslammet vil vi etterhvert få svar på om dette går mest ut over Naturgass eller NOI.

 

Risberg har som kjent uttalt at aksjonen ikke kan forhindre fusjonen men forsinke den.

Forsinkelsen kan bli meget langvarig dersom Ledelsen / Eitzen ikke tar initiativ til endring av bytteforholdet.

 

Den videre gang:

 

EGF vedtar granskning 10.5. Deretter tas dette vedtak til retten med krav om granskning.

 

Paralellt med dette går saken om å kreve fusjonsvedtaket ugyldig.

Vi håper dette resulterer i at fusjonen blir kjent ugyldig.

Endelig konklusjon kan ta lang tid.

Det er ugunstig for selskapet og muligens dramatisk for NG.

 

Jeg vil presisere: Fra første stund har vi vært åpne for at fusjon kan være verdifullt for å skape et større og mer attraktivt selskap.

Jeg oppfatter det slik at ledelsen ikke tar signalene om uakseptabelt bytteforhold inn over seg. Derfor blir det rettsak.

 

Stevning er sendt i dag.

9 siders brev, 17 vedlegg.

Jeg legger dette ut senere i dag, sender kopi til DN, Finansavisen og HO.

Link to comment
Share on other sites

Fra stocktalk:

 

bjornbrekke [367]

28.04.05 07:33

 

Jeg ønsker full oversikt over antall fullmakter.

Jeg har de forrige fullmaktene, vi kan aldri være sikre på om de forsøker å nekte godkjennelse av disse.

Dobbelsikring er fint.

Fullmaktene stiles til

 

Bjørn Brekke

 

Fax. 52 70 79 69

Recon [6750]

28.04.05 07:55

 

 

For å bringe dette på det rene:

 

Vi fakser en fullmakt til NOI hvor Bjørn Brekke står som fullmaktsinnhaver.

 

Fax I: 67 11 98 01

 

Vi fakser den samme (altså en kopi) til Bjørn Brekke slik at han har oversikten.

 

Fax II: 52 70 79 69

 

Recon

Link to comment
Share on other sites

FULLMAKT

 

Dersom De ikke møter til ekstraordinær generalforsamling i Northern Oil ASA den 10. mai

2005 kl. 16.00, kan De, dersom De ønsker det, returnere denne fullmakten til

Northern Oil ASA, Pb. 216, 1326 Lysaker

(eller pr. fax nr.: 67 11 98 01 eller e-mail: per.f.waage@northernoil.no)

innen 9. mai 2005

Undertegnede, innehaver av __________ aksjer i Northern Oil ASA, gir herved

_Bjørn_Brekke___ fullmakt til å møte for meg i ekstraordinær generalforsamling den 10. mai 2005 og avgi

stemme på mine vegne.

 

________________, den _____________, 2005

 

Signatur: __________________________

 

 

Navn med blokkbokstaver: __________________________

 

 

 

 

(NB: Firmaattest må vedlegges dersom aksjene eies av firma.)

Link to comment
Share on other sites

Oljeprisen betyr ingenting for NOI. Aksjen har ikke gått opp med oljeprisen, og bør derfor heller ikke gå ned med den (selv om den nok vil korrigere litt pga psykologien rundt oljeprisen).

 

NOI er fortsatt priset etter en oljepris på 33-35 dollar per fat.

 

Alt etter som hvordan det går på EGF 10/5 vil vi nok få en korreksjon oppover, hvor kraftig denne korreksjonen blir.

 

TA tilsier kjøp av aksjen, RSI er meget lav. Minus er at 8 dgg er gått gjennom 16 dgg.

 

NOI TA

 

Jeg tror kjøp under 2,45 kan gi meget god avkastning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...