Jump to content

Traders Pit - Episode 153 - Onsdag 27.10.04


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Laphroig..

 

Mulig ble litt sterk kost for sarte sjeler. Men det går over alle grenser. Man kan ikke sitte her å lange ut med tull bare fordi man synes det er gøy og vil lage intriger.

 

Frustrerende. Men har hatt en dårlig uke; og værre skal den nok bli! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Klins

 

Nå får du ta deg sammen. Om ikke du er under mitt lavmål, så er du hvertfall på ett helt annet.

 

Det er rett og slett ikke bruk for deg sånne uttalelser som du kommer med. De er ikke basert på noe som helst, og du prater bare dritt! Du spør ikke engang, du gjør antagelser. Jeg sier det igjen, du kan dra dit peppern gror og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

NOI:

Har brukt natten til å søke i brasillianske medier.

Se i NOI topic.

Petrobras bekrefter dagens produksjon er på 10 000 fat i døgnet. NOI har en eierandel på 27,5%

i Q2 lå snittproduksjonen på 7700 fat pr døgn.

15 nov. går prissikrings avtalen ut. (32$ fatet)

Q2 viste overskudd med 7700 @ 32$

 

10000@50 gir $73 600 mer om dagen..

($20020 inn i kassa til NOI)

Link to comment
Share on other sites

Vårt "dream-team" Kris og Klinsman i diskusjon sammen er jo underholdende i hvert fall.

 

Men om man etter å ha lest den vil foreta bedre aksjeinvesteringer, er noe mere tvilsomt.

 

Bra med mere aktivitet :!: Men kanskje dere bør holde saklighetsnivået og ordbruken på et slikt nivå, at andre ikke skremmes bort. Man blir ikke fristet til å lese tråder på Traders Pit igjen senere, slik som det har vært her i kveld.

Link to comment
Share on other sites

kris- ,

 

Ser jo av portisen din at den ikke akkurat har vært noen humørspreder på lenge. :eek:

 

Vel, som du ser av min har vel ikke den heller fått med seg oppgangen til ose.

 

Likevel har jeg tro på at den kommer og at det gjevner seg ut til slutt for de fleste aksjene, i mellomtiden trader vi litt innenfor portisen for å holde den noenlunde ajour med utviklingen.

 

Alt avhengig selvsagt av når man gikk inn i aksjene. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Hallu..

 

Jeg fikk med meg innlegget om NOI...

 

Håper det er en trigger tilbake til 3 tallet nå. Synes vi har vært for lenge under.

 

Rart at ikke NOI selv har kommentert noe fra dette informasjonsmøtet?

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke gjenta seg..

 

"Skal ha respekt for andres meninger?" Det er greit nok;

 

Men akkurat det å sitte å skrive ting på forumet som du vet lager intriger, og som faktisk er direkte feil; og det vet du.. Det blir jeg frustrert over.

 

Men herregud, er jeg som tar på vei her; vi snakker om ett forum. None the less, så synes jeg at du burde holde deg for god til det. Noe du altså ikke gjorde...

Drive å kjøre ut med tull fordi Ivers synes det var gøy med litt liv på forumet er ikke aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ihvertfall ikke brukt skjellsord mot din egen person!!!!!!!!!!!!

 

Og mye av det jeg faktisk har skrevet her er det mye hold i!!!!!

 

Hvis du skulle ha kjøpt Tomra på 80kr er du jo unnskyldt, skjønner at du ikke vil høre motargumenter da lissom, så med et giganttap i Tomra så kunne du jo være unnskyldt for din horrible oppførsel.

 

Kris tapt litt mye penger i det siste?Da er kanskje din oppførsel unnskyldt

 

Og du kris bør lære deg normal folkeskikk!!Og ha respekt for andres meninger!!  

 

Klinsi

 

I natt bør vi bare glede oss over at det var en knall dag i USA, og får håpe vi får en knall dag på OSE i morgen.

 

Yeps kris du får komme til meg så skal du se at du også klarer å tjene de big bucks  

 

 

Neida....synker ikke på ditt lavmål....Lykke til kris...

 

Sist endret av Klinsmann den Ons 27. Okt 2004 00:20:37, endret 1 gang

 

Bra at noen setter litt pris på litt action!!En fornøyelse å være med i din pit Ivers!!Aksjer skal være litt action!!  

 

Og argumentene mine er saklige, og seriøse!!  

 

Men skjønner at kanskje den eldre garde ikke vil ha noe nytt og fresht på "deres forum".  

 

Klinsi

 

Når ALLE er positive blir nedturen også brått større!!STAY AWAY FROM TOMRA!!HEHE

 

Kan vel si det sånn jeg tror Tomra kommer til å stige basert på alle disse nyhetene. Men at alt er rosenrødt det tviler jeg på. Og jeg er veldig skeptisk til aksjen. Og sitter ikke long i denne. Foreløpig...  

 

Din Pit?Ikke helt med?  

 

 

Ja nå skal vi kjøre på...  

 

Men noe av grunnen til at jeg er litt fraværende noen ganger er at det er litt lite liv her. Men jeg har en egen evne til å provosere.hehe....  

 

Men synes det er litt bekymryngsfullt at ALLE er positive til Tomra, dert gjør meg nesten enda mer negativ.hehe  

 

Klinsi

 

Men tror Tomra kan bli en morsom aksje i morgen. Og i det siste har den vært veldig morsom. Så blir vel noen bet i den i morgen.  

 

Konkurrentene kommer til å blir fler og fler, for et par år siden hadde de jo ingen konkurrenter. De var unike. Derfor var de også priset så høyt. Akkurat nå fremover vil alt handle om Tyskland ikke de andre markedene.  

 

 

Mvh Klinsi

 

Når den var i 200kr sist da var jo Tomra monopolist. Nå popper det frem konkurrenter i et kjør. Så er vel ikke så realistisk å håpe på disse kursene. Kanskje for et par år siden hvis Tysklands saken hadde gått litt fortere enn den faktsik har gjort.  

 

Så Teknikern så skal jeg prøve å begynne å belære meg mer om Tomra.Hehe. Så gir jeg deg utfordringen å lese litt om Blom.Hehe. Da har vi en deal da?

 

Og argumentene mine er saklige, og seriøse!!  

 

Unnskyld rotet.

My 50 cents....

Link to comment
Share on other sites

Aktiviteten har vært på topp her i kveld.

 

Skal ikke be om en oppsummering på hva det er hold i. Det ville uansett blitt en veldig kort oppsummering (sånn rent bortsett fra at Wincor Nixdorf er et selskap som holder til i Tyskland, mens Tomra har norsk hovedkontor i Asker/Lier). :twisted:

 

Sorry, men jeg vil ikke si at nivået har vært noe særlig i kveld.

 

Ser ut til at det har blitt spadd opp et par gode nyheter i kveld. En i Tomra og en i NOI.

 

Måtte morgendagen bli fin og blå. (Slik vi håper lørdagen også blir :new: ett eller annet)

Link to comment
Share on other sites

Inmeta fikk et resultat før skatt på minus 1,0 millioner kroner i tredje kvartal.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 27.10.2004 09:10

 

 

Inmeta fikk et resultat før skatt på minus 1,0 millioner kroner i tredje kvartal, mot minus 1,3 millioner kroner i tilsvarende periode 2003.

 

Driftsinntektene falt til 16,8 millioner kroner, fra 22,5 millioner, mens driftsresultatet før goodwillavskrivninger ble 0,1 millioner kroner, opp fra minus 0,4 millioner.

 

"Prognoser basert på ordrereserve og prosesser med eksisterende og prospektive kunder indikerer et godt fjerde kvartal og en sterk utvikling i ordinært resultat for 2004 som helhet sammenlignet med 2003, heter det i rapporten.

Link to comment
Share on other sites

Skal si det var mye sand i sandkassen i dag.

 

Inmeta svarer til forventningene eller?

Statoil med tidenes beste, og TOMRA med god utsikter skal vi tro pressen.

 

Da mangler det bare at investorene ser at NOI også har godt potensiale, så blir nok dette en fin dag.

Link to comment
Share on other sites

ja, STL gjorde det bedre enn forventet, og TOM har gode nyheter...

 

INM synes jeg skuffet, men de sier selv at det var som forventet..men dvs at Q4 bør bli sterkt

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...