Jump to content

Traders Pit - Episode 153 - Onsdag 27.10.04


Ivers

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Det skal stemmes først over men dog.

 

 Daglig leder Peter Willadsen i Danmarks Fiskeindustri- og eksportforening opplyser ifølge Bergens Tidende at EU-kommisjonen i sitt nye forslag til lakseavtale mellom EU og Norge, går bort fra kravet om minstepris på norsk laks.
Link to comment
Share on other sites

Du har helt rett med Tomra-kurs utviklingen. Personlig så bommet jeg med et par sekunder med å få ut min lille trading port. på Tomra på 28,30.

 

Nå skal jeg ikke være skråsikker, men slik aksjen oppfører seg nå ser det ut til at den snur litt. Volumet er bra, men vi mangler fortsatt noe.

 

Tror vi kan snart begynne å lukte på 28,30 igjen...

Link to comment
Share on other sites

Jaja Ivers.. Ikke helt til din forventning denne INM greiene hva? Tipper porteføljen din er rimelig rød nå... Hehe. Min også. Kjøp på 1,82 og salg på 1,87 nå, hvor skal dette enda? Latterlig :) Får vente til Q4 da! Hehe

 

Huffameg så mye mas om TOM det var her inatt, som ikke det er nok å se at det alltid er TOM tråden det er noe nytt i når jeg ser tråden "Aksjeprat" har blitt blå.. Enig med noen, var litt HO tilstander en stund.. Hehe.

 

Ser turnaroundcaset Corrocean leverer bra, gjør minus til pluss. Aksjen alikvel ned. Og VLCCer til WS 285.. Halelujastemning der nå, hehe

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hatt rødere portis,men jeg tar det faktisk med knusende ro.

 

Det er ubehagelig å se potoføljen nå,men jeg tror ærlig talt at INM er nesten det dobbelte etter Q4 men før utbytte..

Link to comment
Share on other sites

Vel, er redd den videre trenden i Inmeta vil være fallende... Men er grusomme kurser å komme seg ut på. Som sagt, gjorde en feil der. At det går ann... Atter en dårlig dag:) Skuffer OTR i morgen så blir det vanskelig

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mer i SIN i dag, måtte betale 14,30 og da har jeg nok SIN, (det renner snart over) Ha ha

 

Men regner å lette meg litt på noe av det i løpet av året, resten "ligger i banken"

_________________

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg lurer på hvordan kan Tomra-aksjen stige hvis ikke Tomra gi melding av de ordrer som evt. de får fra Tyskland? Nå mener jeg ordrer som er mindre enn det er plikt å gi børsmelding. Uansett størrelse av ordre nå fra Tyskland kunne gi meget bra løft for aksjekursen og ikke minst styrke troen at ordrene kommer også til Tomra og ikke bare til de andre som produserer panteautomater. :?: :D

Link to comment
Share on other sites

Vi burde muligens stige på forventninger om nye ordre.

 

Men når det er sagt. Thorsen sa på presentasjonen for Q3 at de ventet økt etterspørsel i Tyskland i Q4. Noen guiding på dette ytterligere ut i kvartalet får vi neppe. Endelig bekreftelse vil nok komme i form av store rammeavtaler for eksempel.

 

Den som vil kan jo kjøre forbi i Lierne og se om lyset er på til langt på kveld og mange er på jobb sent... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Rart NOI ikke stiger noe på den godmeldingen som Hallu la inn i går kveld.

 

Burde ikke styret i NOI komme med noen kommentarer så vel?

 

Problemet er at petrabras tidligere har anslått CORAL feltet alene til å produsere 20 000 fat. Her er det snakk om 20 000 fat med 4 brønner. (en ny brønn på EDM i tillegg). Altså kan det tolkes at estimatene for CORAL er nedjustert. Dersom det ikke kommer noen mld. før fredagen vil jeg sende en mail til Wage. Lenge siden en produksjons oppdatering. Synd aksjonærene må lese medier i brasil for å få med seg hva som sjer der nede.

Link to comment
Share on other sites

Du verden for en aktivitet i pitten, dette er vel ny rekord?

 

Begynner å få litt lyst på en inngang i KVI, vurderer sterkt å legge meg inn i boken snart.

 

Bra jobb i FJO Hoff@.

 

Har fortsatt mye å gjøre og liten tid, så børsen blir det alt for lite av.

 

Grusomt lite volum i AKER i dag forresten...

 

Nåja.

Link to comment
Share on other sites

Hallu, jeg har ikke helt oversikten lenger med NOI, men var det ikke slik at det bare var tre brønner som tilsammen skulle produsere 20K fat..? (estmert)

 

Når kom den fjerde brønnen inn i bildet?

Link to comment
Share on other sites

Hallu, jeg har ikke helt oversikten lenger med NOI, men var det ikke slik at det bare var tre brønner som tilsammen skulle produsere 20K fat..? (estmert)

 

Når kom den fjerde brønnen inn i bildet?

 

I nyheten fra NOI topicen står det(autooversatt):

 

The exploration project contemplates four wells: three in the field of Chorale and one in the field of Star of the Sea. When all had been producing, the expectation are to produce 20 a thousand barrels of oil per day.

 

Mulig journalisten har misforstått her.. NOI har alltid hatt 20 000 fat på Coral alene som målsetning.

Brønnen på EDM er kun i planlegging stadie. Håper vi får en avklaring snart...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...