Jump to content

Aksjekonkurransen - Uke 48


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Kvartalsoppdateringen fra Fast kommer neste mandag, og jeg regner med at den vil være positiv, og det tror jeg markedet regner med også. Derfor satser jeg på at Fast-kursen går opp kommende uke i tillegg til at oppgangen i Inmeta fortsetter.

 

Kjøp FAST 12,00

Kjøp INM 1,80

Link to comment
Share on other sites

Siden det er stillstand med tanke på resultatlista, har jeg nå satt opp et regneark i full fart - og påtar meg derved oppgaven med å holde dere ajour resten av uka.

 

Det hele har skjedd i hui og hast, og jeg har ikke dobbeltsjekket arbeidet (formlene i arket). Gi meg tilbakemelding dersom dere er uenige mtp egne prestasjoner.

 

Min iver har selvsagt ikke noe med stillingen så langt å gjøre (tror jeg) , men som dere ser er det tilfeldigvis undertegnede som leder - med følge av Hoff@ og Ivers. Nøkkelen til tetduoens suksess ligger i salgsanbefalingen på GOD på 0,54 !

 

Ha en god natt alle sammen !

 

Hammers 18,5

Hoff@ 12,6

Ivers 10,6

Rune 1 8,8

Fiske Pinna 7,9

Dellamorte 7,4

Filosofen 5,2

Carlos 4,5

Thomas 3,6

EHL 3,3

Donaldr 3,1

Hallu 3,0

Mitch 2,9

Henno 2,8

Varus 2,6

Calvin 2,5

Binders 2,3

Corvus 2,1

Vegard 1,4

Joaand 0,9

Pirelli 0,6

Laphroaig -0,2

AOC -1,0

Pluss 201 -1,0

Tekniker'n -1,5

Quicken -3,3

Dunlop -4,1

MATA -5,2

Pantera -7,8

Bushwacker -10,0[/color]

Link to comment
Share on other sites

Siden det er stillstand med tanke på resultatlista, har jeg nå satt opp et regneark i full fart - og påtar meg derved oppgaven med å holde dere ajour resten av uka.

 

Det hele har skjedd i hui og hast, og jeg har ikke dobbeltsjekket arbeidet (formlene i arket). Gi meg tilbakemelding dersom dere er uenige mtp egne prestasjoner.

 

Min iver har selvsagt ikke noe med stillingen så langt å gjøre (tror jeg) , men som dere ser er det tilfeldigvis undertegnede som leder - med følge av Hoff@ og Ivers. Nøkkelen til tetduoens suksess ligger i salgsanbefalingen på GOD på 0,54 !

 

Ha en god natt alle sammen !

 

Hammers 18,5

Hoff@ 12,6

Ivers 10,6

Rune 1 8,8

Fiske Pinna 7,9

Dellamorte 7,4

Filosofen 5,2

Carlos 4,5

Thomas 3,6

EHL 3,3

Donaldr 3,1

Hallu 3,0

Mitch 2,9

Henno 2,8

Varus 2,6

Calvin 2,5

Binders 2,3

Corvus 2,1

Vegard 1,4

Joaand 0,9

Pirelli 0,6

Laphroaig -0,2

AOC -1,0

Pluss 201 -1,0

Tekniker'n -1,5

Quicken -3,3

Dunlop -4,1

MATA -5,2

Pantera -7,8

Bushwacker -10,0[/color]

Link to comment
Share on other sites

Næææ så flink du er Hammers. Leder du? :eek:

Også med vår kjære Hoff@ under.

Tror ikke Hoff@ trives så godt på den plassen. :oops: Hvorfor måtte du på liv og død oppdatere denne uken da? :evil: Tenker ikke du på meg og (SCI som er for utrolig til å være sant). Har shortet den 2 uker nå, og på begge ukene har de kommet ut med melding om kontrakter. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hei Pantera

 

Flink ????

 

Vel, hvis det er resultatet mitt du tenker på så er det enkelt; det er bare å velge riktige aksjer ut fra TA !

 

Hvis det er jobben med regnearket du tenker på; så var det egentlig like enkelt. Grunnen til at jeg tok på meg dette på eget initiativ var mest for å se om jeg på en enkel måte kunne lage meg et "instrument" fra bunnen av - som fungerte.

Det tok 1 time og 15 min fra jeg begynte å skrive på papir - til regnearket datamessig var ferdig og publisert.

 

Jeg regner med at den daglige oppdateringen tar ca 5-10 minutter, så kanskje jeg dropper halvtimen på sofa'en i dag - til fordel for dere. Oppdateringen er trolig klar før kl 1700.

 

Ellers....viser jeg ingen nåde - spesielt ikke mot dem som er uenige i mine teorier..... :D :D :D

(ref gårdagens hyggelige samtale på traders pit).

 

Ha en fortsatt fin børsdag.

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Hei Hammers!

 

Bruker du The Online Trader? Isåfall kan jeg forsikre deg om at en oppdatering av kursene ikke vil ta noe tid i det hele tatt, du kan få dem rett inn på arket. Og med et regneark jeg har satt opp for månedskonken trenger du heller ikke gjøre annet i starten av hver konkurranse enn å skrive inn hvilke aksjer hver deltaker har valgt, og føre opp en "s" i tillegg dersom deltakeren shorter. Da vil oppsettet i starten av uka ta et kvarters tid og oppdateringen kun ta den tiden det tar og åpne Excel og kopiere over resultatlista.

 

Med TOT kan du få realtidskursene rett inn i arket. Jeg har prøvd en demo av TOT og synes det fungerte veldig bra.

 

Men ikke så bra at jeg gidder betale 1000 spenn i måneden for det.

Link to comment
Share on other sites

Vegard.

Nei, dette er hjemmesnekra etter 2 pints - umiddelbart etter Rosenborg-kampen i går.

Nå må du ikke forstyrre meg. Resultatet foreligger umiddelbart.

Link to comment
Share on other sites

Vel, alle sammen. Dette begynner nesten å bli pinlig, men det er nå engang slik lista mi ser ut.... :oops: !

 

Det var ingen som hadde dagens børsvinner (MEC) i porteføljen, og generelt var det ikke så store utslag opp og ned fra i går. Dvs, de som satset på NOI hadde trolig en "fæl dag på jobb" !

 

Alle de 3 på toppen ligger der som et resultat av shorting i GOD, men bare undertegnede har kun satset på det ene kortet. Dersom det ikke dukker opp en rakett ala MEC i morgen, ser det mao ut som om kampen vil stå mellom de 3 øverste ! Men, ingen kjenner dagen før sola går ned !

 

:king:

Hammers 20,4

Hoff@ 13,8

Rune 1 10,0

 

:cheers:

Dellamorte 6,1

Ivers 5,6

Henno 5,3

Fiske Pinna 5,0

EHL 4,6

Thomas 3,7

Corvus 3,4

Varus 2,5

Donaldr 2,1

Filosofen 1,7

Joaand 1,3

 

:confused5:

Binders -0,1

AOC -0,3

Pluss 201 -0,3

Calvin -1,0

Mitch -1,5

Vegard -1,8

Carlos -3,4

Pirelli -3,6

Hallu -4,0

MATA -4,8

Laphroaig -5,1

Pantera -6,2

Quicken -8,6

Dunlop -9,8

 

:pottytrain5:

Tekniker'n -12,4

Bushwacker -16,4

Link to comment
Share on other sites

Hammers,

 

Ikke for å kritisere, men jeg tror det er litt feil med formler på regnearket ditt, foruten det som Vegard har skrevet, så ser jeg eks. på Pirelli, og Quicken. Begge har kjøpt NOI på 2,74. Dette gir en avkastning på –12.41%, mens der er det også en forskjell.

 

Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har gått gjennom alle. Så de 2 ovennevnte var tilfeldig at jeg såg.

Link to comment
Share on other sites

He, he.....diskusjon blir det visst uansett hva jeg gir meg i kast med.

 

Vel, jeg syntes jo selv at alt gikk bemerkelsesverdig glatt og ikke minst raskt i går kveld - fram til like over midnatt.

 

Etter de tilbakemeldingene jeg nå får skjønner jeg at jeg må gå arket nærmere etter i sømmene siden det må ligge noen "bugs" her et sted.

 

Dere får ha meg unnskyldt. Jeg spretter nå en "boks" og ser nærmere på saken........!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha foretatt den revisjonen som jeg normalt skulle ha foretatt i natt (gjeeeesp) har jeg funnet 3 små feil + 2 gedigne ved at Tekniker'n var oppført med NOI - og Pirelli var fullstendig "feilkoblet".

 

Hvordan jeg klarte de 2 siste kunststykkene er fortsatt en gåte for meg.....men kanskje Vegard har et poeng.....?

 

Her kommer den reviderte og forhåpentligvis korrekte lista så langt. Det er flere vesentlige justeringer i bunnen - spesielt ved at Tekniker'n gikk minst 100 plasser oppover og Pirelli havnet på "potta" (mer enn 10 % minus). Felles for de 3 på toppen er at alle ville selge GOD, mens de 3 på bunnen hadde forelsket seg :love4: i NOI.

 

:king:

Hammers 20,4

Hoff@ 13,8

Rune 1 10,0

 

:cheers:

Dellamorte 6,1

Ivers 5,6

Henno 5,3

Fiske Pinna 5,0

EHL 4,6

Thomas 3,7

Corvus 3,4

Varus 2,5

Donaldr 2,4

Joaand 2,4

Vegard 2,2

Hallu 2,0

Filosofen 1,7

Laphroaig 1,0

 

:confused5:

Binders -0,1

Pluss 201 -0,3

Tekniker'n -0,3

Calvin -0,7

Mitch -1,5

AOC -2,1

Carlos -3,4

MATA -4,8

Pantera -6,2

Dunlop -9,8

 

:pottytrain5:

Pirelli -12,4

Quicken -12,4

Bushwacker -16,4

 

 

PS:

Et pussig tilleggspoeng er at 2 av de 4 på toppen er medlemmer av West Ham United's norske supporterklubb....! Merkelige !!!! Jeg er den ene, Hoff@ er definitivt ikke den andre....., så da er det....personen som gjør at vi 4 danner 2 par med like rangeringssummer.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag førte ikke til de helt store endringene på lista - bortsett fra mange rokkeringer i mellomskiktene. Ellers var det gledelig at MANGE klarte å karre seg over på pluss - siden.

 

GOD endte uforandret, og da var det lite å gjøre med de 3 første som kun kontrollerte inn mot mål.

IVERS gjorde et helhjertet forsøk, og etter en forrykende sluttspurt ble det 4.plass - og inn på kongelaget (over 10 %).

Dellamorte klarte nesten 10 %, men han mistet litt av konsentrasjonen på oppløpet da han plutselig begynte å gruble på om han skulle tippe sikker H på West Ham v Watford i helga. Likevel en fin 5.plass.

 

 

I bunnen gjorde de "dårlige" det enda verre pga NOI. Dette resulterte at også DUNLOP får seg litt pottetrening før helga - sammen med PIRELLI - QUICKEN og BUSHWACKER.

Litt av en gjeng, spør du meg !

 

Hvis dere trenger hjelp er det bare å rope på PANTERA - som endte 5. sist - selv om det tidligere i uka så langt verre ut for hennes del.

 

 

:king:

Hammers 20,4 :trophy:

Hoff@ 13,8

Rune 1 11,5

Ivers 10,6

 

:cheers:

Dellamorte 9,4

Fiske Pinna 7,3

Henno 5,3

EHL 4,2

Vegard 4,1

Filosofen 4,1

Varus 3,7

Thomas 3,2

Joaand 3,2

Corvus 2,9

Pluss 201 2,5

Tekniker'n 2,5

Laphroaig 2,4

Donaldr 2,4

Binders 0,7

Mitch 0,0

 

:confused5:

Calvin -0,1

AOC -0,1

Carlos -1,8

Hallu -4,5

MATA -5,7

Pantera -6,2

 

:pottytrain5:

Dunlop -10,7

Pirelli -14,2

Quicken -14,2

Bushwacker -17,3

 

 

Til slutt ønsker jeg alle en fin helg - og noen utspekulerte grublerier til konken i neste uke !

Siden alkoholreklame ikke er tillatt avslutter jeg heller med litt Sørlands-champagne :milk: av ypperste slag.........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...