Jump to content

Episode 220 - Fredag 04.02.2005


Laphroaig

Recommended Posts

Tomra

 

Det jeg ikke helt forstår er at denne avgangen har vært kjent en periode. Det er i dag de inngikk avtalen av at Mr. T skal gå av. Hvorfor har de ikke fått en aktuell kandidat på plass? Eller måtte de rett og slett fremskynde hele prosessen da Jepsen måtte gå sist uke.

 

Desto mer jeg tenker på dette blir jeg sikrere i min oppfatning om at Morthen Johannessen blir neste CEO. Han har nok fått tilbudet og helgen å tenke seg om på.

 

Det er ikke ofte man får tilbud om å være CEO av Tomra og Orkla samtidig...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply
Ang NOI så er det uvanlig at FIP og TERra kjøper, men volumet er fortsatt ganske lite til å fastslå evt rally. Det kommer også flere selgere nå.

 

TER traderen er kjent for sin kortsiktighet. 10 øre opp og han er ute igjen. FIP handler sjelden i små volumer..

Link to comment
Share on other sites

Noen tanker rundt FJO her? mangen som er inne? virker ikke som laksepriser virker inn på denne aksjen

 

Problemet med lakseaksjene er EU sine sanksjoner..

 

04.02.2005 11:17

Safeguards innført

EU-kommisjonen har innført safeguards mot laks som importeres fra land utenfor EU.Tiltakene innbærer en minstepris på 2,70 euro kiloet i en startperiode som begynner mandag.

 

Hadde forventet en nedgang idag med dagens nyhet, men det er tydelig at det var forventet i markedet.

Skal forøvrig inn i PAN før Q4 men tror jeg kan få den billigere..

Link to comment
Share on other sites

Men ut fra dagens laksepriser vil ikke den minsteprisen som er innført ha noen betydning, siden dagens pris ligger over eller har jeg missforstått noe? Og er det ikke ventet høye priser fremover?

 

Tror grr er på vei å hoppe over 5.15 nå? kan ikke være lenge før nå? fere selgere, og flere kjøpere på 5.15 nå.

Link to comment
Share on other sites

En ting til om FJO. sanksjonen har jo vært ventet lenge, er ikke minsteprisen positiv da? Usikkerheten borte og ikke noe dårligere vedtak en ventet.

Link to comment
Share on other sites

Men ut fra dagens laksepriser vil ikke den minsteprisen som er innført ha noen betydning, siden dagens pris ligger over eller har jeg missforstått noe? Og er det ikke ventet høye priser fremover?

 

Problemet er at prisen på 2,70 er for sløyd fisk(med hode). Rund fisk blir på rundt 3 euro som er litt høyere enn dagens pris. Snittet for Q4 lå på rundt kr 21,50,-

Link to comment
Share on other sites

Tror grr er på vei å hoppe over 5.15 nå? kan ikke være lenge før nå? fere selgere, og flere kjøpere på 5.15 nå.

 

Blir spennede om de historisk høye kjøleratene gir utslag i inntjeningen i Q4. Mye tyder på at dette går veien. Hold på GRR aksjene du ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm kan ikke tenke meg annet at det må ha vært flere fond som har kjøpt seg kraftig inn i dag og igår. Helt utrolig at vi nok passerer en omsetning på 30millioner i Blom i dag, altså over 10% av aksjekapitalen har byttet eier.

 

Tror omsetning på kun 1mill er forbi...

 

Spennende om vi får en like god avsltning i dag som igår, da endte vi HOD...

 

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

TEC:RESULTATVARSEL, SER DRIFTSRES. 11M I 4.KV (TIDL. VARSLET 24M)

 

Oslo (TDN Finans): Technors driftsresultat i fjerde kvartal var 11

millioner kroner mot tidligere varslet 24 millioner kroner. Omsetningen var

som ventet 720 millioner kroner.

 

Det opplyses i en børsmelding fredag.

 

Årsaken til avviket er kostnadsoverskridelser for tre større leveranser fra

henholdsvis SNRI, Technor Malbranque i Frankrike. Gjennomføringen av

leveransene mot slutten av året har blitt betydelig dyrere enn

forhåndskalkulert. I tillegg hadde morselskapet dårligere marginer enn

forventet i siste kvartal, opplyser

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm kan ikke tenke meg annet at det må ha vært flere fond som har kjøpt seg kraftig inn i dag og igår. Helt utrolig at vi nok passerer en omsetning på 30millioner i Blom i dag, altså over 10% av aksjekapitalen har byttet eier.

 

Tror omsetning på kun 1mill er forbi...

 

Spennende om vi får en like god avsltning i dag som igår, da endte vi HOD...

 

 

Klinsi

 

50% på to dager:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...