Jump to content

Aksjekonkurranse - Uke 9


pluss201

Recommended Posts

KONKURRANSE-REGLER:

 

:arrow: Velg inntil 3 aksjer

:arrow: Valgene vektes likt

:arrow: Shorting er lov

:arrow: Aksjekurs fredag (evt siste sluttkurs) er gjeldende.

:arrow: Kun aksjer som er notert på OSE er med

:arrow: Siste frist fk mandag, kl 08:00 - og da menes det kl 0800. Forumets klokke avgjør. 08:00:00 er tidsnok, 08:00:01 er for sent!

 

Få med sluttkurs fra fredag i ditt tips, samt om du ønsker å kjøpe eller shorte aksjen.

Det sparer oppdatereren for tid.

 

Jeg får dessverre ikke tid til å oppdatere, så jeg håper noen andre som har tid og kan være behjelpelig?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp

KVI kr 63,50

Begrunnelse

- Kvaerner Philadelphia Shipyard har inngått kontrakt på om lag 1,8 milliarder kroner, for levering av to kontainerskip til Matson Navigation Company

- Røkkes såkalte problemverft ventes å rapportere et overskudd før finanskostnader, skatt, avskrivninger og amortisering (ebitda) for 2004 på rundt 60 millioner kroner.

- KVI legger frem foreløpig resultat for 2004 på mandag

Link to comment
Share on other sites

Short SFM 33,40

 

Begrunnesle; Kan fort falle ned på 20-tallet igjen når mandasresultatet slippes. Tror denne aksjen er altfor dyr tatt i betraktning at selskapets eneste (subsidierte) bein er å yste ost av kuas sekreter på bankenes nåde. Skål :drunken:

Link to comment
Share on other sites

Denne uken er jeg ikke forseint ute :)

 

Kjøp

 

Blo: 13.00

 

 

 

Hehe....nå fant jeg ut hvilken aksje som jeg tenkte på under kantringen av MS Rocknes i Vatlestraumen. Fikk da med meg at det "måtte" gjøres noe med sjøkartene og det var sikkert positivt (tenkte jeg). Har jævla bra TEFT, når handling ikke følger tanker :idea:

Link to comment
Share on other sites

FiskePinna

 

Nå var du virkelig kjapp med å være den som valgte først i aksjekonkurransen. Vi kan dessverre ikke ha lang, lang rekke med short SFM, så jeg får bruke kvelden til å finne en annen kandidat.

 

 

Lykke til da kjære deg.

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp på 2005 konuransen og merker at jeg ikke har vært med så mange ganger dette året.

 

Har visst ikke vært flink nok til å følge med på helgen (og ikke minst sove sent ut på mandags morgenen :oops:). Da får det være på tide å bli med igjen.

 

Ser at de profilerte her i forumet satser på en short i NOI.

 

Da skriker jeg (lavt) -->

Buy NOI 2.90

 

Så slenger jeg til

Short CNR 10.70

 

Og en liten

Buy på GGS 6.77

 

Riktig god børsuke til alle :blackeye:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...