Jump to content

TOM - Mulighetene realiseres


trend

Recommended Posts

Teknisk sett skjedde det "ett eller annet" med TOM den 1. juni , da kursen falt gjennom 10 dagers snitt og deretter 30 dg snitt ! Vi så et tilsvarende teknisk bilde i februar og mars i år, og begge gangene falt kursen raskt ca 20 % etter at bruddene fant sted.

 

Jeg sier ikke "her og nå" at dette kommer til å skje denne gangen også, men det GULE lyset har utvilsomt begynt å blinke...... Vanligvis kommer RØDT etter gult - når man opprinnelig har forholdt seg til grønt ! Potensialet er i så fall ned til ca 22,-.

 

Det tekniske problemet DERE da står foran er at det i så fall blir et brudd på den forrige bunnen rundt 23,-. Dette varsler NYE drag nedover. Skumle saker - spør dere meg .....men skjer det ???

 

Thorsen forlot TOM med æren i behold på et relativt gunstig tidspunkt !!!

Den gamle skipperen lot trolig som ingen ting da han passerte landgangen for siste gang - selv om han var fullstendig klar over det store rusthullet i framre babord skott !!!!

 

Burde DERE som nå er "skipsredere" (eiere av den fallerte TOM-skuta - der toppmasten brakk for noen år siden) ha vektlagt hans avgang mere enn det dere nå har gjort - eller synes dere at eventyrfortellinger er morsomme og interessante ?

 

Bør skuta inspiseres på nytt - og hva skjer hvis hullet ikke umiddelbart blir funnet og tettet ?

Sitter dere da i den klassiske fellen der håp og tro er viktigere enn realitetene ???? Spørsmålene er mange, men slik JEG ser det så sitter dere i en håpløs felle !

 

Den klassiske feilen er at dere ikke TØR å selge på de toppene som kommer under veis i kursutviklingen (med håp om at det til slutt løser seg etter alle disse årene) ! Resultatet er trolig at dere til slutt havner i det vide og runde hullet under føttene deres - der rottene trives som best !

 

mvh

Hammers..som for lengst har sett realitetene i sitt eget hjertebarn (OFL) og som for lengst er ute fra DET selskapet !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Hei Tandy

Jeg kjenner ikke til noen ferske HDE saker fra Tyskland.

 

 

Nikolai

 

Det viktigste å følge med på er Senatet. Husk at forslaget må vedtas i begge kammre. Men så langt har ikke komitene i Senatet villet behandle saken. Den er vedtatt i to komiteer i "The House" (Assembly), men det hjelper lite så lenge det republikanske flertall i Senatet trenerer panteutvidelsen.

 

Du kan følge saken i Senates komiteer her:

 

Link: Panteutvidelse-saken. Link til "tracker" i N.Y. Senate

Link to comment
Share on other sites

Hei Tandy

 

Vi skrev nok våre innlegg HELT parallelt - etter at jeg har vært fraværende noen uker ! Hyggelig å se at mine teorier lever videre og at noen av dere kanskje har fanget opp litt teknisk vidsyn.

 

Jeg ønsker på ingen måte TOM til "Hell" (engelsk uttalelse), men jeg ser absolutt noen faresignaler !

 

 

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

Hei Hammers

Jeg har sagt det før at når de mørke skyene samler seg over Tomra skuta da er Hammers der !

Jo jeg har lært mye det siste og du har rett i det tekniske igjen. Men som sist skjedde det noe uforklarlig som gjorde at Tomra skuta kom seg opp på kjøl igjen og ikke nok med det men det ble gevinst ut av det også for vedig mange (som solgte på rett tidspunkt). Ikke jeg for jeg lærer aldri - det der med tro håp og kjærlighet har jeg sans for :-)

Vel nå er jeg mørbanket og klar for en skikkelig bunn slik at jeg kan bli en lykkelig langsiktig investor i Tomra igjen !

Fortsett gjerne med TA,ene dine , de er veldig bra !

Og takk igjen Hammers, beklager nok en gang min uhøflighet - håper du tilgir :-)

Fortsatt God Sommer !

Teknisk sett skjedde det "ett eller annet" med TOM den 1. juni , da kursen falt gjennom 10 dagers snitt og deretter 30 dg snitt ! Vi så et tilsvarende teknisk bilde i februar og mars i år, og begge gangene falt kursen raskt ca 20 % etter at bruddene fant sted.

 

Jeg sier ikke "her og nå" at dette kommer til å skje denne gangen også, men det GULE lyset har utvilsomt begynt å blinke...... Vanligvis kommer RØDT etter gult - når man opprinnelig har forholdt seg til  grønt ! Potensialet er i så fall ned til ca 22,-.

 

Det tekniske problemet DERE da står foran er at det i så fall blir et brudd på den forrige bunnen rundt 23,-. Dette varsler NYE drag nedover.  Skumle saker - spør dere meg .....men skjer det ???

 

Thorsen forlot TOM med æren i behold på et relativt gunstig tidspunkt !!!

Den gamle skipperen lot trolig som ingen ting da han passerte landgangen for siste gang - selv om han var fullstendig klar over det store rusthullet i framre babord skott !!!!

 

Burde DERE som nå er "skipsredere" (eiere av den fallerte TOM-skuta - der toppmasten brakk for noen år siden) ha vektlagt hans  avgang mere enn det dere nå har gjort - eller synes dere at eventyrfortellinger er morsomme og interessante ?

 

Bør skuta inspiseres på nytt - og hva skjer hvis hullet ikke umiddelbart blir funnet og tettet ? 

Sitter dere da i den klassiske fellen der håp og tro er viktigere enn realitetene ???? Spørsmålene er mange, men slik JEG ser det så sitter dere i en håpløs felle !

 

Den klassiske feilen er at dere ikke TØR å selge på de toppene som kommer under veis i kursutviklingen (med håp om at det til slutt løser seg etter alle disse årene) ! Resultatet er trolig at dere til slutt havner i det vide og runde hullet under føttene deres - der rottene trives som best !

 

mvh

Hammers..som for lengst har sett realitetene i sitt eget hjertebarn (OFL) og som for lengst er ute fra DET selskapet !

42902[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Hammers,

 

Jobber du for Terra? :huh:

 

Potensialet er i så fall ned til ca 22,-.

 

Det tekniske problemet DERE da står foran er at det i så fall blir et brudd på den forrige bunnen rundt 23,-. Dette varsler NYE drag nedover.  Skumle saker - spør dere meg .....men skjer det ???

 

42902[/snapback]

 

De snakker om mulig fall helt til 15 og hold fingra av fatet! Ikke veldig ulikt det du sier. :huh:

 

Håper ellers du ikke har blitt sittende på benken hele tiden mens du har vært borte. Håper også du har fått hjelp av en eller annen hjelpsom turist som har opplyst deg at du har holdt kartet opp ned så langt når det gjelder OSE. :P :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen

Nei jeg finner helelr ingenting ferskt fra HDE som støtter det First sier !

 

Dette er siste fra HDE og den påpeker kun at bokser er 80% billigere å håndtere enn flasker p.gra komprimeringen.

 

 

27. Mai 2005

 

Dosenpfand: Ein umweltpolitisches Eigentor

 

Heute wurde die dritte Änderung der Verpackungsverordnung im Bundesgesetzblatt veröffentlicht, die morgen in Kraft tritt. Dass sich für die Verbraucher jedoch zunächst wenig ändert, erklärte heute in Berlin der Sprecher des Hauptverbandes des Deutschen Einzelhandels (HDE), Hubertus

Pellengahr:

 

Auch wenn morgen die Novelle der Verpackungsverordnung in Kraft tritt, ändert sich für die Verbraucher beim Dosenpfand zunächst kaum etwas: Noch ein Jahr lang müssen sie ihre leeren Dosen und Einwegflaschen dorthin zurückbringen, wo sie gekauft wurden, um sich das Pfand auszahlen zu lassen. Erst im Mai 2006 werden die vom Bundesumweltminister selbst kreierten sogenannten Insellösungen der Discounter wieder abgeschafft. Erst dann können die Verbraucher die leeren Getränkeverpackungen in allen Läden zurückgeben, die Einweggetränke anbieten. Ebenfalls erst in einem Jahr wird die Ausweitung der Pfandpflicht auf Alcopops, Eistee und sonstige Erfrischungsgetränke ohne Kohlensäure wirksam. Bis dahin bleibt fast alles beim alten. Lediglich für Flaschen mit mehr als 1,5 Liter Inhalt halbiert sich das Pfand auf den jetzt einheitlichen Betrag von 25 Cent. Rechtzeitig zur Freiluftsaison werden Partyfässchen über drei Liter pfandfrei. Die in der Vergangenheit bezahlten Pfandbeträge werden selbstverständlich kundenfreundlich in voller Höhe erstattet.

 

Wenn es in einem Jahr ein einheitliches Rücknahmesystem für Einweggetränkeverpackungen gibt, werden viele Supermärkte ganz auf den Verkauf von Mehrweggetränken verzichten. Zu diesem Ergebnis kommt eine aktuelle Studie des EuroHandelsinstituts (EHI) in Köln. Demnach fallen für die automatisierte Rücknahme von Einwegflaschen und Dosen deutlich niedrigere Kosten an, als bei Mehrwegkästen. Allein durch die Komprimierung der Einwegbehältnisse in den Rücknahmeautomaten, ließen sich bis zu 80 Prozent der Handlingkosten sparen. Das renomierte EHI fragt, wieviel Mehrweg sich der deutsche Handel künftig noch leisten will. Das Dosenpfand führt dazu, dass künftig immer weniger Getränke in Mehrwegflaschen angeboten werden. Ein umwelt- und strukturpolitisches Eigentor.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an:

Hubertus Pellengahr

Pressesprecher

Tel.: (030) 72 62 50-65/66

Fax: (030) 72 62 50–69

eMail: hde@einzelhandel.de

Am Weidendamm 1A

10117 Berlin

 

 

 

Hei Tandy

Jeg kjenner ikke til noen ferske HDE saker fra Tyskland.

Nikolai

 

Det viktigste å følge med på er Senatet. Husk at forslaget må vedtas i begge kammre.  Men så langt har ikke komitene i Senatet villet behandle saken. Den er vedtatt i to komiteer i "The House" (Assembly), men det hjelper lite så lenge det republikanske flertall i Senatet trenerer panteutvidelsen.

 

Du kan følge saken i Senates komiteer her:

 

Link: Panteutvidelse-saken. Link til "tracker" i N.Y. Senate

42903[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Teknisk sett skjedde det "ett eller annet" med TOM den 1. juni , da kursen falt gjennom 10 dagers snitt og deretter 30 dg snitt ! Vi så et tilsvarende teknisk bilde i februar og mars i år, og begge gangene falt kursen raskt ca 20 % etter at bruddene fant sted.

 

Jeg sier ikke "her og nå" at dette kommer til å skje denne gangen også, men det GULE lyset har utvilsomt begynt å blinke...... Vanligvis kommer RØDT etter gult - når man opprinnelig har forholdt seg til  grønt ! Potensialet er i så fall ned til ca 22,-.

 

Det tekniske problemet DERE da står foran er at det i så fall blir et brudd på den forrige bunnen rundt 23,-. Dette varsler NYE drag nedover.  Skumle saker - spør dere meg .....men skjer det ???

 

Thorsen forlot TOM med æren i behold på et relativt gunstig tidspunkt !!!

Den gamle skipperen lot trolig som ingen ting da han passerte landgangen for siste gang - selv om han var fullstendig klar over det store rusthullet i framre babord skott !!!!

 

Burde DERE som nå er "skipsredere" (eiere av den fallerte TOM-skuta - der toppmasten brakk for noen år siden) ha vektlagt hans  avgang mere enn det dere nå har gjort - eller synes dere at eventyrfortellinger er morsomme og interessante ?

 

Bør skuta inspiseres på nytt - og hva skjer hvis hullet ikke umiddelbart blir funnet og tettet ? 

Sitter dere da i den klassiske fellen der håp og tro er viktigere enn realitetene ???? Spørsmålene er mange, men slik JEG ser det så sitter dere i en håpløs felle !

 

Den klassiske feilen er at dere ikke TØR å selge på de toppene som kommer under veis i kursutviklingen (med håp om at det til slutt løser seg etter alle disse årene) ! Resultatet er trolig at dere til slutt havner i det vide og runde hullet under føttene deres - der rottene trives som best !

 

mvh

Hammers..som for lengst har sett realitetene i sitt eget hjertebarn (OFL) og som for lengst er ute fra DET selskapet !

42902[/snapback]

______________________________________________

Ha- ha.. ein av dei beste eg har lest !

 

Du har eit poeng og 2..- eg kvitta meg med tom i dag og trur -som du - at dette vil gå ned ein del til.. 22-24kr før noko skjer.

 

Tomra har klart potensiale men dette kjem til å ta tid. TRUR EG..

 

 

Lev vel, god helg til deg og dine :P

Link to comment
Share on other sites

Environmental groups say the bill has been introduced to block their efforts to expand the state's bottle law to include deposits on bottled juice, tea and water. Laura Haight, with the New York Public Interest Research Group, says a debate on the expansion bill is expected on the Assembly floor later this month. It has several Majority Party sponsors in the Senate.

 

http://www.opala.org/BottleBill/New_York_a...ed_articles.htm

 

 

Det kan skje mye i NY de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Et par kommentarer til de siste:

 

* Jeg jobber ikke for noen, men kunne sikkert ha fortjent en OK lønn i et meglerhus hvis jeg kunne ha ofret hele dagen til denne hobby'en.

 

* Jeg traff ikke helt sist jeg uttalte meg om TOM, men aksjen ser ikke speielt sprek ut. I det lange løp får jeg trolig rett....

 

Ha en utmerket helg

Hilsen Hammers

Link to comment
Share on other sites

.

 

 

.

 

SISTE NEW YORK: 

PANTEUTVIDELSEN HENGER I EN TYNN TRÅD

 

(...)

Men dessverre for Tomra:  det ser også ut som det ikke blir noen panteutvidelse.  Tiden er i ferd med å renne ut, og siste frist er 23.juni. Etter denne dato er det deadline for Senatet og "The House" (Assembly). Men forslaget har enda ikke beveget seg i Senatets komiteer, og ifg pressen er det nå lite sannsynlig at panten utvides i år.  Ikke dermed sagt at alt håp er ute for panteutvidelsen, men håpet svinner for hver dag. (...)

 

Neither bill is set for a vote by lawmakers.

42899[/snapback]

 

 

Alle som kjenner prosessen i Tyskland kjenner igjen denne problemstillingen. Det nytter ikke at viktige politikere i Senatet støtter loven, så lenge det ikke kommer til en avstemning. Det er uansett en forutsetning at det er flertall for loven i forsamlingen. Ingen av disse to momentene ser ut til å være på plass pr nå.

 

Komiteene som må behandle saken før det er mulig å komme fram til en full behandling i Senatet, har ikke rørt lovforslaget. Dette er en kjent problemstilling fra lovprosessen i Tyskland. På mandag skriver vi 13. juni - det sier seg nærmest selv at dette forslaget ikke rekker å bli behandlet 23. juni. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

ja,ja, da var vel det toget gått. Tomra er død, så er pant. ikke noe mer tilbake av Tomra, bare et minne om 1,80 fra 2004. Ikke noe mer å skrive om, ikke noe mer å tenke på. Død er død. Slutt med alle geniene som skal ha ordene sine på skjerm, slutt med alle de kloke hodene om Tomra. Selg, hvis noen vil kjøpe?Håp så det er noen øre tilbake til Stepstone eller tilsvarende, Tomra er død og innleggene her er likeså. Dette er en gledens dag.

Link to comment
Share on other sites

ja,ja, da var vel det toget gått. Tomra er død, så er pant. ikke noe mer tilbake av Tomra, bare et minne om 1,80 fra 2004. Ikke noe mer å skrive om, ikke noe mer å tenke på. Død er død. Slutt med alle geniene som skal ha ordene sine på skjerm, slutt med alle de kloke hodene om Tomra. Selg, hvis noen vil kjøpe?Håp så  det er noen øre tilbake til Stepstone eller tilsvarende, Tomra er død og innleggene her er likeså. Dette er en gledens dag.

42917[/snapback]

 

Ironiens mester? :P

 

Ofte er det lurt å gjøre det motsatte av "alle" andre......

Kjøpere er det nok av, spesielt tyske.....

Tenk selv og glem all "dritt" som serveres her og andre steder om dagen.....

Link to comment
Share on other sites

Den siste optimist ser nå ut til å ha blitt pessimist. Når dette også reflekteres i kursen (20? 22? 18? 15?) bør man vel kjøpe?

 

Eller? Det ser jo allerede ut til at den siste optimist er blitt pesimist, så tiden kan vel være inne allerede?

 

Vel, jeg er så å si helt ute selv (solgte mandag formiddag) men har noen warrants og opsjoner igjen. Har måttet realisere et ekkelt tap. Banna bein.

 

Men skit au, er man med på leken får man tåle steken. Jeg er klar over hva jeg gjorde, og visste risikoen, men lyktes altså ikke. Sånn kan det altså gå.

 

Får nå "slikke mine sår" og legge ny strategi. Det lange bildet synes jeg i aller høyeste grad er interessant ennå, spørsmålet blir hva jeg skal gjøre i mellomtiden...

 

Jeg må bare få det ut: Forbaskede uforutsigbare, vinglete, og ubestemte tyskere!

 

Sånn; nå er jeg ferdig med dette tapet, løfter hodet og ser på nytt fremover hva vi kan finne på av spennende muligheter. Fortid er fortid, fremtid er muligheter!!

 

 

La meg bare komme med et visdommens ord i slike tider: IKKE øk risikoen for å prøve å ta igjen det tapte. Da går det gjerne enda værre. Bli ferdig med tapet, nullstill hodet, og se etter nye muligheter og strategier. (Murphys lov: Er det mulighet for at det kan gå galt, så går det som regel galt). Å skulle ta igjen det tapte er det verst tenkelige utgangspunktet for en investor, da riskoen gjerne skrus opp flere hakk. Ta utgangspunkt i hva man har, og søk å få mest mulig ut av det, og glem fortiden.

Link to comment
Share on other sites

Å skulle ta igjen det tapte er det verst tenkelige utgangspunktet for en investor, da riskoen gjerne skrus opp flere hakk. Ta utgangspunkt i hva man har, og søk å få mest mulig ut av det, og glem fortiden.

42923[/snapback]

 

Hmmm.

Kjenner den tankegangen fra mitt eget forhold til Tipping.... :D

Innsatsen/risikoen økes proporsjonalt med tidligere tap....

 

 

mint:

Gratulerer med innlegg nr. 1 :D

Det var på tide, du har jo vært med siden August 2004! :P

Trengs nye kluter her nå, så du får hjelpe til litt........

Link to comment
Share on other sites

Mye feriepenger som skal plasseres nå :D .

Regner med mange som ikke skal ha ferie før til høsten - eller senere på året, ikke klarer å la være. Tomra er nok da et aktuell plasseringsalternativ.

 

Den som leser faktasetningene som er skrevet om Tomra her på forumet, vet hvordan situasjonen i selskapet er. Intet stort er nytt under solen - enn så lenge. Ingen spesielt store overraskelser kommer til å komme på neste kvartalspresentasjon heller. Samtidig er det meste er priset inn.

Nedsiden er fremdeles liten, og oppsiden ennå stor.

 

Derimot ser det ut til at de kortsiktige investorene, traderene og opportunistene har forlatt aksjen. I så måte kan en si at de siste optimister er blitt pessimister.

Et tegn for turning-point i aksjen, spesielt når dette sammenfaller med at større aktører akkumulerer. Smarte penger kalles pengene som flyter til en aksje i denne situasjonen, av enkelte. De burde vel i tillegg bli sett på som tålmodige penger. Dette da aktørene som er på vei inn i aksjen nå, ser ut til å ha bedre tid, enn mange som har operert i Tomra det siste året.

 

Med langsiktig perspektiv. 1 - 3 år frem i tid, er det uinterressant om den står i 22, 25, 26 eller 27 nå. Selvfølgelig ville det - i ettertid - sett pent ut på statistikken om en klarte å treffe bunnen helt, men for min del handler det om å akkumulere når egen økonomi tillater det. Ikke for enhver pris, men når mulighetene byr seg. Videre er det klart at kursen også - selvfølgelig - må fremstå som akseptabel i handelsøyeblikket.

 

Akkumulere videre i aksjen. Dette før Q2 presentasjon.

 

Håper personlig mere på godt vær, over tid, enn på voldsomme stigninger i Tomrakursen. Husk det er sommer. :D

Link to comment
Share on other sites

Med ditt første innlegg på forumet her, er det du skriver HELT RIKTIG, mint! :D

 

Helt fantastisk at folk som har fulgt med i lang tid ikke bare tar det med ro.

 

Men ok, et psykologisk press er det, men det er leit å se at noen tar stygge tap NÅ, rett før målgang, ja. jeg blir lei meg!

 

Nei, nå er det kirketid... :huh:

 

Det er nå når alle er negative til TOM at du skal kjøpe , du vet vel det? Vi har da aldri vært nærmere et gjennombrudd enn nå!! :lol:

42930[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Akkumulere videre i aksjen. Dette før Q2 presentasjon.

 

 

Alt tyder på at Q2-presentasjonen blir en trist affære. Med det som utgangspunkt har jeg vondt for å skjønne hvorfor man bør akkumulere videre "før" presentasjonen. Brytes bunnivået på ca 22 fra tidligere i vår er det vel knapt grenser for hvor langt denne kan synke. Skarholt skaper heller ingen entusiasme. Q1-presentasjonen han stod for er noe av det mest tafatte jeg noengang har sett.

Ja, jeg er bitter. Ja, jeg har solgt med tap. Ja: Det føltes godt. Nei, jeg prøver ikke å hetse aksjen - kun si hva jeg tror.

Link to comment
Share on other sites

Ser mange har solgt. Jeg solgte også heldigvis på den siste meldingen som kom, dog litt tregt og etter at den dagens fall var unnagjort, men fikk da 27.30. Regnet med at vi fikk et videre fall og det gjorde vi. Uten First sin kommentar på fredag hadde vi trolig allerede vært nede på 26.

 

Er som mange andre også lett bekymret i det korte bildet. Når flere av de mest profilerte her tydeligvis har solgt seg ut kan vi kanskje vente flere negative innspill og kommentarer.

Kanskje Tekniker'n kunne tilby SMS-varslig til oss på Aksjeforumet - når han har kjøpt evt solgt. Hvis han da kjøper/selger i forkant av meldingene har legger ut. Det ville i allefall jeg ha gjort hadde jeg brukt så mye tid på å innhente fakta. Det skulle bare mangle.

 

Jeg tror vel de færreste har gitt opp Tomra på lengre sikt og da vil det vel være greit å avvente til vi har fått det fallet alle venter på.

 

Ellers synes jeg RoRu hadde en bra kommentarer i siste innlegg. Tenker spesielt på det siste avsnittet:

IKKE øk risikoen for å prøve å ta igjen det tapte. Da går det gjerne enda værre. Bli ferdig med tapet, nullstill hodet, og se etter nye muligheter og strategier. (Murphys lov: Er det mulighet for at det kan gå galt, så går det som regel galt). Å skulle ta igjen det tapte er det verst tenkelige utgangspunktet for en investor, da riskoen gjerne skrus opp flere hakk. Ta utgangspunkt i hva man har, og søk å få mest mulig ut av det, og glem fortiden.

 

Har definitivt litt å lære her. Derfor er tapet mitt blitt så stort i Tomra.

 

Nå sitter jeg kun i Blom, uten at det har vært så veldig sprekt det heller siden jeg gikk inn. Den aksjen er i allefall greit priset ut fra dagens inntjening, noe Tomra ikke er..

 

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

Hei Tomravenner !

 

Lesing av innlegg her på tråden er blitt trist, nesten alle er blitt negative til Tomra og det smitter over. Jer trur ikke bildet er så svart som det kan syntes her.

Tyske banker og meglerhus har den siste tiden kjøpt aksjer for 10talls millioner kroner, jeg tviler på at dette er helt tilfeldig. Når det snakkes om reverssering av panteloven er det bare tullprat som skaper usikkerhet . Oppbygging av et narsjonalt pante system i Tyskland er kommet for langt til at det kan stoppes, dertil er enigeten innad i partiene for stor.

 

Er det noen som tar tråden ?

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med deg Svei-gus! Realitene vedrørende Tomra har aldri vært mer sikre og positive.

Det vi har sett i den senere tid, også på dette forumet, er slett ikke uvanlig når det gjelder aksjer. Mange "vanlige" folk greier ikke å holde hodet kaldt når det kommer diverse meldinger, seriøse eller ikke.. Noen tjener på å spre usikkerhet f.eks.

 

Ingenting tyder på at Tyskland ikke trenger tusenvis av automater innen kort tid, snarere tvert imot.

Link to comment
Share on other sites

Er alle Tomra-investorer en gjeng med sterke nevrotiske og schizofrene trekk? Er alt bare sorgen, og Tomra på vei mot konkurs og det som verre er? Er det bare å selge seg ut, ta tapet, slikke sine sår og kjøpe seg inn i Statoil for de få ørene en har igjen av investeringen? Kan vi bare glemme Tyskland og resten av EU, Japan, USA, England (jada, vet at de er med i EU)? Uff og Uff, Nei og Nei!

For ikke å snakke om Q2 som alle vet kommer til å bli aldeles forferdelig dårlig, kanskje til og med minus. Uff, la oss alle grave oss ned i tide!

 

Det hele minner meg litt om da ungene var små, og vi var på skitur på fjellet:

Pappa, er det langt igjen? Pappa, er vi ikke fremme snart? Hvert 5. minutt!

 

Men er nå alt så ille da? Hva er det som har forandret seg til det verre den siste tiden. En avgjørelse om sikkerhetsmerking kommer, før eller siden, det er kun et spørsmål om uker. Tyskland har aldri vært så nær som nå, og tøvet om omkamp om pant er det ingen med vettet i behold som tror på. Tomra er godt i gang med kostnadsreduksjonene, konkurentene sitter minst like langt på sidelinjen som Tomra (om ikke enda lenger vekk), og de har slett ikke vokst seg store og mektige. Og ordrene vil komme, også det kun et spørsmål om uker, muligens måneder.

Tyskerne kjøper TOM i bøtter og spann, det er de som forstår de prosessene panten må gjennom før det tar av, det er de som forstår at nå er det tid for å kjøpe, ikke selge.

Hiv valiumen i dass, og ta dere en spasertur i stedet!

Link to comment
Share on other sites

Sånn skal det sies, contrari! Alt for lite slikt på denne tråden! Spesielt denne siste tiden.

 

BRA CONTRARI! :D OG SKRIV MER!!

 

Men er nå alt så ille da? Hva er det som har forandret seg til det verre den siste tiden. En avgjørelse om sikkerhetsmerking kommer, før eller siden, det er kun et spørsmål om uker. Tyskland har aldri vært så nær som nå, og tøvet om omkamp om pant er det ingen med vettet i behold som tror på. Tomra er godt i gang med kostnadsreduksjonene, konkurentene sitter minst like langt på sidelinjen som Tomra (om ikke enda lenger vekk), og de har slett ikke vokst seg store og mektige. Og ordrene vil komme, også det kun et spørsmål om uker, muligens måneder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...