Jump to content

TOM - Tomra Systems


dunlop

Recommended Posts

Meglerhus med anbefaling av Tomra i Ukeporteføljen:

 

Er innom nok en gang med - ennå en snartur - i ferien :biggrin:

 

 

Oppdaterer meglerhusenes anbefalinger og kursmål når jeg er tilbake fra ferie. Rundt midten av august...

 

Uke 31 mandag 31. til søndag 6.august.

 

31.juli DnB NOR

 

 

Sitter noen med linker eller nyhetsbrev med info fra meglerhus som ikke er med i ukeoversikten - om at Tomra er med i siste ukeportefølje, send pm til undertegnede eller legg inn info på tråden, så skal jeg fortløpende redigere det inn i oversikten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3,3k
  • Created
  • Last Reply

 

 

Jeg tror det er mange positive triggere fremover:

Info. fra Nederland om utvidelse av pant

 

 

Dessverre innfører ikke Nederland utvidet pant. Dette ble avgjort allerede ca. 15.juni :

Sakset fra Det nederlandske miljøverndepartements hjemmeside:

 

"There will be no deposits on cans, small plastic bottles and other forms of drink packaging, but people who litter the streets can expect to be fined in future. Municipal inspectors will soon be able to impose so-called administrative fines, which could run up to seventy-five euros.

Why won’t there be deposits on cans and bottles? Because the business sector is against deposits. Moreover, bottles and cans form only a small part of the total litter produced. With the new agreements between VROM, the municipalities and the business sector, 55% of small bottles will be collected."

 

http://international.vrom.nl/pagina.html?id=10232

Link to comment
Share on other sites

Fra Tyskland:

 

Hver fjerde tysker unngår panteflasker

 

01.08.06: 24,4 prosent av alle tyske konsumenter holder seg unna panteflasker når de kjøper sine drikkevarer i handelen. Det viser en representativ undersøkelse som Infratest-Umfrage har utført på oppdrag av forbundsrepublikkens emballasjeinstitutt. I gruppen 14- til 29-årige vender faktisk nesten hver tredje konsument (29%) ryggen til panteflaskene.

 

 

En positiv resonans hos de tyske forbrukerne finner imidlertid ordningen med at alle panteflasker kan leveres tilbake i enhver forretning, også når de ikke er kjøpt der. Denne loven trådte som kjent i kraft den 1. mai i år.

 

Fire av fem spurte (81,1%) hilser denne forbrukervennlige forenklingen av pantesystemet velkommen.

 

Det gjør også Das Deutsche Verpackungsinstitut, men der innser man ikke uventet nødvendigheten av bedre informasjoner om systemet til offentligheten i tiden som kommer.

 

 

http://www.packnews.no/xp/pub/venstre/emballasje/176074

 

 

_________

Link to comment
Share on other sites

Orkla øker i TOM, fra 10,1 millioner aksjer til 11,7, ser vi. De hadde 5,7% og har nå 6,6%. Betydelig økning og skal de øke mer etter salget av Orkla Media..?

Tomra stryker snart sine 4,8mill og skal kjøpe oppmot 10 mill til....

 

Dette er tilsammen såpass mye aksjer(som ikke vil sirkulere jevnt,strykes osv.) at dette vil merkes. :rolleyes:

 

Jeg har også økt noe de siste ukene.. :biggrin:

 

Taj Holding er også ny på lista med 0,7%...Mer..?

 

Ownership structure

 

Registered at 24 July 2006 Number of shares

Ownership

 

 

1. Folketrygdfondet 17 791 300 10,0 %

2. Orkla ASA 11 773 800 6,6 %

3. Tomra Systems ASA 4 844 695 2,7 %

4 JP Morgan Chase Bank Clients Treaty Account 4 391 050 2,5 %

5. Danske Bank A/S 3887 Operations Sec. 3 797 664 2,1 %

6. Clearstream Banking CID Dept, Frankfurt 3 521 678 2,0 %

7. Vital Forsikring ASA DnB NOR Kapitalforvaltning 3 428 868 1,9 %

8. State Street Bank & Client Omnibus D 3 040 606 1,7 %

9. Svenska Handelsbanke C/O Handelsbanken AS 2 510 505 1,4 %

10. Morgan Stanley and C Client Equity Account 2 449 692 1,4 %

11. Bank of New York, BR S/A St of New Jersey 2 300 000 1,3 %

12. Skagen Vekst 1 934 500 1,1 %

13. Citigroup Global MAR IPB client safekeep 1 844 846 1,0 %

14. DnB NOR Norge (IV) VPF 1 824 099 1,0 %

15. Nordea Bank Denmark S/A Nordea (DK) CCA 1 524 654 0,9 %

16. Bank Austria Credita Dept. 8811/Mrs. Aimu 1 509 391 0,8 %

17. Avanse Norge (II) VPF 1 447 175 0,8 %

18. Credit Suisse Securi (Europe) Prime Broke 1 369 000 0,8 %

19. DnB NOR Bank ASA 1 317 731 0,7 %

20. Taj Holding AS v/Terje Johansen 1 267 800 0,7 %

 

Total 73 889 054 41,4 %

Other shareholders 104 597 505 58,6 %

Total (13 995 shareholders) 178 486 559 100,0 %

 

Shares owned by Norwegian shareholders 115 569 109 64,7 %

 

Shares owned by foreign shareholders 62 917 450 35,3 %

 

Total 178 486 559 100,0 %

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Noen bedriftsledere kaller dagens ordning med kvartalrapportering, for tyranni... :mellow:

 

I dagens DN har også Skarholt uttalt seg om dette:

 

Til kamp mot kvartalstyranniet

 

Konsernsjef i DnB Nor - og styreformann i Pan Fish - Svein Aaser mener kvartalsvis rapportering av resultater er en betydelig arbeidsbelastning for selskapene. Han mener at tre regnskapsrapporter i året bør holde.

 

Publisert: 02.08.2006

 

Oslo

 

Igår skrev Leif Frode Onarheim, styreleder i Fjord Seafood og tidligere stortingsrepresentant for Høyre, at han frykter at kvartalsrapporteringen kan bidra til kortsiktige beslutninger og et oppjaget tempo i bedriftene.

 

Nå får han støtte av Svein Aaser.

 

Dyrt

 

- Kravene er kompliserte og omfattende. Jeg tror mange føler at de bruker unødvendig mye tid og krefter på kvartalsrapporteringen, sier Aaser.

 

Aaser argumenterer også for at kvartalsrapportering er dyrt for aksjonærene.

 

- Det er en betydelig arbeidsbelastning, og det er snakk om store, unødvendige kostnader for aksjonærene, sier han.

 

 

Kvartalshysteri

 

Daglig leder i Tomra Systems, Amund Skarholt, derimot tar kvartalsrapporteringen som den største selvfølge.

 

- Kvartalsrapporteringen er en del av det å være på Børsen. Det er både sunt og riktig, så lenge man har ledere som tør å tenke langsiktig, og ikke er opptatt av medienes kvartalshysteri, sier Skarholt.

 

- Kvartalshysteri?

 

- I stedet for å fokusere på selskapenes resultat fra året før, er mediene med på å skape et hysteri rundt kvartalene. Ja, som for eksempel Dagens Næringslivs resultatbarometer, sier han.

 

____

 

 

Bra, Skarholt, bare ta mediene litt! :smile:

 

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Orkla øker enda mer.

Og det er godt å se at nordmenn igjen kjøper tilbake aksjer i Tomra, er nå oppe i 66,2 % (jaja, muligens litt patriotisk :happy: Har selv kjøpt meg inn igjen i Tomra igjen etter å vært ute en stund nå. Føles godt :smile: )

 

Registered at 31 July 2006 Number of shares

Ownership

 

 

1. Folketrygdfondet 17 791 300 10,0 %

2. Orkla ASA 12 473 800 7,0 %

3. Tomra Systems ASA 4 844 695 2,7 %

4 Danske Bank A/S 3887 Operations Sec. 3 917 355 2,2 %

5. Clearstream Banking CID Dept, Frankfurt 3 613 240 2,0 %

6. JP Morgan Chase Bank Clients Treaty Account 3 592 450 2,0 %

7. Vital Forsikring ASA DnB NOR Kapitalforvaltning 3 314 668 1,9 %

8. State Street Bank & Client Omnibus 2 304 581 1,3 %

9. Bank of New York, BR S/A St of New Jersey 2 190 000 1,2 %

10. Skagen Vekst 2 033 000 1,1 %

11. Svenska Handelsbanke C/O Handelsbanken AS 1 910 505 1,1 %

12. Citigroup Global MAR IPB client safekeep 1 844 846 1,0 %

13. DnB NOR Norge (IV) VPF 1 824 099 1,0 %

14. Credit Suisse Securi (Europe) Prime Broke 1 604 200 0,9 %

15. Nordea Bank Denmark S/A Nordea (DK) CCA 1 598 274 0,9 %

16. Bank Austria Credita Dept. 8811/Mrs. Aimu 1 508 374 0,8 %

17. DnB NOR Bank ASA 1 493 336 0,8 %

18. Avanse Norge (II) VPF 1 447 175 0,8 %

19. RBC Dexia Investors S Client Treaty Account 1 435 768 0,8 %

20. Taj Holding AS v/Terje Johansen 1 367 800 0,8 %

 

Total 72 109 466 40,4 %

Other shareholders 106 377 093 59,6 %

Total (14 052 shareholders) 178 486 559 100,0 %

 

Shares owned by Norwegian shareholders 118 088 431 66,2 %

 

Shares owned by foreign shareholders 60 398 128 33,8 %

 

Total 178 486 559 100,0 %

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Stryker vi TOMRAS egne aksjer, og tar for gitt at Nordstjernen, som jo eies også av ORKLA, fortsatt eier 0,7 pst, ja så har Orkla rundt 8 pst av selskapet...

 

Ny flaggedag snart?

 

Til de av dere som lurer på hva Tomra er verdt, se på hva ORKLA gjør. De er profesjonelle og vet å regne...

 

Jeg har trodd - skrevet om det her på forumet - og tror at Orkla kommer til å kjøpe store deler av Tomra; Tomra passer godt inn i ORKLAS konglomerat.

 

Mvh, optimist...

Link to comment
Share on other sites

Ja, interessant dette Christle, Orkla har altså økt med med ca. 2,5 millioner aksjer i TOM på 3 uker, markert økning..

 

Tror forøvrig dette kun er en plassering, ikke planer om noe oppkjøp. Tidligere TOM-sjef, Svein S. Jacobsen sitter som kjent i Orkla-styre som nestleder..

 

ASC har til orientering, netto-handlet 3,3 mill aksjer i TOM siden 17.07... :huh:

De kan handle for Orkla og de kjøper endel idag også.

 

 

____

Link to comment
Share on other sites

Ja, interessant dette Christle, Orkla har altså økt med med ca. 2,5 millioner aksjer i TOM på 3 uker, markert økning..

 

Tror forøvrig dette kun er en plassering, ikke planer om noe oppkjøp. Tidligere TOM-sjef, Svein S. Jacobsen sitter som kjent i Orkla-styre som nestleder..

 

ASC har til orientering, netto-handlet 3,3 mill aksjer i TOM siden 17.07... :huh:

De kan handle for Orkla og de kjøper endel idag også.

____

 

Hei

 

Skjønner ikke hvorfor ikke flere ser at TOMRA passer godt inn hos ORKLA. ORKLA har kunnskap og kompetanse og driver virksomhet knyttet opp mot de områder TOMRA arbeider med.

 

Tomra leverer først og fremst materiell til å sortere og samle inn emballasje som selges av dagligvarekjedene...

 

Orkla eide tidligere Ringnes som kjøpte og solgte fylte flasker og bokser samt anvendte returflasker for sitt salg til dagligvarekjedene m.m.

Orkla driver utstrakt virksomhet opp mot dagligvarekjedene m.m.

Orkla driver prosessindustri som fremstiller og anvender produkter Tomra samler inn bl.a. aluminium og plast...

 

Jeg tror Orkla kan høste betydelige stordriftsfordeler og samdriftsfordeler gjennom å ta kontrollen over TOMRA...

 

Vi får se...

Link to comment
Share on other sites

Enig i at TOM nok hadde passet inn hos Orkla, men tror ikke vi får noe oppkjøp. Men som sagt, mye "rart" kan skje, man vet aldri, Orkla har pengene....

 

ASC har nettohandlet ca. 250k idag.... :huh:

 

 

Og de kjøpte idag, 500k til slutt idag, nøyaktig...

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

Fra Hegnar:

 

De 10 mest anbefalte aksjene

 

Her kommer listen over analytikernes ti mest anbefalte aksjer.

 

 

Artikkel av: Marius Brun Haugen (3.8.06 10:43)

 

 

Her kommer listen over de ti mest anbefalte aksjene de siste 75 dager.

 

Alle anbefalingene står i rekkefølgen positiv-hold-negativ.

 

Telenor 20-4-0

Royal Caribbean Cruises 16-9-1

Statoil 15-6-4

Norsk Hydro 13-11-1

Acergy 12-0-0

Yara International 11-2-2

Tomra Systems 11-1-0

Songa Offshore 10-0-0

Aker Kværner 8-2-1

EDB Business Partner 8-2-0

Alle estimater/anbefalinger er hentet inn av analysebyrået JCF/FactSet.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tror ikke det er lurt å selge TOMRA nå... Det er "latterlig" hvor billig Orkla skal få Tomra. Utskifting av maskiner i Norden for tur, Tyskland realiseres, Japan og UK på gang... Renta lav. Kursen burde vært All Time High /ATH)... At den har vært i 200 og nå er i 42 (uten emisjoner m.m.) er en vits. Jeg tror aktørene tok mye feil da kursen var ved ATH, men samtidig tror jeg de tar mye feil nå også. Se på Orkla de kjøper, og de kan regne....

 

Mvh, en optimist...

Link to comment
Share on other sites

Artikkel i Handelsbladet FK

 

Over 1 000 Uno

 

Tomra har solgt over 1 000 Unoautomater siden den ble lansert for sju måneder siden. Salgsansvarlig Geir Sæther er svært godt fornøyd.

31.07.2006

 

- Bensinstasjoner og storkiosker er egentlig et urørt område når det gjelder panteautomater, så vår største utfordring for øyeblikket er å spre informasjon om vår panteløsning til disse potensielle kundene, sier Sæther. Tomra tilbyr kundene å prøve automaten i en måned gratis uten forpliktelser.

 

En undersøkelse som TNS Gallup har gjort, viser at 20 prosent av kundene som i dag leverer emballasjen sin i dagligvarebutikker, ville ha foretrukket å gjøre det på bensinstasjoner eller i storkiosker om de hadde hatt panteautomat. Uno-kundene forteller den samme historien; de fleste rapporterer om økt pantevolum.

 

- Det er helt uaktuelt for meg å gå tilbake til å håndtere tomgods manuelt. Og automaten trekker kunden til butikken, sier Arne Nerhus, som driver Hydro Texaco på Nanset i Larvik.

 

Andre bensinforhandlere mener panteautomaten hjelper dem å selge mer drikke til kundene. - Automaten sparer meg for minst en halvtimes arbeid hver uke, sier Seppo Rautalin, butikksjef på Esso i Nokia i Finland, som har økt pantevolumet med over 30 prosent. Hovedmarkedene for Uno er Tyskland, Norge, Sverige, Danmark, Finland og Estland.

Link to comment
Share on other sites

Flere har sikkert sett at ASC forsetter å storhandle(for Orkla..?) i TOM og bare de to siste dagene har de lastet opp med 1,2mill aksjer.

 

Siden 31.07 har de nettohandlet 4,1mill aksjer, et snitt på 586k pr/dag. Dette er mye og dette på tross av at "tyngre" analytikere som Basura, ikke har noe tro på aksjen og fraråder kjøp..... :tongue:

 

Dette skrev Basura for noen dager siden:

 

Problemet for Tomra-kursen nå er at massesugesjonen er borte, realistene har kommet. Prisen på Tomra selv med Tyskland er 42 kroner, take it or leave it. Det er den stygge sannheten. Slutt og tro på at Tomra skal opp til 55-65 kroner igjen. Det er ingen store triggere i denne aksjen lengere, selv med et re-justert Tysklandsmarked vil kursen kanskje nå 50.

 

PS: Zoonic tilbød meg at han skulle dekke eventuelt tap i Tomra hvis jeg gikk inn i Tomra på 50 i slutten av juni.

 

Står ved det tilbudet, Basura, men du må sitte til nyttår... :wink:

 

 

Om det er Orkla som fortsettter hamstringen, får vi kanskje vite imorgen..

 

 

DET BLIR SVÆRT SPENNENDE MED TOM FREMOVER! :biggrin:

 

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Kan sikkert finne ut for deg hvorfor Orkla handler Tomra-aksjer i stort antall, men jeg tror ikke dette er nok til å løfte kursen dit du ønsker den Zoonic.

 

Jeg understreker på nytt. Tomra selskapet går så det griner, det har faktisk aldri gått så bra som det gjør nå.

 

På den andre siden er interessen for Tomra-aksjen ikke helt hvor den en gang var. Interessen for aksjen er bedre enn høsten 2004, våren 2005, men dessverre fallende i forhold til hva vi så av interesse høsten 2005 og vinteren 2006.

 

Tomra kommer til å levere gode resultater fremover, men er det nok til å løfte kursen mot hva den var denne vinteren/våren 55-65? Nei er min antakelse.

 

At Tomra har nedgradert markedspotensialet for Tyskland er nok basert på den informasjonen markedsapparatet til Tomra har fanget opp gjennom det siste året. Billig arbeidskraft er ikke akkurat noe mangelvare i Tyskland for tiden (arbeidsledighet på 9,5%), så jeg forstår at mindre kjeder og enkelt stående aktører foretar kost-nytte vurderinger om hvorvidt det er formålstjenelig å investere i en RVM. Derimot på sikt vil nok markedet for Tyskland være rundt 40 000 - 50 000 RVM. (Tomra's tommelfinger regel er en RVM per 2000 personer).

 

Personlig hadde jeg trodd at de høye oljeprisene, ville føre til større grad av lovendringer, spesielt i USA, for å øke resirkuleringen, for på den måten å minske oljeavhengigheten. Når det ikke skjer med en pris på 75$ per fat, har jeg liten tro på at amerikanske delstater vil endre eller innføre Bottle Bills.

 

For resten av verden eksisterer det et enormt potensiale for å resirkulere tomgods av alle typer. Husk følgende Zoonic: Det er kun i land hvor miljøvern står sterkt hvor det er innført pantelover. Muligheten for at det skal innføres pantelover i den resterende delen av verden er forsvinnende liten, selv om de resterende landene faktisk har større nytte av det, enn de landene som allerede har innført en pantelov.

 

I land som Mexico, Venezuela, Argentina, Chile (nevner kun land jeg har besøkt mye) åpner de fleste bil/bussruta og kaster tomflasken/boksen ut av vinduet. Du ville ikke tro det før du ser det hvor mye flasker og bokser som ligger strødd.

 

Så til konklusjonen:

Når det ikke vil komme noen store triggere av nye markeder fordi det innføres en pantelov, og de andre markedene kun utvikler seg gradvis bør da Tomra prises som et vekstselskap? Svaret er nei, en PE på rundt 10-15 er fornuftig og det er der prisen ligger i dag.

 

Morsomt å diskutere med deg Zoonic, og vedrørende tilbudet ditt så avstår jeg fra dette, selv om det er meget forlokkende (kun oppside). Har allerede spart deg for 200 000 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Basura, du håper bukk over eller glemmer en særdeles viktig faktor vedrørende TOM:

 

Glem tradisjonell pant et lite øyeblikk og tenk TRC/RVM- stasjoner, det er her det store vekstpotensialet ligger, ikke gjennom panteordninger(selvom det fort kan komme nyheter der også)

 

Etter en rask gjennomgang er det ca. 50 land, "world wide" hvor TRC/RVM-stasjoner(ala Tesco/JPN/Hellas) vil kunne være høyaktuell. "The doors is open", sa Skarholt sist. Tomra har fått gjennomslag for ny teknologi, ikke-pantordinger, hvor avtaler kan gjøres uten politikk, har du ikke fått med deg det....?

Markedet er 85% større enn panteløsninger. Du "ser ingen triggere"....Er det mulig...?? Er du både blind og døv, evnt hjenedød..?

 

Etter mitt skjønn har husene greid "å spenne bein på aksjen", oppnådd å gjøre aksjen "stygg" for mange,(pen for andre...).

 

Vi venter på hvem som er kunden i Hellas og bare det kan få mange til å se TOM i annet lys.

 

Jeg forstår ikke hvordan man etter et rekordkvartal, skal miste av synet hva TOM står ovenfor.

 

Løft blikket litt lenger enn nesetippen, Basura....

 

Spart meg for 200 000,- skriver du.... :biggrin::biggrin:

 

 

Så utrolig kortsikttig du tenker... :huh:

 

 

Nå er det jo slik at det er mye enklere å skrive noe negativt og lettvint, uten substans enn å sette seg skikkelig inn i en aksje og analysere det med en viss balanse....

 

Hva med å analysere Barne-TV istedet? :laugh:

 

 

 

_____

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

ORKLA kjøper og de har gjort det på høyere kurser; det betyr at de ser på TOMRA som en god bet...

 

TOMRA leverte under (gjennomsnitt og median) forventningene på Q2. Her er det viktig å være klar over følgende:

 

Analytikerne hadde kursmål opp i 70-85 kr. Dette er omlag 70-100 pst. høyere enn dagens kurs. Hadde de operert med dagens kurs, ville resultatene knust forventningene..., og vi ville fått en voldsom kursstigning.

 

Resultatene avhenger svært mye av når kontrakter inntektføres. Hadde TOMRA inntektsført leveransene til UK, dvs. at de hadde produsert og levert automatene i Q2, ville dette trolig økt omsetningen med ca. 100 mill.nok og resultatet med 15 mill.nok... Etter mitt syn er det tåpelig å stirre seg blind på når kontrakter inntektsføres...

 

Når det gjelder TOMRAs potensial, synes jeg det er rart og mene at dette ikke er et vekstselskap. Selskapet har fått innpass i enorme markeder i UK, Japan og Hellas i dette året. Disse løsningene, som ikke krever særlig bistand fra myndighetene, har alle muligheter i andre land...

 

Når alle andre er pessimistiske, så er det grunn til å se på en aksje. Det er da du kan tjene de store kronene....

 

Vent å se, Tomra vil gjøre det stort. Vi får håpe at ikke ORKLA stikker av med hele gevinsten, men at vi som har sittet lenge også får vårt...

Link to comment
Share on other sites

Ifølge markedsaktører svirrer det rykter om at Tomra har tatt en ringerunde til forskjellige meglerhus.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 08.08.2006 11:34

 

 

Ifølge markedsaktører svirrer det rykter om at Tomra har tatt en ringerunde til forskjellige meglerhus for å guide ned sine estimater.

 

Tomra-aksjen faller som en følge av at ryktet nå har spredd seg til flere og flere aktører.

 

Tomra Systems: siste 40.3 -3,82%

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra NA24

 

Panteaksjen Tomra faller kraftig på rykter om at konsernsjef Amund Skarholt vil komme med et resultatvarsel.

 

Stocklink referer i dag til markedsaktører som viser til at det svirrer det rykter om at Tomra har tatt en ringerunde til forskjellige meglerhus for å guide ned sine estimater.

 

En analytiker bekrefter til NA24 iMarkedet at Tomra ringer rundt til meglerhusene. Panteselskapet samler inn tredje kvartalsestimatene.

 

- Det er tydelig at de er nysgjerrige med hvor estimatene ligger, men jeg vet ikke helt hvorfor de ringer. Det kan tyde på at de er ukomfortable, sier en analytiker til NA24 iMarkedet.

 

Tomra-aksjen er ned 4,77 prosent til 39,90 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Zoonic, Christle

 

Les hva jeg skriver. Tomra selskapet går så det griner, og det vil garantert komme til land som enten innfører pant, eller kjeder som beslutter å styrke sitt image gjennom TRC.

 

Jeg er ikke hjernedød, men var kanskje det i perioden 2003-2006. Alle mine skrekkscenarior slo til. På slutten av fjoråret flyttet kursen seg med kanskje en krone når det ble meldt om kontrakter på 1000 RVM. Det var da jeg begynte å forstå (hjernen begynte å fungere) at det ikke var så mye oppside igjen i aksjen.

 

Solgte meg helt ut på 52 i februar.

Link to comment
Share on other sites

Rykter oppstår alltid med basis i noe som skjer.

Er det avvik fra estimatene det gjelder (ikke nødvendigvis PW) i negativ retning så vil nok noen ut på et eller annet tidspunkt før det annonseres.

Idag har tydeligvis First sine kunder valgt å selge en god del...

Det gjør meg litt usikker. :unsure:

 

Men Skarholt sier alt er iorden så da får vi "tro" på det :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...