Jump to content

NOI - Northern Oil


Stratofortress

Recommended Posts

  • Replies 573
  • Created
  • Last Reply
Kor tid måtte ein eiga NOI-aksjar for å møta på generalforsamlinga? Eg kjøpte 30k i dag, og ønskjer senda fullmakt for desse for å røysta mot fusjonen dersom eg har høve til det.

 

3 dager før GF for å være sikker(Pga 3 dagers VPS etterslep.) Det er mulig å stemme med aksjer som er kjøpt dagen før også, men det må dokumenteres.

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [184]

17.02.05 23:02

 

Først en melding jeg har lagt inn på Hegnar, mange har lurt på om jeg er en falsk Eitzen støttespiller: derfor en liten oppsummering.

 

Mitt navn er Bjørn E. Brekke.

 

Jeg er småaksjonær i NOI som de fleste andre, der er få store aksjeeiere i dette selskapet.

Jeg har 450 ooo aksjer, jfr. oppslag i Finansavisen i dag.

Jeg er legespesialist, har ingen spesielle forbindelser i finansmarkedet.

Har fulgt NOI i mange år, oljerelatert industri har hatt spesiell interesse.

Har brukt endel timer på norske og internasjonale finans- aksje og investerings-nettsteder daglig eller ukentlig de siste år.

Har aldri gitt uttrykk for spesialkompetanse innen feltet.

Har registrert aksjonærers uttalte misnøye med selskapet / styret/ kommunikasjonssvikten/ oljeproduksjonen og ikke minst fusjonen.

 

Har på denne bakgrunn tilbudt meg å lede aksjonærmisnøyen, dette kunne selvsagt mange andre gjort.

Det viktigste har vært å komme igang.

 

Jeg personlig har ikke behov for støtte, jeg har gjort meg opp en mening om selskapet og fusjonen. ( jeg takker selvsagt alle som støtter meg og aksjonen)

 

Jeg har tilbudt meg å støtte alle dere som er mot fusjonen og å blottstille meg med navn og identitet.

Veldig mange, de fleste, opererer under " nick-name".

 

Dersom dere tror jeg er for fusjonen, eller er Naturgass-mann:

Ikke send fullmakt til meg.

Send fullmakten ,til en dere har tillit til ,som skal møte på EGF og som er mot fusjonen.

 

En siste viktig melding:

 

Vennligst send fullmaktskjema pr. post eller fax snarest mulig.

 

Vi er flere personer som arbeider med å søke etter telefonnummer etc. for å kontakte aksjeeiere.

Dette arbeidet kan reduseres betydelig dersom dere sender inn fullmakt i morgen.

 

Med vennlig hilsen

 

Bjørn E. Brekke

 

bjornbrekke [185]

17.02.05 23:10

 

Jeg har vært i kontakt med Odin i dag også, Ragnhild Wiborg er svært vanskelig å treffe.

Jeg sender henne en mail i kveld, håper på kontakt i morgen.

 

Jeg vil ikke oppgi antall fullmakter, dere som har sendt meg mail eller fullmakt har ikke gitt uttrykk for at dette skal gjøres.

 

Det er mer enn nok nei-stemmer til å kreve gransking.

Dersom fusjonen får 2/3 flertall på EGF stiller jeg meg til disposisjon for å kreve gransking.

 

Igjen: Vennligst send fullmaktene til meg snarest, vi ønsker å unngå dobbeltarbeid.

 

Vi rekker ikke over 2500 aksjonærer, det er mye arbeid å få oversikt over tlf. nr.og ikke minst å treffe folk hjemme.

 

Vi luker ut alle som sender inn fullmakt.

 

Igjen vennligst støtt aksjonen med fullmakt snarest.

 

Neste uke er vinterferie, vi risikerer at mange er bortreist.

Tiden er kort, den må brukes best mulig.

Mvh. BB.

Link to comment
Share on other sites

Northern Oil-fusjon kan bli nedstemt, noe som vil være meget positivt for selskapet, mener analytiker.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (18.2.05 12:38)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Stiger på melding

- NOI

 

 

 

 

Northern Oils mulige fusjon med Naturgass møter motbør fra småaksjonærerne i selskapet som raser mot bytteforholdet i fusjonen.

Finansavisen skrev i går at Bjørn E. Brekke, som har 450.000 aksjer i Northern Oil, har startet en aksjon for å stemme ned fusjonen. Småaksjonærene er avhengige av å få med seg investorer som Skagenfondene og Odin.

 

Orion Analyse skriver i dag at de siste signalene fra større aksjonærer tyder på at det økende skepsis til fusjonen. HegnarOnline har fått tilsvarende signaler.

 

- Blir fusjonen nedstemt eller byttforholdet endret, vil det være meget positivt for Northern Oil, skriver Orion.

Link to comment
Share on other sites

Det blir sagt at dersom fusjonen blir nedstemt så er det bra for NOI og oss aksjonærer. Det samme dersom bytteforholdet blir endret.

Spørsmålet mitt er hvor mye må bytteforholdet endres for at det skal være bra for oss.

Har noen av de regnekynige gjort seg opp en mening om det?

Vi bør jo ha en viss formening om hva vi skal være fornøyd med om det fortsatt blir fusjon men med et endret bytteforhold. :?:

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig å få dyktige og aksjonærvennlige folk inn i NOI-ledelsen. Idag sitter det kun folk som ikke har aksjer i selskapet og en storaksjonær som ønsker aksjekursen i noi lavest mulig pga interesser i et annet og fiendtlig selskap som vil sikre seg noi-aksjer billigst mulig.

 

Bjørn Brekke og de andre som står i spissen for dette aksjonæropprøret fortjener en kjempetakk!!!

 

Er det mulig å få overtalt dem til å ta et styreverv? Er det mulig å gjøre dette allerede på EGF 25. februar? Hvis dere stiller dere til disposisjon vet dere at dere har unison støtte. Er dette realistisk?

 

Tyrefekter

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [193]

18.02.05 23:30

 

Åpent brev til WS , Camillo Eitzen /Naturgass AS og Styret i NOI.

 

KAST KORTENE:

 

Som leder i aksjonen mot den foreslåtte fusjon mellom

Naturgass AS og Northern Oil, har jeg hatt kontakt med en rekke aksjonærer i NOI.

 

Motstanden mot fusjonen er meget sterk, uavhengig om jeg har hatt kontakt med aksjonær med 4000 aksjer eller aksjonærer med mer enn en million aksjer.

 

Stemningen, vurdert ut fra utallige aksjonærers innlegg på Stocktalk, Aksjeforumet, Hegnar online, via telefoner til aksjonærer eller aksjonærers telefoner og e-mail til undertegnede, vurderes som massiv og entydig negativ til fusjonen.

 

Endel aksjonærer er ikke prinsipielt imot fusjonen men er klart uenig i og motstander av bytteforholdet / verdivurderingen av selskapene.

 

Fusjonen vurderes som prematur og forhastet.

Ingen av selskapene har kommet i en posisjon, der de reelle verdier , verdiskaping/ inntjeningsevne, er synliggjort for aksjonærene.

 

Dette har skapt,en opplevelse av, forhastet progresjon i fusjonsprosessen og lettvint vurdering av de aktuelle selskapers reelle og fremtidige finansielle situasjon.

 

Aksjonærene i Northern Oil, som støtter aksjonen mot fusjon, (ingen er representert i NOI styret), gir uttrykk for at styret har vist seg ute av stand til å ivareta aksjonærenes interesser i fusjonsprosessen.

 

På denne bakgrunn anmodes alle aksjonærer i Northern Oil å stemme mot fusjonsforslaget.

 

Undertegnede, som leder aksjonen for å stoppe fusjonen, anmoder herved alle aksjonærer i Northern Oil, å møte på EGF eller sende inn fullmakt slik at alle aksjonærers aksjer blir representert på EGF.

 

Naturgass AS og World Shipping anmodes om å avstå fra stemmegiving eller å stemme nei til fusjonen.

 

Styret i NOI anmodes på EGF å ta til etterretning at aksjonen synliggjør at styret ikke er i takt med sine aksjonærer.

 

Dersom fusjonen , mot formodning,blir vedtatt , vil undertegnede etter oppfordring fra mange aksjonærer ta de nødvendige skritt for å få foretatt en uavhengig gransking av fusjonsprosessen og bytteforholdet.

 

Med hilsen

 

Bjørn E. Brekke

Aksjonær i NOI.

Link to comment
Share on other sites

NOI - NORTHERN OIL ASA - REVISED RESERVE ESTIMATES

 

The independent consulting firm Gaffney, Cline and

Associates, Inc. (`GCA`) which regularly provides NOI with

estimates of the oil reserves present in the Coral field,

has now made its annual update report as of 31 December

2004 available to Northern Oil ASA (`NOI`).

 

The update will be used in the preparation of NOI`s annual

accounts for 2004.

 

The new estimates have revised the reserves by shifting

about 5 million barrels from the category `proven` to the

categories `probable` and `possible` reserves. However, the

aggregate estimate of oil reserves in the Coral field

remains, in GCA`s opinion, basically unchanged.

 

The change in the allocation of the total reserves between

the categories is a consequence of the Coral field`s

production history in 2004.

 

A key factor in this was the unexpected productivity

decline caused by the early water cut in the production

from the CRL-5 well and the problems associated with the

asphaltene deposits in the B-2 production zone. A further

factor was the disappointing performance of the CRL 3D well

following its clean-up as a consequence of the initial

tubing collapse and the subsequent well killing operations.

 

The report submitted by GCA states that the shift of a part

of the total reserves from the `proven` category can be

reversed if the operational problems of CRL 3D are

resolved. This may be the case if production from this well

can be stabilised at its current rate.

 

The report also states that the `proven` category can be

further increased if the planned procedures addressing the

asphaltene issue contributes to an increased production

rate. It should, in this respect, be noted that this has

been successfully demonstrated in the CRL 4D well producing

from the B-3 production zone.

 

The revised reserve estimate from GCA as of 31 December

2004 can be summarised as follows:

 

P1 - proven recoverable reserves 9.93 MMbbl

P2 - probable recoverable reserves 6.39 MMbbl

P3 - possible recoverable reserves 5.00 MMbbl

 

Total (P1 + P2 + P3) 21.32 MMbbl

 

for the entire Coral field (100%).

 

The volume produced to date is 5.3 MMbbl (including test

production by Petrobras before the Coral consortium took

over the field).

 

The original amount of recoverable oil in the Coral field

is thus, according to GCA, 26.62 MMbbl which is a reduction

of approx. 1 MMbbl from GCA`s previous estimate of 27.7

MMbbl.

 

NOI`s subsidiary Coplex Petrolea do Brasil Ltda., has a

27.5% interest in the Coral field.

 

* * * * *

 

NOI has furthermore been informed by NaturGass (USA) AS

(`NaturGass`) that they have recently received an updated

reserve report from Schlumberger addressing the amount of

natural gas expected to be available to them within the

boundaries of the existing drilling acreage of its US

subsidiaries.

 

This report represents an update of the report from PGS

Reservoir Consultants AS referred to in Chapter 11.4.3 of

the merger prospectus.

 

Schlumberger`s estimate is somewhat higher than the

previous estimate reflecting the increase in the production

volumes during the course of the second half of 2004.

 

The total proven recoverable reserves of natural gas is

cited as 27.306 Bcf net. This category is further detailed

as follows:

 

Proven developed producing (PDP) 13.92 Bcf

Proven developed non-producing (PDNP) 0.85 Bcf

Proven undeveloped (PUD) 12.64 Bcf

 

Total proven reserves (P1) 27.41 Bcf

 

The report further estimates probable and possible reserves

as follows:

 

Probable recoverable reserves (P2) 4.05 Bcf

Possible recoverable reserves (P3) 23.16 Bcf

 

Total (P1 + P2 + P3) 54.62 Bcf

 

 

Contact person:

 

Acting CEO Per Fossan-Waage

 

tel + 67 11 98 77

 

 

Homepage:

www.northernoil.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 kommentarer:

1. Reduksjonen er basert på fjorårets produksjon og problemer, og sier den kan reverseres hvis produksjonen blir stabil igjen, vi vet at NOI allerede har hatt 1 måned med gjennomsnittlig stabil produksjon på 10k bbpd. Så akkurat det tar jeg ikke så tungt.

 

2. Verdien av NG oppjusteres, så om det blir fusjon er det ikke lenger så farlig.

 

Dette er informasjon vi har savnet for å kunne vurdere fusjonen basert på fremtiden og ikke bare historien (som har vært elendig for NG og dårlig for NOI).

 

Ledelsen har vel følt seg presset i det siste og derfor kommer denne vurderingen som dytter litt mer i favør for fusjonen.

 

Personlig er jeg fortsatt imot fusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Regner man bare på disse tallene, så har NOI 57% av NG's mengde, og 57% av kr. 6, som er verdsettingen av NG, blir 3,42.

 

Du glemmer at NOI har flere reserver enn Coral. SE på oversikten under. Den er riktignok gammel, men indikerer hvor "mye" Coral feltet utgjør av NOI's totale produksjonspotensiale. EDM og carvela sul(har et nytt navn nå) er felter som ikke er utviklet enda. Legg merke til at utvinningsgraden på coral feltet kun ligger på rundt 10-20%

Link to comment
Share on other sites

Listen er fra i dag og inneholder handler til og med tirsdag i forrige uke

 

NORTHERN OIL ASA (Last Updated 21.02.05) | About | Export | Print Week 8 Previous -->

Add to Shortcuts Investor % 21.02.05 Change 14.02.05

1 - NATURGASS (USA) AS 32.66 46,510,444 0 46,510,444

2 - WORLD SHIPHOLDING LTD 5.03 7,168,761 0 7,168,761

3 - ODIN NORDEN 4.36 6,205,416 0 6,205,416

4 - ODIN NORGE 3.08 4,381,381 0 4,381,381

5 - SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN 1.79 2,553,684 0 2,553,684

6 - NINVEST AS 1.62 2,300,500 0 2,300,500

7 - FARSTAD SVERRE ANDREAS 1.40 2,000,000 - -

8 - SKAGEN VEKST 1.37 1,952,000 -179,000 2,131,000

9 - BANK OF NEW YORK, BRUSSELS BRANCH 1.01 1,432,900 -1,000,000 2,432,900

10 - ENSKILDA SECURITIES ASA 0.95 1,359,918 0 1,359,918

11 - ANDERSEN KJELL 0.78 1,117,914 - -

12 - CLEARSTREAM BANKING S.A. 0.75 1,071,000 71,000 1,000,000

13 - FIRST SECURITIES ASA 0.73 1,034,000 1,034,000 0

14 - SKI ELEKTRISKE AS 0.73 1,033,000 0 1,033,000

15 - MORGAN STANLEY AND CO.INTL.LIMITED 0.63 903,000 0 903,000

16 - MP PENSJON 0.63 903,000 0 903,000

17 - THERMOTECH INVEST AS 0.56 800,000 0 800,000

18 - RONG ØYSTEIN 0.56 800,000 - -

19 - KSH CONSULT & INVEST AS 0.55 788,520 0 788,520

20 - VALSET INVEST AS 0.53 750,000 750,000 0

OUT OF TOP20: Private investor (last week 20. 0.46%, 650,000 stocks)

OUT OF TOP20: Petroleum Invest (last week 11. 0.88%, 1,256,000 stocks)

IN TO TOP20: VALSET INVEST AS (20. 0.53%, 750,000 stocks)

IN TO TOP20: FIRST SECURITIES ASA (13. 0.73%, 1,034,000 stocks)

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [202]

21.02.05 14:44

 

Jeg har offentliggjort at jeg ikke kjøper ( eller selger) før EGF.

 

Når kursen stiger minst 15% på to dager viser det klart at optimismen ligger i nedstemt fusjon.

 

Pressemeldingen konkluderer:

 

1. Uendrede 27.7-26.6) reserveanslag for Coral

 

2. Endring på fordeling mellom proven, probable og possible

 

3:The report also states that PROVEN category can be further INCREASED if the planned proceduresadressing the asphaltene issue contibutes to an increased production rate. It should, in this respect, be noted that this HAS BEEN SUCCESSFULLY demonstrated in the CRL 4D production from the B-3 production zone. ( Egen fremheving)

 

4: NG etimatet er SOMEWHAT HIGHER than the previous estimate...

Proven fra 25.8 til 27.4

Bcf.

 

Vel vel: NOI har jo vært kjent for å rapportere enhver endring i reserveanslag og produksjon.

De traff vel ikke innertier med denne børsmeldingen.

Link to comment
Share on other sites

Fra bjornbrekke på ST:

 

 

NOI : Nei til fusjonen. Rapport fra aksjonsgruppen.

 

Vi takke for alle hyggelige telefoner, mailer og ikke minst fullmakter.

 

Endel av dem vi har kontaktet skal sende fullmakter, noen er på fjellet og sender tirsdag/onsdag.

 

PFW har merket "en viss motstand mot fusjonen", på EGF blir denne motstanden verbalisert.

 

Dagens børsmelding fra selskapet:

 

Vi registrerer at at selskapet i dag sendte børsmelding om en liten reserveanslag-justering.

Denne informasjonen har selskapet sittet på i 1.5 mnd, uten å finne grunn til å informere markedet.

Dere får selv vurdere hvorfor det var viktig å få ut denne informasjonen i dag.

På tilsvarende måte informerer styret ( PFW) om en liten justering pr. 31.12.04 i forhold til Naturgass, en melding Naturgass ikke har funnet grunn til å informere om tidligere og enda mindre har funnet grunn til å informere om i prospektet.

 

Fondenes holdning:

 

Vi finner grunn til å påpeke at det har vært mulig å kommunisere med SKAGEN-fondene , Kristian Falnes har videre via pressen gitt uttrykk for sitt syn på fusjon og prospekt.

 

Vi har lagt MYE mer arbeid ned i å få ODINfondene i tale: De finner ikke grunn til å forholde seg til oss, i alle fall enda. Vi ber aksjonærene ta dette med i betraktning neste gang de forholder seg til fondene.

 

Jeg personlig har kun møtt veldig hyggelige og takknemlige aksjonærer når vi har kontaktet dem via telefon eller mail. Kun en person har signalisert at henvendelsen var uønsket. Jeg beklager at henvendelsen fra oss kan være uønsket eller på upassende tidspunkt.

 

Vi beklager at vi ikke har mulighet å nå alle aksjonærene personlig. Vi fikk prospektet 13 dager før EGF, aksjonærlister 10 dager før EGF. Aksjonærlistene inneholder hverken telefonnummer eller e-postadresse.

 

Vi er alle i fullt arbeid, alt arbeid med aksjonen kommer imellom og i tillegg til full jobb.

 

Det virker som om mange ønsker å møte på EGF selv.

Jeg kan garantere at antallet" NEI-til fusjonen personer, " LANGT vil overstige de som er for fusjonen.

 

Selv om avgjørelsen ikke skal fattes ved tautrekking eller ved " the noble art of selfdefence"

kan jeg garantere at vi får markert oss.

Takk for i kveld, en spennende og dels merkelig børsdag. Faxmaskinen og vi som arbeider med dette står på til slutt.

 

Med vennlig hilsen

 

Bjørn Brekke

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [208]

22.02.05 07:27

 

"I forslaget er det foreslått et bytteforhold som gir aksjonærene i NorthernOil 56 prosent i det fusjonerte selskapet, mens NaturGass-eierne får de øvrige 44 prosent."

 

Dette kan virke forvirrende.

 

Antall aksjer i NOI vil utgjøre 254 315 957 dersom fusjonen gjennomføres.

Disse vil være fordelt med

 

37,71% på de nåværende aksjonærer i NOI

 

44% på de nåværende aksjonærer i NG og

 

18,31% egne aksjer

 

Når PFW kun nevner første avsnitt får en lettere inntrykk av at de opprinnelige NOI aksjonærene blir sittende med 56 % dvs. ha flertallet av aksjene.

 

Problemet er at de 18.31% egne aksjer står under full kontroll av styret, som er meget NG vennlige.

 

I min summering blir forholdet slik:

 

NG + under kontroll av NG : 62.31%

 

Gamle NOI aksjer ikke under kontroll av NG/styret: 37.71%

 

Dette viser at denne EGF kan være den siste i NOI historie der andre en C. Eitzen har noe de skulle ha sagt.

 

Ved neste korsvei er det helt umulig å kunne forhindre enhver vedtaksendring der det kreves 2/3 flertall. ( 66.6%)

 

C.Eitzen vil ha full kontroll på 62.31% av akjsene.

 

Som kjent har Fredriksen i WS 7.168 millioner aksjer, dvs. ca. 3% i det nye selskapet.

 

Eitzen + Fredriksen = 62,3 + 3 = 65,3%

 

Da blir det stor påvirkningsmulighet på generalforsamlingene fremover.

 

I uttalelsen til PFW kom vel ikke dette budskapet klart frem?

Driver styret med bevisst disinformasjon ?

 

-------------------------------------------------

 

Sima [2262]

 

Hva vil det nye selskapet gjøre med disse 18%

av egne aksjer som det blir sittende på?

 

Den største aksjonæren i NYE NOI blir altså NYE NOI selv.

 

 

juma [21393]

NOI kan ikke sitte på mer enn 10% egne aksjer. I og med at det er flagget behov for å hente inn kapital regner jeg med at disse aksjene blir solgt ganske raskt etter fusjonen.

Dette er jo et genistrek av Fredriksen. I realiteten mottar han penger to ganger for sine aksjer.

.

 

juma [21401]

Først selger han alle aksjene til langt over børskurs.

Deretter får NOI hånd om disse aksjene som selges i markedet for å betale tilbake lån gitt av Fredriksen.

 

Utrolig smart. Ikke rart at Fredriksen har blitt så rik som han er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imponert over hvor mye et fåtall engasjerte NOI-aksjonærer har fått til på så kort tid. Fra å være et titalls irriterte aksjonærer på to diskusjonsfora har dere nå klart å samle sammen nok stemmer til å velte så mektige instanser som Northern Oil, Naturgass, Camillo Eitzen og selveste John Fredriksen!

 

Synes det er spennende å følge med på deres lille revolusjon, og jeg både tror og håper dere skal få det til :albino:

Link to comment
Share on other sites

---

 

Hvis alle som har aksjer, -og er imot fusjonen sender sin fullmakt i ordentlig utfylt stand til:

___________________

Bjørn E. Brekke

Elvegård 31

5518 Haugesund

 

Fax :52 70 00 81

______________________

 

da vil vi være ennå nærmere et kvalifisert krav til å stoppe fusjonen.

 

----------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Fullmaktskjema:

 

 

________________________________________

(navn med blokkbokstaver)

 

Som eier av _______________ aksjer i Northern Oil ASA

 

 

gir herved: _Bjørn_E._Brekke____________ ___________ den ____________ 2005

fullmakt til å møte på mine/våre vegne på

generalforsamling i Northern Oil ASA

den 25. februar 2005.

 

underskrift ______________________________

 

 

 

(Kopi av eventuell firmaattest må vedlegges)

Link to comment
Share on other sites

Orion omtaler NOI i dagens morgenrapport.

 

Konklusjon: Northern Oil er børsens billigste oljeselskap

med en P/E-faktor på rundt 5. Den risikovillige anbefales å

kjøpe, og uansett utfall av fredagens generalforsamling

bør det være positivt å få eliminert usikkerheten.

 

Orion skriver.

 

"Når det gjelder fusjonen som det skal stemmes over på

fredagens generalforsamling, har vi ikke gjort oss opp

noen formening om denne da vi kjenner Naturgass (USA)

for dårlig."

 

...

 

Kjøpsanbefaling uten å analysere hva selskapet blir(?) fusjonert(ranet) med er direkte latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Fra Hegnar Online:

 

Oljeprisen i været

Oljeprisen steg hele seks prosent i New York i går kveld.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (23.2.05 05:29)

 

 

 

Relaterte artikler

- Kraftig børsfall i USA - Oljepris: Over 50 dollar

- Oljeprisen stiger

 

 

Råolje for levering i mars steg hele 5,8 prosent til 51,15 dollar fatet i New York i går kveld. Ifølge Bloomberg er det den høyeste sluttnoteringen siden 29. oktober og den største prisøkningen på én dag siden 1. juni.

 

Det er kaldere vær enn normalt i USA og Europa som sender prisen i været.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...