Jump to content

NOI - Northern Oil


Stratofortress

Recommended Posts

Kun antall stemmer(aksjer) som er tilstede på GF vil telle. I følge Waage var resten av fusjonsprospektet i trykken og vil bli levert til aksjonærene 2 uker før GF.

 

Hypotese fra Sima

Sima [2253]

04.01.05 20:59

 

Det finnes minst 70 mill aksjer som kommer til å stemme for fusjonsforslaget. Det betyr at en trenger mere enn ca 35 mill aksjer for å hindre 2/3 flertall.

 

Odin følger JF i tykt og tynt.

 

NG 46,4 mill aksjer

Odin 11,5 mill "

JF 7 mill "

B NY 4,3 mill aksjer

 

Sum 69,2 mill aksjer

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 573
  • Created
  • Last Reply

Her er årsaken til at jeg ble usikker ang. hva avstemmingen rundt fusjonen (se under)

 

Sammen med fusjonsplanen var det vedlagt en rapport til generalforsamlingen i NOI utarbeidet av Styret. Det heter her:

 

" Beslutningen om fusjon treffes av NOI og NG ved at generalforsamlingen i de respektive selskap vedtar fusjonsplanen med minst totredjedels flertall så vel av de avgitte stemmer som den aksjekapital som er representert på generalforsamlingene, jf. allmennaksjeloven paragraf 13-3, andre ledd."

 

Jeg forstår nå at "antall stemmer" egentlig menes "antall aksjer".

 

Takk for oppklaringen.

 

Hilsen en amatør

Link to comment
Share on other sites

NOI: Northern Oil ASA - Prospectus regarding merger with Naturgass, and status f

 

09:49

NOI: Northern Oil ASA - Prospectus regarding merger with Naturgass, and status for production

 

expected due to down-time in connection with the work-overs. After

the successful completion of the work-overs the daily production

stabilized close to 10,000 bpd.

 

Contact person:

Acting CEO Per Fossan-Waage

tel + 67 11 98 77

 

Home page:

www.northernoil.no

Link to comment
Share on other sites

Nyhet fra OB

 

NOI - MERGER PROSPECTUS AND STATUS FOR PRODUCTION

 

09:45

NOI - MERGER PROSPECTUS AND STATUS FOR PRODUCTION

 

The prospectus for the proposed merger between Northern Oil

ASA (`NOI`) and Naturgass (USA) AS (`NG`), and notices of

extraordinary general meetings in both companies are now

being distributed to the shareholders of both companies.

 

Attachments on www.newsweb.no

 

The extraordinary general meeting in NOI is scheduled for

February 25th, 2005 at the premises of Astrup-Fearnley ASA,

Grev Wedels Plass 9, Oslo. The general meeting will decide

upon the proposal to merge NOI and NG on the terms set

forth in the merger plan previously distributed to the

shareholders.

 

See the enclosed link for the prospectus and the notice of

the extraordinary general meeting.

 

Status Brazil:

Petrobras finalized scheduled work-overs of two of the

production wells on the Coral Field (including well 3D) in

December and January. The production from well 3D which, in

the past, has produced less than originally expected, has

now been stable for more than a month. It thus seems that

the problems associated with the cleaning up of the well

may have been solved.

 

The production at the Coral Field in December and January

has been 7,600 and 8,200 barrels per day respectively. This

was lower than expected due to down-time in connection with

the work-overs. After the successful completion of the work-

overs the daily production stabilized close to 10,000 bpd.

 

Contact person:

Acting CEO Per Fossan-Waage

tel + 67 11 98 77

 

Home page:

www.northernoil.no

Link to comment
Share on other sites

Da det ser ut som om det ikke har dukket opp noe nytt i forbindelse med fusjonen, har jeg bestemt meg for å stemme nei. Siden jeg også har anledning til å møte på General forsamlingen kan jeg godt ta med meg fulmmakter for de som er interesert i å stemme NEI.

Vennligst send meg en PM hvis du skulle vøre interesert i å gi meg fullmakt til å stemme NEI.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå 100K aksjer i NOI, kjøpte 50K til i dag. Nå er kursen i 2,90 kr og FE er storkjøper (Er det en storfisk som skal inn og sikre seg mer?). Volumet er stort og forhåpentligvis er dagen i dag et stort vendepunkt for NOI. Jeg stemmer imot fusjonen, siden jeg mener det gir best/raskest avkastning for dagens aksjonærer. Om det blir fusjon er ikke det direkte negativt, men jeg tror ikke kursen vil stige med samme entusiasme... Jeg vil sende Gursken fullmakt for å stemme NEI på vegne av meg.

 

Edit: skrev FS istedenfor FE, fikset nå.

Link to comment
Share on other sites

fra hegnar i dag..

 

Northern Oil-aksjen stiger kraftig etter publisering av melding.

Northern Oil meldte i dag at produksjonen på Coral-feltet utenfor Brasil har vært stabil i mer enn en måned på nær 10.000 fat per dag, ifølge en børsmelding.

Problemene på brønn 3D er ut til å være løst.

 

Meldingen sender Northern oil-aksjen opp 11,2 prosent til 2,89 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Bør man kjøpe nå?

 

Selv valgte jeg å selge ut i dag og forklaringen er som følger:

 

Verdisettingen i bytteforholdet er satt til 2,93 om jeg ikke husker feil (skal lese prospektet etterpå). Det betyr at kursen bør ligge i dette området. Slik jeg ser det er det kun en grunn til at NOI kan prises høyere, det er at man mener NOI verdien på 2,93 er OVERVURDERT i fusjonen. det vil i så fall bety at man kan kjøpe NOI til kurser over 2,93, for så å få en større andel av nytt selskap enn det verdien av aksjene skulle tilsi.

 

Dersom man mener at den egentlige verdien av NOI er høyere enn verdifastsettingen i fusjonsplanene, bør man selge eller kjøper mer på kurser under 2,93. (Faller kursen mot 2,60 igjen vil jeg antakelig gå inn igjen).

 

Hadde ikke disse fusjonsplanene kommet på bordet ville jeg fortsatt som NOI aksjonær, for nå begynner selskapet virkelig å bli interessant. Før fusjonsplanene så jeg for meg at NOI ville gå mot min. kr 5 i løpet av 1.halvår, men dessverre ble mine planer på dette området ødelagt.

 

Jeg håper at man klarer å stoppe fusjonen, da vil jeg gå inn umiddelbart etter at avgjørelsen er tatt.

 

Dette er min vurdering og det er mulig min tankegang rundt dette ikke er korrekt. I så fall tar jeg gjerne kommentarer, da jeg synes et frittstående NOI er meget interessant.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det er dette svært enkelt:

 

NOI tjener mer penger enn noensinne. Dette blir ikke reflektert i aksjekursen fordi NOI-ledelsen er i lomma på John Fredriksen. John Fredriksen er i lomma på Camillo Eidszen fordi Camillo Eidszen ga 3,53 kr pr aksje for aksjene hans.

 

De gode nyhetene står i kø for NOI, men noi-ledelsen, som ikke har aksjer i noi, holder nyhetene tilbake. Dette fordi Camillo Eidszen skal få kjøpe noi-aksjene sine på billigsalg.

 

Så får han innfusjonert et selskap (Naturgass) som han har blåst opp verdien på. Naturgass tjener ikke penger og vil heller aldri gjøre det. Camillo Eidszen lemper all gjelda over på NOI-aksjonærene.

 

Når Eidszen har fått skviset ut alle småaksjonærene i noi, åpnes informasjonslokket og aksjekursen kan begynne å stige.

 

Det er derfor vi alle sammen må stemme på generalforsamlingen 25. februar. Vi må stemme NEI til fusjonen. Hvis det kommer frem informasjon som tilsier at fusjon er til gunst for alle aksjonærene, og ikke bare gutteklubben grei, må det ny forhandling til, eventuelt gransking.

 

Vi må ikke glemme:

- Problemene for NOI er lagt bak oss

- NOI tjener mer penger enn noensinne

- Oljeprisen er stabilt høy

- Flere oljefelt er i vente, og dette gir enda høyere produksjonsvolum.

 

Vi tålmodige NOIere som har sittet i flere år kommer garantert til å bli steinrike, selv etter å ha lidd oss gjennom fire års helvete, der aksjekursen ble gruset. Det er nå eventyret begynner!!! Da kan vi ikke la Camillo Eidszen ødelegge alt ved å stjele NOI fra oss når NOI endelig begynner å bli pengemaskin!!!

 

STEM NEI TIL FUSJONEN!!!

 

Tyrefekter

Link to comment
Share on other sites

Gursken, såvidt jeg har forstått skal du på GF og stemme mot fusjonen dersom forslaget til bytteforhold ikke endres. Bjørn Brekke gjør en tilsvarende samling av stemmer på ST. Jeg foreslår at det opprettes kontakt slik at dere vet hvor mange stemmer som er samlet mot. Her er kontaktinformasjon:

 

-----------------------------------------

 

Aksjonæropprøret mot fusjon er startet.

 

Jeg har foreslått at vi holder kortene tett for brystet vedr. antallet aksjer.

 

Støttestemmer er begynt å tikke inn.

 

Jeg vil anbefale alle å spre informasjon til andre aksjonærer.

 

I denne fasen forblir alle anonyme, kun send privat melding via ST. I neste fase må fullmaktskjema innsendes, f.eks. til meg dersom jeg skal representere neistemmene på EGF.

 

Dersom noen har tatt standpunkt mot fusjonen ,og skal møte på EGF selv hadde det vært fint med en melding også om dette.

 

Dersom noen kjenner personer på topp 20, vennligst kontakt disse. (Jeg tror ikke det er nødvendig å kontakte Farstad.)

 

Dersom noen ønsker å kontakte meg via e-mail kan følgende adresse brukes.

 

bjorn.brekke@chello.no

 

 

Privat melding via ST kan ikke besvares ( Systemet tillater ikke dette.)

 

Med hilsen

 

Bjørn E. Brekke

Elvegård 31

5518 Haugesund

Link to comment
Share on other sites

Da er vi i gang.

 

Nei til fusjon med NG.

 

Da gjenstår det bare å få samlet stemmene og gi fullmakt til....?

 

Gjerne til flere personer. Noen kandidater herfra som skal på GF?

 

Viktig nå at vi får det formelle i orden. Gjerne lagt/sendt inn et motforslag som det skal stemmes over. Noe som sikrer småaksjonærenes interesser vidre i NOI.

Link to comment
Share on other sites

Hei vis det er noen som mangler fullmaktskjema så send meg en mail til p-hen@online.no

 

Jeg kommer til senest i løpet av morgendagen/kvelden til å skrive en liten redegjørelse om meg selv, samt hvorfor jeg kommer til å stemme nei til fusjonen, slik at jeg forhåpentligvis øker troverdigheten min her inne. Det verste som kan skje synes jeg i første omgang er at fusjonen blir banket i mellom på grunn av at nettopp DU ikke har fått brukt din stemme rett!!!

Link to comment
Share on other sites

Gursken, jeg antar at du har kontaktet Bjørn Brekke slik at dere vet om hverandre og kan jobbe sammen. Her er ett innlegg fra ST i kveld;

 

bjornbrekke [174]

15.02.05 18:57

 

Jeg har snakket med Christian Falnes i Skagen fondene.

 

Han finner ikke tilfredsstillende informasjon i prospektet og er ut fra tilgjengelig informasjon mot fusjonen.

Han stiller ikke selv på EGF, sender sannsynlig en fra Oslo kontoret.

Ettersom de tross alt sitter på en liten aksjepost anså han det som unaturlig å fronte aksjon mot fusjonen, han er derfor ikke naturlig adressat vedr. neifullmaktene.

Jeg har tilbudt meg, å ta imot fullmakt fra dem, dersom de ikke prioriterer å sende en fra Oslo-kontoret.

 

Nei stemmer kommer inn, har flere fra topp 20 listen.

 

Har ikke fått aksjonærlisten fra selskapet, derfor vanskelig å nå dem som ikke bruker internett og aksjefora der.

Link to comment
Share on other sites

Fint innspill "tyrefekter"... du får gi dem et "sannhetens øyeblikk" :twisted: .

 

Håper bare dere som tilkjennegir her og på andre fora at dere mailer hverandre hvem dere er slik at dere kan møtes og sammen danne en front som forteller nøyaktig hva vi småaksjonærer mener om fusjonen.

 

Ellers er det viktig at vi får opparbeidet et system med fullmakter som samlet kan bli presentert.

 

Ser med stor uro at Skagen er imot det som skjer. Og man skulle vel tro at Odin også vil følge på?

 

Nå er det viktig at flest mulig kommer med sine fullmakter.

Link to comment
Share on other sites

Litt fra Stocktalk aksjonen for nei til fusjon

 

Flere på topp20listen vil stemme NEI. NOI har rundt 2000 aksjonærer. Din stemme vil hjelpe!

 

Dersom du ikke har anledning til å stille på GF har en Stocktalk skribent startet en innsamling av fullmakter.

Kontakt:

 

bjorn.brekke@chello.no

 

Bjørn E. Brekke

Elvegård 31

5518 Haugesund

 

Faxnummer kommer senere.

 

bjornbrekke [166]

13.02.05 19:32

 

Bevegelsen på fredag kan bety at fusjonen på sikt vil være bra.

Produksjontall og forsikring om at ting fungerer som forventet har vel betydning.

Stigningen kom før en kunne forvente at folk fikk finlest 192 sider prospekt.

 

Mitt hovedankepunkt mot delingsforholdet er at emisjonskursen på kr. 6 blir akseptert uten motforestillinger fra hverken styret eller FFond.

 

Det er en uakseptabel genistrek fra milliardæren Eitzen.

 

Jeg regner videre med at Eitzen er i stand til å skaffe betydelig flere aksjer dersom han føler fusjonsplanen trues.

 

 

bjornbrekke [169]

14.02.05 21:39

 

En liten tilbakemelding fra dagens aktivitet:

 

Jeg har i dag ønsket å få avklart to forhold:

 

A: Hvilken emisjonskurs har vært benyttet i 2004 i NG?

 

Det har i følge prospektets side 83 vært foretatt utvidelse av aksjekapitalen tilsammen 10 ( TI) ganger.

Det fremgår ikke av prospektet hva emisjonskursen har vært, det henvises i praksis til at denne kursen i NOV/DES var kr. 6.

 

Dette har styret i NG, styret i NOI, Ernst & Young og Alba revisjon AS. tatt utgangspunkt i.

 

B: Var disse emisjonene rettet mot teoretiske eksterne investorer eller var de rettet mot tidligere eiere slik at de kunne beholde sin opprinnelige prosentdel av selskapet?

 

Resultat:

 

1:Carnegie:

 

Har snakket med to forskjellige i Carnegie som er tilretteleggere for fusjonen.De kunne ikke svare på hverken A eller B, de gav uttrykk for at i alle fall den store emisjonen i Juni 2004 var bredt anlagt også mot eksterne investorer.

 

De kunne ikke angi emisjonskurs på de forskjellige emisjonene.

 

2: NOI: Fossan Waage:

 

Kunne ikke svare på hvilke emisjoner som var "interne", heller ikke på emisjonskursen ved de forskjellige emisjonene.

Han skulle komme tilbake etter å undersøke nærmere.

Han mottatt mail der det fremgår:

En emisjon: November: kontantemisjon til kr. 6

April: Kontantemisjon til 5.66

Kontantemisjonene før disse var nærmere pålydende ( Dvs. kr. 3)

 

Min konklusjon: 1 av 10 emisjoner i NG 2004 var på kr. 6, de 9 andre til lavere kurs.

 

Jeg har ikke fått svar på hvilke av emisjonenen som "kun var interne"

 

3: Alba revisjon AS ved Margunn H. Paulsen :

 

Det har vært så mange emisjoner i det selskapet så det kan jeg ikke svare på umiddelbart.

Jeg henviste til hennes redegjørelse på side 125 og oversikten over emisjonene på side 83. ( Hun satt med prospektet foran seg.)

 

Konklusjon: Hun kunne " på stående fot" ikke redegjøre for hverken spørsmål A eller B. Hun lovet å ringe meg tilbake men kunne ikke garantere at dette skjedde i morgen.

 

Min vurdering: Jeg føler meg ikke beroliget etter kontakt med Carnegie, NOI eller Alba revisjon.

 

Motstanden mot fusjonen er ikke svekket

 

Fossan Waage har lovet å sende meg oppdaterte aksjonærlister.

 

bjornbrekke [170]

14.02.05 21:48

 

Aksjonen er ikke død: 4 nye mailer ( melding om fullmakt)siste 30 minutt.

 

Problemet er ikke nødvendigvis at informasjonen sitter langt inne.

Det virker ikke som om det har vært stilt spørsmål om en skal akseptere årets max. omsetningskurs i det ene selskapet ( NG) og ta utgangspunkt i snittkurs i 2004 i det andre selskapet NOI.

Dersom en hadde tatt utgangspunkt i gjennomsnitt emisjonskurs i 2004 i NG sammenholdt med snittkurs NOI hadde vi selvsagt kommet utrolig bedre ut.

[Endret 14.02.05 22:03 av bjornbrekke]

 

bjornbrekke [175]

15.02.05 23:30

 

Jeg har mye på gang nå, det er desverre derfor vanskelig å være online hele tiden. Ganske mange mailer som også skal følges litt opp.

 

Jeg oppgir ikke antall aksjer, det er i tillegg til " mine fullmakter" sikkert mange andre som stiller på EGF med sine stemmer.

 

Jeg kan si såpass at dagen i dag har medført flere millioner fullmakter.

 

Dersom dagens antall (fullmakter) blir repitert de neste dagene blir dette positivt.

 

 

Vi har kort tid på oss. Jeg finner det betenkelig at for hver dag som går uten at vi har tilgang på aksjonærlister , reduseres vår mulighet til full mobilisering.

 

Satser på at alle pleier sine kontakter slik at alle aksjonærene får vite om aksjonen .

 

bjornbrekke [178]

16.02.05 12:57

 

Får aksjonæroversikt i dag.

 

En til fra topp 20 har signalisert nei, møter selv.

Har kontaktet Odin.

Ragnhild Wiborg er tilbake i morgen.

 

bjornbrekke [179]

16.02.05 16:58

 

Takk for alle mailer, støtten i dag har vært massiv.

 

Flere fra topp 20 i dag.

 

Har snakket med Finansavisen, de ser på saken. Håper dette resulterer i et oppslag.

 

Mange etterlyser fax.nummer.

 

Jeg kjøper ny fax.maskin i dag så jeg ikke risikerer at fullmaktene ikke kommer frem pga. for dårlig kapasitet.

Jeg skal klare 2000 fullmakter før tonerskifte.

Kommer med faxnummer når jeg er sikker på at alt fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Minner om at jeg skal på NOI GF den 25/2 og stemme Nei og tar gjerne med fullmakter.(send en PM så oppgir jeg adressen min) Har også vært i kontakt med Bjørn Brekke som gjør en kjempejobb med innsamling av NEI stemmer. Imdlertid så håper jeg noen kan hjelpe oss å svare på følgende:

 

På møteseddel/fullmaktskjema står det att

Påmelding OG fullmakter må sendes inn til NOI før Torsdag 24/2.

 

Mitt spørsmål er således har de rett til å kreve dette? Hvis noen møter opp på GF eventuelt også med fullmakter vil da disse kunne bli avvist?

 

Takker for svar

 

Bjørn Brekke har også spørt PFW om det samme og har fått til svar at de ønsker å gjøre klar papirer på forhånd.

 

 

Minner også om at jeg kan sende dere fullmaktskjema på mail hvis du gir meg et hint på mail p-hen@online.no

 

(Har allerede hatt gleden av å sende til en del som befinner seg utenlands)

_________________

Link to comment
Share on other sites

Northern Oil ASA

MØTESEDDEL Hvis De ønsker å møte på generalforsamling

ber vi om at påmeldingen sendes til:

Northern Oil ASA

Postboks 216 – 1326 Lysaker

(eller pr. faks 67 11 98 01) slik at denne

er selskapet i hende innen torsdag 24. februar 2005

 

I Northern Oil ASA's generalforsamling

den 25. februar 2005 møter

 

______________________________________

(navn med blokkbokstaver)

 

med følgende antall aksjer

 

1. Som eier av _________________aksjer

 

2. Iflg. fullmakt for _____________ aksjer

 

_________ fullmakter vedlegges ___________ den ___________ 2005

 

 

______________________________

underskrift

 

(kopi av evt. firmaattest må vedlegges)

 

 

Northern Oil ASA

 

FULLMAKT

Dersom De ikke selv kan møte på generalforsamling, kan

denne fullmakt benyttes av den De bemyndiger, alternativtn kan kan De gi fullmakt til styremedlem Erling Lind.

Fullmakten bes sendt til:

Northern Oil ASA

Postboks 216 – 1326 Lysaker

(eller pr. faks 67 11 98 01) slik at denne

er selskapet i hende innen torsdag 24. februar 2005

Undertegnede:

 

________________________________________

(navn med blokkbokstaver)

 

Som eier av _______________ aksjer i Northern Oil ASA

 

 

gir herved: __________________________ ___________ den ____________ 2005

fullmakt til å møte på mine/våre vegne på

generalforsamling i Northern Oil ASA

den 25. februar 2005. ______________________________

underskrift

 

(Kopi av eventuell firmaattest må vedlegges)

Link to comment
Share on other sites

bjornbrekke [180]

16.02.05 21:06

Igjen takk for all støtte , både på strengen og via mail.

 

Av dagens nyheter som etter undertegnedes vurdering er fantastisk oppmuntrende:

 

Jeg samarbeider med Øystein Rong (nr. 18 på topp 20)

Vi har kontaktet flere på topp 20, jeg har i tillegg fått mail fra flere. De får selv bestemme om de vil ha sine navn offentliggjort.

 

1. Jeg har fått støtte fra 9 eller 10 av de som befinner seg på topp 20. Noen møter på EGF selv.

 

2. Antall støttefullmakter kommer inn jevnt.

 

3. Vi har mer enn nok aksjer til å kreve gransking.

 

4. Jeg har fått aksjonærlistene, vi forsøker å kontakte alle med 50K og oppover. ( Med enkelte unntak)

 

5: Kurositet-rosinen i pølsen??? :

 

Tor Olav Trøim står oppført med 75 000 aksjer. Han hadde ikke aksjer mens han satt i styret.

 

6. Jeg begynner å tro på at småaksjonærer kan ha noe de skal ha sagt dersom en makter å mobilisere.

 

7: Dersom fullmakt sendes inn i løpet av de neste dagene kan følgende faxnr. brukes:

 

fax: 52 70 00 81

 

NB: dette nummer kan brukes max frem til og med tirsdag.

 

Mvh. Bjørn E. Brekke, (som stemmer nei.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...