Jump to content

Traders Pit - Episode 134 - Torsdag 30.09.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Har et par spørsmål om opsjoner jeg også...

 

Gikk inn på hegnar, og trykket på børskurser og videre på opsjoner. Da kom det opp en liste over derivater.

 

Er opsjoner og derivater det samme??

 

Når jeg videre klikka på en aksje f.eks tomra og fikk opp tickeren på en opsjon f.eks TOM4L29. Denne prøvde jeg å legge inn i stocknet trader, ved å velge opsjoner, og trykke legg til ,men det kom opp "kan ikke finne ticker".

 

Må man betale ekstra for å få kurser på opsjoner? Og hvor stor forsinkelse er det på kursene på hegnar? 15 minutter som for aksjer eller?

 

 

Kan jo legge til det jeg vet om opsjoner. Du kjøper en rett til å kjøpe en aksje en gang i fremtiden. Kjøper du f.eks en tomra opsjon, pålydende 35kr, gyldig til 16. desember for 50 øre.

Slik jeg har forstått det funker det slik at hvis kursen da er under 35 16. desember er den verdiløs, og du har tapt alt du satset. Er kursen 40kr, er den verdt 5kr, siden det er differensen mellom opsjonskurs og børskurs. Slik kan du 10-doble innsatsen, men sannsynligheten for å tape alt er langt større enn ved kjløp av aksjer...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal legge et svar på en tråd i Markedet Generelt ang. opsjoner, hvordan de prises og hvordan de handler i løpet av kvelden, jeg.

 

Har handlet en del opsjoner med vekslende hell. Har svært god tro på at jeg gjør et stort kupp med TOM4L29-opsjonene jeg har idag...

Link to comment
Share on other sites

Da logger jeg av etter noen fine timer på NYSE. Både YHOO og GOOG er solgt med gode prosenter.

 

Tittet på ERTS i går, og bestemte meg for å ta noen i dag. Sender en takk til Dellamorte for tipset. Solgt halvparten, tror jeg selger resten litt senere.

 

Nå er det fotball!

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig, Utzi. ERTS presterte godt i kveld, og jeg håper og tror at den vil fortsette klatringen opp til minst 50 innen kort tid.

 

Må forresten gratulere alle trøndere med resultatet i kveld. Hadde selv tippet på Arsenal, og i mitt 5-kampers system var det kunne denne som ikke gikk inn, men siden det er system så blir det da i hvert fall litt i gevinst.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt inn et langt innføringskurs i opsjoner i tråden er det flere her som trader opsjoner?.

Kjipt navn. Skal høre med Ståle om vi ikke kan endre det til noe mer generelt om opsjoner og derivater. Skal prøve å oppdatere mer, og mens jeg skrev fant jeg mange linker jeg skal se nærmere på. Hiv dere gjerne på noen Tomra-opsjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det må ha vært litt av en jobb Vegard, takk for det!

 

Ser ut som jeg blir sittende long i Aker selskapene fremover. Så jeg blir lite aktiv på trading antar jeg. Tror nok OSE kommer til å korrigere litt, håper noen finner veien over i tryggere papirer som TOM og AKY ;)

Link to comment
Share on other sites

TOM stiger sakte men sikkert, det skal mye til for at dette ikke blir vinneren frem til jul på OSE. Dersom ikke tyske politikere finner frem nye kjepper å stikke i hjulene...

 

AKER over 50,- igjen, vi får se om bunnen har vært inne. Som vist i AKER tråden er nå market cap i AKER lavere en KUN verdien av AKVER posten. Det finner jeg meget, meget merkelig...!

Link to comment
Share on other sites

Følger litt med i SIN. Den har jo gått svært godt den siste måneden og typsik for den er ofte en korreksjon ned etter rykk opp. Burde vel hatt inne et kjøp på 16,30...? Var for sen, men muligheten kan komme tilbake før man aner det.

Link to comment
Share on other sites

Dagens kommentar om min portofølge:

 

Sitter trygt i FRO, en utflating av den siste tids oppgang er bare naturlig. Gode muligheter for bunnfiskere. Når NYSE.USA åpner er det mange truseskvettere som slenger ut aksjer når de ser kursen dropper et par cent.

BON lider av illikviditet, dette skremmer endel investorer. Jeg velger likevel å holde. Det går rykter om at Fred Olsen ønsker å selge First Olsen Tankers nå som markedet er på topp. Endel av dette vil komme aksjonærene til gode i form av et utbytte.

FOTL er minst verdsatt til 250mill dollar. BON/GRO eier 50/50.

NOI vaker i ingenmannsland, 10øre opp og 10 øre ned er ingenting når vi vet hvilke triggere som venter. Sover ikke godt om natten når jeg er ute av NOI.. Har fulgt kursen daglig siden februar i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg dropper fro og prøver meg på gol. Synes risk reward er mer attraktiv her. Den ligger i et pent stigende triangel, dersom 108 ryker kan det bli festelig.

 

 

Var også innom sin en tur i sin etter din "iherdige haussing" av denne Hoff@ :) , men resultatet ble et lite tap. jeg kunne gjerne sittet lenger i sin men måtte frigjøre litt kapital til andre prosjekt så får vi se om det var lurt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...