Jump to content

Traders Pit - Episode 184 - Fredag 17.12.04


thomas

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Jeg har da aldri sagt at jeg støtter kris- sin vulgære uttalelser, :evil: selvsagt kunne gutten være litt finere i språkbruket. For kjefter litt på han på MSN senere. :roll: Jeg synes han har beina plassert på jordet når han ikke har så store forventninger til kursmål i TOM før kontraktene ruller inn. :wink: Dette har han utalet om tidligere, men da ble gutten hudfletta.

 

Hoff@. Vedr. aksjekonkurransen. Ble slått ved målstreken igjen. :twisted:

 

Men nå tar jeg HELG

Link to comment
Share on other sites

Hei Vegard

Jeg har heller ikke tro på noen stormoppgang !

Før dagen idag hadde jeg et personlig mål på 35 hvis positivt vedtak. 29 hvis negativt.

Der ser du hvor realistisk jeg har vært til nå.

Men jeg da lov å være optimist og når jeg sier at fra mandag skal det kun gå opp så mener jeg det !

Opp er opp , om det er laaangsomt opp eller fort opp spiller ingen rolle for meg.

En volatil aksje er helle rikke å forakte , da trader jeg på kona :?

 

Jeg sitter loooong med mine aksjer og kona er ut og inn .

Bedre kan det vel ikke bli 8)

Link to comment
Share on other sites

Røk ut av FRO på SL. Håpløs trade av meg det der. Bedre gikk det med RCL, den har jo blitt knall. Solgte meg helt ut i dag. Kjøpte noe KVI.

 

Litt av en aktivitet her i dag, dessverre ikke av den gode typen. GReit av Ståle rydder opp.

 

Nåja.

 

Får vel komme meg ut og stresse med disse forbannede julegavene. Liker ikke butikker fulle av mennesker.

 

Uansett.

 

God helg, god jul og godt nytt år! Skal bli deilig med litt fri nå snart.

Link to comment
Share on other sites

Phew, 4 sider med tull og til sammen en nyttig, jaja.

 

Det som virkelig bekymrer meg nå, er at vi har fått den ekle tonen på Hegnar Online over i denne diskusjonen:

 

Nå er vi over på angreps- og forsvarsdiskusjoner med personlig status og den enkeltes identitet og selvfølelse som innsats. Det handler ikke lenger om akskjer og hvordan markedet oppfører seg, men om hvem som har rett, hvem som har mest IQ osv. osv.

 

La oss begrense det personlige til humoristiske veddemål på halvliternivå. Litt konkurranse og kiving er jo bare sunt, men når diskusjonene domineres av personangrep med tilsvar, forsøples forumet! :x

Dette forumet handler ikke om å få rett, men å dele informasjon!

 

Har vert litt mye HO tendenser her i dag ja.

Jeg og en god del andre, går jeg ut i fra, er her først og fremst for å finne tak i god informasjon. Avgjørelser om kjøp og salg av aksjer er helt og holdent min avgjørelse. Jeg tilber ingen og hater ingen for informasjonen jeg får her.

 

Kunne ikke vært mere enig med disse. Hva er det som skjer her? :no: Synes det er veldig mange unødvendige innlegg nå. Diskusjonen skal dreie seg om aksjer, ikke om hvem som har sagt hva når. Utrolig synd om dette forumet skal ødelegges av alt for mange useriøse innlegg. Kan ikke folk tenke seg om før man poster? Det man skriver bør være av interesse for andre, hvis ikke kan man holde det for seg selv synes nå jeg. Innlegg med humor, glimt i øyet eller generelt god tone synes jeg derimot bidrar positivt selv om det ikke er så seriøst eller nyttig. Det gjelder å finne en balansegang. Korte kommentarer om sluttkurser, aksjers utvikling osv synes jeg også er ok, det er når folk har "angreps- og forsvarsdiskusjoner med personlig status og den enkeltes identitet og selvfølelse som innsats" som AksjePer så fint skriver at ting sklir ut. Til alle - nå skjerper vi oss!

Link to comment
Share on other sites

Kris_ ønsket selv å bli slettet.

 

Ang mye tull som er skrevet diag; ja.. men det var en unntakets dag idag. mandag er vi seriøse igjen og foksuert på markedet og ikke enekltpersoner.

 

God helg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket ordrebildet på TOM nå slik det sto igjen på slutten av dagen.

 

Bildet nå viser en ganske lineær økning av antall kjøpsordre/salgsordre etter hvert som man fjerner seg fra omsetningskursen.

 

Dette tolker jeg som at en konsensus i markedet er til stede, altså at øyeblikksbildet av tilbud og etterspørsel viser balanse. Dagens sluttkurs er med andre ord noe markedet er blitt "enig" om.

 

Det beste estimat for neste dags kurs vil da være det samme som dagens.

Link to comment
Share on other sites

AQru

 

De smarteste kjøper aksjer på rykte og selge på nyheter. ( Tror jeg) For det som alle vet er uinteressant, samt at toppen er rundt hjørnet.

 

Pantera:

Du sikter da til dag-tradere/kortsiktige (under 1 uke iflg. ett innlegg under her)?

Sett fra et ståsted med la oss si 12 mnd. som tidshorisont kan det da umulig være logisk å selge på en "nyhet" som i dag?

Ei heller kjøpe på rykte!

 

Dagens litt pussige kursutvikling betyr ikke stort for de som har litt tidshorisont å snakke om!

Tør påstå at vi faktisk er minst like smarte :!:

(skal ikke hevde at du mener det motsatte, men tror det er viktig at du tar med en tidshorisont, når du kommer med utsagn om at man er smartere enn andre hvis man handler på den måten du beskriver)

 

Men som sagt, regner med at dette er myntet på kortsiktige og tradere. :wink:

Heter vel Traders-Pit denne strengen, så nå blir det vel kjeft å få.... :evil:

 

Hilsen

Northern Lights (med papirtap på 40k i dag, grøss...)

Link to comment
Share on other sites

Kjære, kjære Northern Lights

 

Hvorfor tror du at du skulle få kjeft? Du har delvis rett når det gjelder langsiktig investeringer, så kan det svare seg å sitte selv om det kommer kursdrivende nyheter.

 

Når det gjelder typiske trader aksjer, som er svært volatil, så bør en sikre grevinst ved kursdrivende nyheter, fordi det ofte kommer en reaksjon etterpå.

 

Når det gjelder mange trader aksjer, vet vi at fra tid til annen kommer dårlige nyheter, da er det om å gjøre å ha kommet seg ut på en god nyhet.

Link to comment
Share on other sites

Re. Pantera.

 

Tenkte vel på at jeg som langsiktig investor er litt "off the pit" her på Traders Pit... :-) he he..

Fra mitt ståsted er det et ønske om regelmessige kursdrivende nyheter (de med positivt fortegn, som den i dag)

Kursen kan jo ikke over litt tid, preges negativt av en serie med positive kursdrivende nyheter?

Som feks. EU tilbakemelding rett over nyttår, ordrebekreftelser, kvartalsrapporter osv..

 

Tomra har jo falt kontinuerlig i 4 år pga. ikke positive kursdrivende nyheter...?

Da er det jo en viss sannsynlighet for at det motsatte vil skje nå, når situasjonen er snudd på hodet?

Skjønner at tradere tenker helt annerledes, men vi investorer er ikke mindre smarte av den grunn... :wink:

Hilsen

Northern Light

Link to comment
Share on other sites

Northern Light¨

 

I prinsippet har du nok rett i at kursene vil gå oppover hvis det kommer en serie med positive kursdrivende nyheter.

 

Men det vil i bestefall ta noe tid før vi se ordre fra Tyskland, og resultatet av disse. Spørsmålet er da hva som skjer i mellomtiden? F.eks når Q4 resultatet kommer.

 

Når det gjelder at Tomra har jo falt kontinuerlig i 4 år pga. ikke positive kursdrivende nyheter. For det første. Det rallyet som var i slutten av 1999 og ut år 2000, var helt unik.

Oslo Børs gikk bananas og indeksen steg til himmels. Spørsmålet er om børsverdien stod iht den virkelige verdien i selskapet og andre børsnoterte selskaper den gangen.

 

Du stiller også spørsmål om det motsatte vil skje nå, når situasjonen er snudd på hodet.

Dette ønsker jeg ikke å svare på. Det er opp til hver enkelte å analysere dette case’t og gjøre opp sin mening om det. Det er helt umulig å kunne si eks. at TOM er i 100 i år 2005.

Link to comment
Share on other sites

pantera:

Ok.

Da er vi enige... :-)

Tror nok odrene kommer før mange har gitt uttrykk for (både meglere og andre skribenter her på AF)

Det blir kø og mange får jo ikke automater i tide, selv om alle hadde bestilt 01.01.05....

Men som du sier, er det spennede og usikkert frem til vi får ett innblikk i ordreinngangen.

Q4 presentasjonen regner jeg med vil inneholde en del fremtidsutsikter av positiv karakter, i tillegg til OK resultat.

Er enig i at børsverdien nok absolutt ikke sto i forhold til den reelle verdien i selskapet Tomra (og mange andre antageligvis) ved rallyet i 99/00.

Men situasjonen fremover for Tom nå, ser jo ut til å heve selskapets verdi betraktelig og kursen vil vel gjenspeile det etterhvert...

Noe super -rally ser det ut som om vi blir spart for denne gangen (noe dagen i dag vitnet om), men en jevn stigning over litt tid er langt å foretrekke!

 

Kursmålet mitt er selvsagt av stor underholdningsverdi, så jeg lar det ligge...... :wink:

 

God Helg!

Hilsen Norther`n

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om enkelte ikke hadde altfor store forventniger til formiddagens Bundesrat-møte

 

Tomra har jo en relativt høy P/E rundt 40 tror jeg....og da skal det kanskje mer til enn et møte hvor de fleste visste hva resultatet ville bli for å nå et kursmål på 40 på en fredag - som flere hadde trodd her og på HO ville skje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...