Jump to content

Traders Pit - Episode 184 - Fredag 17.12.04


thomas

Recommended Posts

Thorsen er langt fra overmåtelig positiv virker det som, aksjen ned 1,15% på høyt volum.... Jeg vet ikke helt jeg gutta, dere fortjente den reality check'n hvertfall... Gir rom for ettertanke? God jul

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

hi hi hi

 

Jeg stillte jounalisten i Imarked dette

 

sitat:

Hei Arne

 

Virket Thorsen edru da dere intervjuet han

 

Hilsen XXXXXXXX

 

 

 

 

 

 

 

Sitat

Påpeker EU-sak

 

Tomra-sjefen påpeker overfor iMarkedet at EU kan velge å gå imot den tyske

panteloven. EUs konkurransemyndigheter får nå en tid til å gjennomgå den

tyske panteloven.

 

- Så får vi håpe at dette (panteloven red. anm.) tilfredsstiller krav EU

stiller, sier Thorsen til iMarkedet.no.

 

og fikk til svar:Han var vel godt nede i champis'en håper jeg.

 

Det kan jo være på tide at de får noen tomme

champisflasker i teste i automatene sine, tror det har

vært ganske tørt de siste par årene.

 

Ha en Riktig God Helg!

 

Mvh.

 

Arne Lunde

 

 

 

 

Vi kan jo fleipe litt med dette men i det store og hele betyr ikke dette noen ting for FIRMAET TOMRA

Link to comment
Share on other sites

Slutt å mobb kameraten min!

 

Nå må folk slutte å kjefte på kris_ uten grunn. Han har tydeligvis bedre gangsyn enn de fleste på dette forumet, meg selv inkludert. Jeg trodde på kursstigning til 40 på et positivt vedtak, men legger meg helt flat. Skikkelig skivebom!

 

Forøvrig er språkbruken og sakligheten til kris_ langtfra den verste på dette forumet. Det er fristende å si "ingen nevnt - ingen glemt", men det er vanskelig å komme utenom aQru. Det er påfallende hvor lite pepper man kan få for å lansere kursmål på 700 kroner, mens man blir æreskjelt for å antyde at dagens vedtak var priset inn. Skjerpings folkens!

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å bli virkelig lei deg Kris_.

Du har tydeligvis et behov for å vinne anseelse og virker i det hele tatt svært umoden.

 

Personlig har jeg hatt meget stort utbytte av Tekniker'n og andres analyser av det fundamentale innen TOM. Dette har i det alt vesentlige vist seg å stemme og nå er altså det hele i boks som de har forutsatt hele tiden.

 

At markedet ikke har reagert som forventet idag er tross alt ikke deres feil. Imidlertid har det vært en pen stigning i hele høst og jeg er rimelig sikker på at den fortsetter.

 

Det er slike fundamentale sider som er viktig for meg. Spådommer ang. kurser tar jeg imidlertid med en stor klype salt. Hvordan markedet reagerer vet jo alle hvor vanskelig det er å forutse. Dette må vi selv gjøre oss opp en mening om.

 

En stor takk til Tekniker' n, Origo m. fl !

 

Og vær så snill å bli ferdig nå Kris_ hvis du har tenkt å fortsette å skrive her i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Dersom TOM virkelig hadde gått til 40,- hadde du neppe vært her inne og sagt 'Hva var det jeg sa idioter'.

 

Når det gjelder aQru er det vel ingen som tar hans kursmål seriøst, jeg håper virkelig det gjelder for han selv også.

 

Hvordan dagens spiker vil få effekt på det tekniske har jeg ingen forutsetning for å si, men utover det bør 34,- være ett solid støttenivå.

Link to comment
Share on other sites

Selv gir jeg så godt som aldri kursmål, verken til meg selv eller andre, og 40 kroner i løpet av dagen syntes jeg ikke virket realistisk siden et positivt utfall i mine øyne var til stor grad allerede priset inn, men jeg trodde ikke at den var SÅ priset inn at aksjen ville falle når vedtaket ble kjent. Jeg er enig med Kris at nøkternhet ofte lønner seg, men jeg kan ikke se at dette er "en stor seier" til ham. Du sier tross alt at du har 60% av investert kapital i Tomra. Hvis du virkelig trodde at dette ville bli utfallet så burde du jo utvilsomt ha solgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Kris_ er blandt de mer oppegående her jeg..

Det er jo rene TOM- bedehuset her inne, hvor det ikke er rom for å komme med negative betraktninger rundet TOM uten å få kjeft. Å komme med kursmål for 2005 som er 3sifret mener jeg selv er i overkant, og enkelte opererer jo med 700 og dette blir godt tatt imot hos mange aksjonærer her som jeg selv ikke tror er særlig oppegående,egentlig..men når Kris_ faktisk tolker markedet rett ift at ikke TOM ville stige på nyheten.. ja da må det være rom for å diskutere/bemerke at det faktisk var tilfellet...

 

Vi får se, jeg tror TOM er nærmere 50 enn 200 de neste 2 årene..

 

Takk for at du leste innlegget, god helg og lykke til med invest.

 

Hilsen taperen i INM[/size] :wink:

Link to comment
Share on other sites

Felis, nyhetene er gull! Jeg sa jo det, og Tekniker, Pluss og Origo fortjener stor applaus for det.... Jeg var her 24 September jeg, hva skjedde? Jeg skal slutte å skrive, da du tydeligvis ikke tåler fakta. (Ikke noe av dette er ment som noe besserwisser)

 

Men hvis ikke kontraktene nå kommer i nær fremtid, så har forumet generelt bommet på nye ang tomra. Jeg er bare kritisk, pga den tonen om at "vi vet best". og nå ble det feil igjen.. Thoeresns utalelser gir ikke håp om kontrakter i nærmere fremtid heller.

 

Pirelli, hadde TOM gått i 40 så hadde jeg ikke sagt det nei, da hadde jeg jo tatt feil.... dog jeg har sagt 40kr i januar. Vi får se.. Det bare toppet seg, nå fikk jeg "rett" i dag, og da får jeg kjeft for det også.... Hadde noen fått kjeft for å skrike ut om jeg fikk rett, Tomra er i 40?(hvis det hadde vært tilfelle)

jordnærheten mangler her, og artikler tolkes over en bred sko som de fleste "følger". Det er rom for ett kritisk vindu. Men greit, nok for være nok

Link to comment
Share on other sites

Kris_ bør jo nesten bli æresmedlem etter dagen idag. Jeg er imponert over hvor godt han traff. Man kan selfølgelig ha flaks, men det er hvertfall bra med folk som står for det de mener og ikke mener det som alle andre mener. Litt krass er han iblant, men det får man tåle. Fortsett og skriv Kris_, så får vi se om du også får rett i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser på trenden fra 14/10 - til i dag, kan vi gå ned til ca 33,20 uten å bryte denne. (ser da bort fra de to håpløse bunnene fra 2 /12 og i dag) Holder vi oss over dette, bør vi vel være fornøyd. Er vel også noe støtte rund 33,7-34.

Klarte ikke å la være med å laste opp med enda litt mer. Kommer trolig til å fortsette med det, hvis jeg får den ned mot 33,20. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt gi deg litt honnør for det som skjedde idag Kris_. Det er ikke det som er saken og det er absloutt lov til å skrive også negative ting rundt Tomra. Det skulle jo bare mangle. Saken er imidlertid måten du opptrer på. Du har i langt tid spurt en masse spørsmål og har hatt lite å melde til andre knyttet til det fundamentale.

 

Imidlertid hadde du også litt rett (flaks eller ikke. Jeg tror vi glemmer det hele nå og starter opp på nytt. Du har klart fått fram hva du mener om saken idag skulle jeg tro

Link to comment
Share on other sites

Tomra er definitivt ikke aksjen for mennesker med dårlige nerver :)

 

Tror vi vil få et løft fremover, men det skal mye til for at jeg tror aksjen går så høyt som 100. Oppføreselen i dag er jo et eksempel på det, i tillegg til meglerhusenes meget moderate kursmål. Alt i alt, det er jo meglerhusene som ofte kjører kursene og styrer utviklingen, iallefall i så store selskap som Tomra.

Link to comment
Share on other sites

Fælt så dere hakker på hverandre,....

 

Hadde selv et lite innlegg omkring kursmålene deres tidligere i natt på denne tråden og sammenlignet TOM med et annet industriselskap som er opp 2 kroner.

 

Se på AKY og AKVER - bra!

 

TOM oppfører seg vel stort sett som forventet av de fleste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke aksjer i TOM, men jeg har sittet og følgt med hva som har blitt skrevet.

 

Jeg støtter kris_ her. Gutten er da fornuftig nok. Hvis TOM er i 40 - 50 i januar 2005 så bør dere være fornøyd. Her er det mange som snakker om kursmål 100 og videre oppover.

 

Virker for meg som om dere har tenkt å selge skinnet før bjørnen er skudd.

Link to comment
Share on other sites

vel, kris hadde bare flaks med sin negative holdning, hadde ikke SL blitt utløst, hadde vi vært oppe på 38.

Selvfølgelig er trenden ned nå som SL ødela kursen helt..

 

når det er sagt, så må jeg si at aksjonærene i tomra må ha en veldig lav iq, :wink:

det beste som noensinne har hendt tomra, vet ikke aksjonærene å sette pris på.. ikke bare det, de sender kursen ned!!!

da kan man jo begynne å lure, hvorfor i **** er du aksjonær i tomra?

 

det der med selg på nyheter, hehe.. hadde dette vært en liten ordre, som slik fra emiratene greit nok, da hadde vel -2% vært forsvarlig, men når man får igjennom en panteordning etter 4 år!!.. la meg gjenta, 4år!!! så sitter alle aksjonærene på ræva og selger fordi det var innbakt i kursen!!!

kyss meg i ræva

 

det eneste som er innbakt i kursen til tomra er iqen til aksjonærene, og jeg kan ikke si at 34 er så veldig mye!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du tar feil ift at TOM ville vært 5 kr høyere idag dersom man ikke hadde hatt den droppen i kurs idag... vile altså bare si at jeg tror du tar helt feil.,..,men grattis med en fantastisk stigning fra 24-34

Link to comment
Share on other sites

aQru, nå viser du bare at du er fullstendig på jordet. Jeg hadde ingen tro på en kurs på 38 idag, men jeg trodde vi skulle opp i øvre del av 35-tallet etter at resultatet kom.

 

Dine intradags- eller ukeskursmål har hittil aldri vist seg og slå til. 700 kan du også bare glemme.

 

Dersom du er mer realistisk blir du kanskje mer fornøyd når kursmålene går inn :!:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...