Jump to content

Traders Pit - Episode 184 - Fredag 17.12.04


thomas

Recommended Posts

det eneste som er innbakt i kursen til tomra er iqen til aksjonærene, og jeg kan ikke si at 34 er så veldig mye!

 

Ja,ja - har faktisk lurt litt på den etter å lest innleggene dine, .. takker.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

hehe.. jeg sa innbakt, og det betyr at din iq også er lagt sammen med de andre.

Du har ikke akkurat dratt opp snittet 8)

 

De som selger seg ut nå, er jo dummere enn et brød. Ikke har de hjerne, så jeg kan skjønne at det er litt vanskelig å tenke.

 

Og når jeg ser på antall innlegg på de personene som svarer på innlegget jeg skrev istad, kan jeg skjønne spydighetene. De har vel solgt seg ut, oggikk glipp av oppgangen fra 24 til 34.. jeg syntes synd på dere. KANSJE, hvis dere klarer å se litt lengere enn nesen, kan det jo være at dere skjønner at tomra er det beste caset på OSE, men det krever tenking? :lol: heh

Link to comment
Share on other sites

det eneste som er innbakt i kursen til tomra er iqen til aksjonærene, og jeg kan ikke si at 34 er så veldig mye!

 

Ja,ja - har faktisk lurt litt på den etter å lest innleggene dine, .. takker.

 

Som jeg skulle sagt det selv..

Link to comment
Share on other sites

Mine meglere sa til meg at Tomra neppe ville stige noe særlig i dag, de fikk rett, som de så ofte har. Selv om sikkert mange er uenig, nyheten om at panteforslaget gikk gjennom er og var allerede innbakt i kursen. Det kan ikke være uten grunn aksjen har gått nesten 50% siden i sommer?!

 

Tror 38-40 er et realistisk kursmål jf. slutten av Januar 2005, uten ordrer. Med ordrer er jo det vanskelig mene noe som helst om hva som skjer, i denne voalitetens mor av en aksje.

 

Mvh

Ethean

Link to comment
Share on other sites

Tro om det er mange som tenker kortsiktig og skal ta ut kursgevinst på et Tomra-vedtak i Tyskland på fredag?

 

Selv regner jeg med at større investorer kommer til å drive kursen opp pga. redusert usikkerhet etter et positivt vedtak, og skrapet kassa i dag for å få noen ekstra aksjer til under 35,- i dag.

 

Men kan det tenkes at de som skal sikre gevinst kommer i flertall? Altså salgspress?

 

Det er vel en utrolig tanke, men kan det skje?

 

Skrevet i går kl 17:00 :) Passer vel egentlig godt jf. dagens situasjon.

Link to comment
Share on other sites

aQru... Siden jeg faktisk har 60% av pengene mine i TOM, så sier vel det kanskje mer om "ærlighet" enn hausing da jeg kommer med "anti hausing". Jeg føler ikke det gjelder alle her..

Link to comment
Share on other sites

vel, kris hadde bare flaks med sin negative holdning, hadde ikke SL blitt utløst, hadde vi vært oppe på 38.

Selvfølgelig er trenden ned nå som SL ødela kursen helt..

 

når det er sagt, så må jeg si at aksjonærene i tomra må ha en veldig lav iq, :wink:

det beste som noensinne har hendt tomra, vet ikke aksjonærene å sette pris på.. ikke bare det, de sender kursen ned!!!

da kan man jo begynne å lure, hvorfor i **** er du aksjonær i tomra?

 

det der med selg på nyheter, hehe.. hadde dette vært en liten ordre, som slik fra emiratene greit nok, da hadde vel -2% vært forsvarlig, men når man får igjennom en panteordning etter 4 år!!.. la meg gjenta, 4år!!! så sitter alle aksjonærene på ræva og selger fordi det var innbakt i kursen!!!

kyss meg i ræva

 

det eneste som er innbakt i kursen til tomra er iqen til aksjonærene, og jeg kan ikke si at 34 er så veldig mye!

 

Jeg har ikke lyst til å hive meg på denne tomra-diskusjonen, men når folk blir hetset for å sitte i en aksje FORUT for en viktig avgjørelse som de vet vil gå i deres favør, ja det har det gått for langt. Jeg vil satt veldig pris på om vedkommende roet ned språket litt...vi er tross alt siviliserte mennesker... :wink:

Link to comment
Share on other sites

syntes det er helt latterlig å si "selge på nyheten".. eller "innbakt i kursen"...

 

eh!!! innbakt, åja, så kursen til tomra har allerede hatt tyskland innbakt de siste 4 årene.. er det derfor kursen gikk fra 200 til 20 ?

 

usakelige kommentarer krever useriøse svar. Enkelt å greit :wink: Gjelder begge veier :)

Link to comment
Share on other sites

AQru

 

De smarteste kjøper aksjer på rykte og selge på nyheter. ( Tror jeg) For det som alle vet er uinteressant, samt at toppen er rundt hjørnet.

 

Er ikke noe aktivt frilufts menneske, men min erfaring er nå at det over toppen alltid er en ny topp (pes,pes), og da er det nødvendigvis også enda en bunn som også må forseres. :santa:

Link to comment
Share on other sites

Da er vi ned 2,3%, på ganske høyt volum.. jaja.

 

Den faller pga utesettler av innføring av pant og ikke forventet kontrakter før om lenge. Thoresens uttalelser bekrefter dette?§. Men forumet har vel rett og vi skal ha kontrakter så det monner innnen Januar. Blir spennende....

 

Det er hvertfall velfjortent spør du meg :roll:

 

Nei vet du hva, hvis dere "gjengen" faktisk har tatt feil på dette, og det ikke kommer ett pip innen Q4 så skal dere jammen få høre det. Nå er jeg sur! :evil:

Link to comment
Share on other sites

syntes det er helt latterlig å si "selge på nyheten".. eller "innbakt i kursen"...

 

eh!!! innbakt, åja, så kursen til tomra har allerede hatt tyskland innbakt de siste 4 årene.. er det derfor kursen gikk fra 200 til 20 ?

 

usakelige kommentarer krever useriøse svar. Enkelt å greit :wink: Gjelder begge veier :)

 

 

aQru

 

Kanskje synes du det er latterlig å selge på nyheten, men når du har vært med i dette gamet en stund så tror jeg du vil skjønner hva jeg mener.

 

Dessuten er det ingen her som har snakk om at kursen til TOM er innbakt de siste 4 årene. Hvor har du fått det fra?

Link to comment
Share on other sites

Ti bud til en ung mann som vil frem i verden

 

1.

Det første bud er ganske lett

De som er flest har alltid rett.

 

2.

Tenk alltid på hva folk vil si.

Og ta de sterkestes parti.

 

3.

Og tviler du, så hold deg taus

til du ser hvem som får applaus.

 

4.

Tenk nøye ut hva du bør mene.

Det kan bli dyrt å stå alene.

 

5.

Følg ingen altfor høye krav.

Men si, hva du har fordel av.

 

6.

Si alle hva de gjerne hører.

Gå stille gjennom alle dører.

(For sannheten bringer sorg og nød,

mens daglig løgn gir daglig brød)

 

7.

Gå aldri oppreist. Snik deg frem.

Og gjør deg varm i alle hjem.

 

8.

Husk: Ingen mann kan roses nok.

Slik bygger man en venneflokk.

(Og i et brødre-paradis

har du din beste livspolis.)

 

9.

Av sladder husker du hvert ord

til bruk i neste sjefskontor.

(Men ingen taktfull sjel forteller

et ord til ham som ryktet gjelder!)

 

10.

Hvis siste bud blir respektert,

da er din fremtid garantert:

 

Følg dristig med i kamp mot troll,-

men vis fornuftig måtehold!

Skrid tappert frem i livets strid,

- en time forut for din tid.

 

Jens Bjørneboe

Link to comment
Share on other sites

Thorsen har ikke sagt noenting verken fra eller til om hvorvidt vi får ordre i morgen eller i mars. Når du sier uttalelsene hans tilsier at det blir lenge til ordre har du nok lest en litt annen artikkel enn jeg har. I min versjon står det at han ikke vil tidssette noe. Klart han ikke kan det ettersom slik informasjon i aller høyeste grad er kurssensitiv og må komme over børsmelding.

 

Når dette er sagt synes jeg det er riktig at de/du som snakker stygt om Tomra har fått en litt for streng behandling på forumet, jeg skal moderere meg i fremtiden, så får vi også passe på at usaklig haussende innlegg ikke vinner frem.

 

Usaklig baissing bør fremdeles ikke tillates.

Link to comment
Share on other sites

Hei dere!

 

Er bare kort innom og har bare en kommentar.

Jeg har 22,8% av portisen i TOM og ligger ca. på break even nå.

Men denne diskusjonen ligger på nivået med de som sitter i sandkassa.

OG DET ER UTROLIG MANGE SOM BEKYMRER SEG FOR TOM AKSJONÆRENE I DAG??

JEG KLARER MEG UTEN DEN BEKYMRINGEN, FOR JEG STÅR FOR MINE INVESTERINGER SELV.

Link to comment
Share on other sites

Leser jeg det riktig når det nå hevdes at innføringen av pantesystemet utsettes MED 12 måneder dvs at man ikke behøver å ha det nye systemet på plass før 1. januar 2007. I forslaget lå en overgangsordning på 12 måneder dvs fram til 1. januar 2006. Ifølge det som rapporteres på Hegnar (Odd Steinar Parr)så skal Erwin Huber i Bayern ha sagt at de idag vil forlenge overgangsfristen på 12 måneder. Det betyr da vitterlig at overgangsfristen blir på mer enn 12 måneder. Dersom man f.eks nå utsetter med ytterligere 12 måneder ja da kan jeg godt forstå at aksjen synker som den gjør.

Link to comment
Share on other sites

Leser jeg det riktig når det nå hevdes at innføringen av pantesystemet utsettes MED 12 måneder dvs at man ikke behøver å ha det nye systemet på plass før 1. januar 2007. I forslaget lå en overgangsordning på 12 måneder dvs fram til 1. januar 2006. Ifølge det som rapporteres på Hegnar (Odd Steinar Parr)så skal Erwin Huber i Bayern ha sagt at de idag vil forlenge overgangsfristen på 12 måneder. Det betyr da vitterlig at overgangsfristen blir på mer enn 12 måneder. Dersom man f.eks nå utsetter med ytterligere 12 måneder ja da kan jeg godt forstå at aksjen synker som den gjør.

 

Affen: Jeg har akkurat lagt inn et innlegg på TOm-rråden som besvarer disse spørsmålene.

 

Går det som vi tror skal det enhetlige systemet være på plass senest februar 2006. I tilfelle EU-kommisjonen har noen innvendinger (de vil i såfall være på detaljnivå), så kan det ta 3 ekstra måneder ut over dette, altså mai 2006.

Link to comment
Share on other sites

En dag til ettertanke!

Markedet er jammen uberegnelig.

Her har vi fått banket igjennom det vi har ventet på i 4 år, så går kursen ned....

Ja ja, selge på gode nyheter er jo smart?

Dette er jo en farse!

 

Men jeg har god tid, så la de holde på.

SL er jo også tingen ser jeg!

Noen lærer aldri.... :-)

 

Vel, skål uansett!

Tipper de som sitter til 2005/2006 ler godt til slutt!

Da har jeg sikret pensjonen. Garantert!

 

Hilsen ydmyk, noe rystet og kanskje litt bitter...

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...