Jump to content

Traders Pit - Episode 184 - Fredag 17.12.04


thomas

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Tomra

 

Tomra dagen er ødelagt. Dette er særdeles begredelig, og jeg skulle gjerne fått tak i de(n) personen som er ansvarlig for en slik taktikk.

 

Mine tortur metoder hadde vært

- Buksevann i et skolepissoar

- Skikkelig god-dynk med snø fra E18

- En biltur med meg dagen-der-på, med magen full av gass.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli. Vel dette var ett viktig øyeblikk for meg:) Nå får vi se da... Etter alt mulig snakk om kontrakter som skal meldes etter vedtak, og aksjen opp mange kroner på positivt utfall osv.. Vel.. som jeg sa i går, grådigheten regjerer! Selv om folk har tap så har de ikke ventet med å kjøpe før vedtak!

 

Det er egentlig en liten seier for meg... Jeg har fått høre diverse på veien:)

 

Men vi får se hva som skjer utover dagen....

Link to comment
Share on other sites

Kris_

 

At stoplosser ble utløst kan vel ikke akkurat bety at du har rett mhp kontrakter og prisutvikling i 2005.

 

Ellers er jeg enig, dagen er ødelagt, men jeg har fått gode trader og er rikere nå enn for en halvtime siden.

Link to comment
Share on other sites

DnB Nor Markets tror ifølge TDN Finans pantesaken loses gjennom.

 

- Vi venter imidlertid ikke at dette vil resultere i ordre for Tomra før godt ut i neste år. Vi har en kjøpsanbefaling på Tomra med et kursmål på 38 kroner, heter det i en oppdatering fra meglerhuset.

 

 

Ble for drøyt..sorry

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror fallet i Tomra kom fordi gjest 10:53 bajset på Hegnar's børsforum :roll: Utrolig fasinerende hvor "ustabil" en aksje kan bli pga SL. Er det mulig å tjene på slike SL ved f.eks tømme ut 1000 000 TOM på "best", kjøre kursen ned til f.eks 31,50 og bunnskrape markedet?

Link to comment
Share on other sites

God formiddag..

 

 

Faaaaen jeg er så irritert på meg selv, klarte bare å grabbe til meg 3000 aksjer på 33,50!! Ble raske penger, men jeg skulle jo hatt ut en fiskestang på mye mer.. Utrolig herlig med gratis penger på idioter med automatisk stoploss! :thefinger:

 

Gratulerer forøvrig med pantelov vedtatt

Link to comment
Share on other sites

Idiot er et farlig uttrykk og det bruker jeg ikke !

Hadde ventet dette men bommet på tilstedeværelse (shit) :twisted:

jeg har lyst til å takke alle idioter som har SL på i tomra, og takk for at dere ødelegger hva som kunne vært en pen oppgang.

TAKK idioter :evil:

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, det er jo akkurat ett av hovedpunktene mine... Markedet er ikke rasjonelt! Kan godt være vi faktisk ender ned på 34kr i løpet av neste uke. Og det er ikke "riktig" gitt alle positive nyheter og tyskland i boks

Link to comment
Share on other sites

Vi er enige Kris, som du vet har jeg også holdt mulighetene åpne for at aksjen ikke ville stige på nyheten. Uansett vil dagens vedtak gi oppgang på kort sikt, vi må bare ha ut alle de som skulle selge på dagens positive nyhet.

 

DNM er for defensive i sine anslag.

Link to comment
Share on other sites

Hva faen er dette for noen uttaelser fra Sjefen i TOMRA ER HAN FULL ELLER HVA ER DET HAN GÅR PÅ

 

 

 

Påpeker EU-sak

 

Tomra-sjefen påpeker overfor iMarkedet at EU kan velge å gå imot den tyske panteloven. EUs konkurransemyndigheter får nå en tid til å gjennomgå den tyske panteloven.

 

- Så får vi håpe at dette (panteloven red. anm.) tilfredsstiller krav EU stiller, sier Thorsen til iMarkedet.no.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli;

 

Ja, vet du har vært åpen for det. Og sikkert mange som er "lei seg" i dag, og da hjelper det ikke at jeg gnir saltet. Jeg sitter jo selv med 60% av pengene mine i TOM, men jeg måtte uttrykke dette her litt.

 

(Dette kan bli for mye for noen - og det er for tidlig å konkludere, men SKULLe det i tillegg ikke komme større kontrakter før meglerhusene mener det gjør så taper dette forumet totalt ansikt, og er da waste of time(untatt nyhetne som kommer særdels fort her). Konkluderingen som gjøres her er da generelt helt feil ... Noe svært høye snitt i Tomra noen har her allerde tilsier)

 

Nå kan jeg vel forvente meg det værste, men måtte ut med det. Så får vi se, det er vel større sjanser for kontrakter i nærmere tid(og menigheten får rett) en motsatt..

 

Thoresen vil ikke tidssette noe, og virker ikke overmåtelig positiv. kom ikke som en bombe (imarkedet)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var meldingen om en østerrisk produsenten vil gå til sak mot den NYE panteloven som utløste stoplosset/bekymringene, så er de helt på bærtur. Leste meldingen fra den østeriske nettsiden LENGE før den kom på Imarkedet, men arumentasjonen fra den aktuelle produsenten er så fullstendig håpløs at den faktisk er morsom.

 

Engabhoy/Harley: Jeg kunne sitere ordrett fra åpningstalen fordi denne frigjøres på Bundesrat sine nettsider i det øyeblikket møtet starter. Så jeg har nok ikke noe skjult kamera installert i Bundesrat! :wink:

 

Hvis kursen holder seg stabil videre, så er det jo bare å finne nye måter å skaffe penger på for å øke sin eksponering i TOM. For en større julegave enn dette skal investorene på OSE lete lenger etter!

 

Stoploss-opplegget er patetisk - jeg trodde folk og fe lærte litt forrige gang...

 

Men igjen - her er det bare å utnytte situasjonen og øke sin eksponering i TOM. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Han er realist !

Slik har han alltid vært :twisted:

Hva faen er dette for noen uttaelser fra Sjefen i TOMRA ER HAN FULL ELLER HVA ER DET HAN GÅR PÅ

 

 

 

Påpeker EU-sak

 

Tomra-sjefen påpeker overfor iMarkedet at EU kan velge å gå imot den tyske panteloven. EUs konkurransemyndigheter får nå en tid til å gjennomgå den tyske panteloven.

 

- Så får vi håpe at dette (panteloven red. anm.) tilfredsstiller krav EU stiller, sier Thorsen til iMarkedet.no.

Link to comment
Share on other sites

Påpeker EU-sak

 

Tomra-sjefen påpeker overfor iMarkedet at EU kan velge å gå imot den tyske panteloven. EUs konkurransemyndigheter får nå en tid til å gjennomgå den tyske panteloven.

 

Dersom dette er det sitatet de hadde å gå utifra vil jeg si det er dårlig tolket. Uansett er det ganske klart for investorer at EU er fornøyde. Det som er dumt er at Thorsen snakker kursen slik ned.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...