Jump to content

Traders Pit - Episode 184 - Fredag 17.12.04


thomas

Recommended Posts

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Dette handler ikke om kursmål, haussing, eller kritikk av potensialet til Tomra på kort eller lang sikt.

 

Dette handler om vulgære uttalelser. Hvordan ville dette forumet bli hvis vi begynte å trekke inn emner som endetarmsåpninger i våre kommentarer? Støtter virkelig Pantera og flere en slik utvikling?

 

I såfall skal dere bare glemme min tilstedeværelse på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

kan ha vært meg, hehe 8)

 

jeg skrev sist:

 

200 m/tyskland

400 m/japan

600 m/england

700 m/emiratene ect

 

kursen til tomra står i 500 innen 2007

 

men det betyr ikke at den står i 150 i februar, :o

 

la oss heller tenke glade tanker, så kansje kursen flyr høyt opp uten all haussingen :D

Link to comment
Share on other sites

Mo, jeg er klar over selskapets cashflow, men når prisen på ett skip ligger over $40 millioner dollar vil det ta veldig lang tid å bygge opp uten ny kapital. Men en emisjon behøver ikke å være negativt, som mange later til å mene.

 

Det går ann å leie, men slik ratene har utviklet seg vil det være dyrt og risikofyllt å leie.

 

På dagens kurs syns jeg ikke GOGL er så attraktiv, mange har nevnt at amerikanerne vil dumpe GOGL aksjer i neste uke. Kanskje det kan være ett bra tidspunkt å entre GOGL?

Link to comment
Share on other sites

Så, så gutter og jenter. Nå må det ikke bli noe slåssing her :angry1:

 

Siste uttalelsen fra Thorsen!

 

Konsernsjef Erik Thorsen i Tomra mener det meste av den politiske risikoen rundt den tyske pantordningen for engangs drikkevareemballasje, nå er fjernet.

- Dette gikk vel akkurat slik vi hadde håpet, sier Thorsen til Reuters etter at Forbundsrådet tidligere i dag godkjente den forenklede panteordningen.

 

Det nye systemet skal være i drift i løpet av våren 2006.

 

- Det har allerede pågått endel diskusjoner i Tyskland i noen uker om hvordan man skal drifte dette systemet, sier Thorsen.

 

Nå får vi bare ta tiden til hjelp, så skal dere se ting ordner seg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Teknikern og andre;

 

TIL ADMINISTRATOR / KRIS

 

Nok en gang er du ute med sjikane av enkeltpersoner. Og nå trekker du meg inn i dette i ditt siste innlegg.

 

Du har tidligere fart med løgn og bevisste feilsiteringer.

 

Jeg har ingen problemer med kritiske og saklige innlegg om noen aksjer. Men de bør være saklig begrunnet og inneholde en form som bærer preg av NORMAL folkeskikk.

 

Nå som du mener at folk er i "rompa på Tekniker`n", går du nok en gang over streken.

 

Jeg syns du har fått nok sjanser til å vise en normal folkeskikk, og jeg ber ADMIN om at Kris nå blir fjernet fra forumet. Det er ikke første gangen han trør over streken.-

 

Og for Kris og andre uvitende: Aksjen er opp med 10 kroner på 2 måneder, noe som er ca 40%. Det er direkte barnslig å komme med påstander, som at seriøse forumdeltakere er "oppe i rompa på Tekniker`n"

 

 

TIL ADMIN:

 

Du får bestemme deg for hva slags forum du ønsker. Jeg forlanger et svar !

 

 

Utrolig barnslig av dere som tross alt er voksne at dere gidder å "gnæge"/klage(stryk det som ikke passer) på at Kris_ ikke er skikket til å være på forumet..

 

Dersom dudere ikke takler at Kris_ sier det han mener om bla."TOM-meingheten" som du/dere står i spissen for, så synes jeg det er andre enn Kris_ som er roten til problemet..

 

Tror mye av det handler om å ikke være for selvhøytidelig..

 

Jeg vil i samme anledning gratulere dere TOM aksjonærer med en flott senhøst, og Teknikern og andre som bidrar til at kvaliteten på Forumet er så bra som den er.

 

Dette innlegget er altså kun ment som en meningsutveksling, og jeg setter som sagt stor pris på Teknikern og andre som bidrar.

 

God helg!

 

Mvh Ivers :wink::wink::wink::wink: :lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er med en liten skepsis at jeg leste på forsiden at AF hadde vokst seg veldig store den siste tiden, det er nok mange som har funnet dette stedet de siste månedene og derfor har nok oppgangen i antall sidevisninger også vært naturlig.

 

Mesteparten av de nye brukerne som kommer er naturlig nok fra HO- og det er alltid hyggelig med nye ansikter sånn sett, men jeg oppfordrer admin til å kjøre en ganske hard linje ovenfor alle i forhold til språkbruken. Vi kan ikke tillate oss at AF blir til en slags lekeplass for useriøse holdninger slik som på HO.

 

Etter å ha lest over litt av diskusjonen så vil jeg faktisk applaudere admin for å ta grep om situasjonen. Men jeg ønsker også kris velkommen tilbake, så lenge han holder seg innenfor de rammene som er satt av forumets admin.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... jeg burde nok ha skrevet frem til 17., nazer.

 

Mye fokus på haussing og baissing idag.

 

Utgangspunktet og konklusjonen bør være: haussing kan tillates dersom man har et fundamentalt eller teknisk grunnlag for denne basert på innsikt og viten om aksjen. Baissing likeså, men uten å vite hva man prater om bør man holde kjeft.

Link to comment
Share on other sites

Ivers

 

Min kritikk går på FORM og LØGN:

 

Jeg er langt over 40 år Ivers. Jeg er for gammel til å bruke min tid på innlegg som omhandler "rompe"-kommmentarer, "du-er-en-idiot"-bemerkninger, samt regelrett løgn. (ref. innlegg fra Kris som ADMIN nettopp slettet)

 

Hvis man ikke klarer å diskutere aksjer uten slike kommentarer, har man ingenting her å gjøre.

 

Vi velger selv hva slags forum vi vil ha. ADMIN har nå satt en standard, som vil tjene den seriøse debatten, informasjons-utvekslingen samt å lese forskjellige vinklinger på samme sak.

 

Jeg finner det ubegripepelig, at noen kan støtte Kris og hans form.

 

Forøvrig oppfordrer jeg alle som er kritiske til TOM om å skrive på TOM-tråden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du overreagerer,men jeg respekterer synspunktet ditt, og er enig i at vårt felles fokus skal være å kunne ha best mulig kvalitet på forumet, og unngå e hver tendens til å bli som HO.

 

Vi er nok enige i bunn og grunn...

 

God helg,teknikern!

Link to comment
Share on other sites

Det ser meget bra ut tatt i betraktning at gulvet brast !!

Bemerkelsesverdig evne til å bryte opp igjen !!

Jeg tror vi tar 34 !

Siste sjanse til en billig inngang i Tomra er nå i sluttauksjonen.

Mandag bærer det oppover.

Link to comment
Share on other sites

Nå snakker jeg jaggu med meg selv igjen :?

33,80 ble sluttkursen for denne uka !

Gulvet holder ennå !

Mandag skal vi igjennom taket !

 

God helg og fest med måte !

:roll:

Det ser meget bra ut tatt i betraktning at gulvet brast !!

Bemerkelsesverdig evne til å bryte opp igjen !!

Jeg tror vi tar 34 !

Siste sjanse til en billig inngang i Tomra er nå i sluttauksjonen.

Mandag bærer det oppover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...