Jump to content

AKER - Aker ASA


Pirelli

Recommended Posts

Det er umulig å si, synes jeg.

AKVER stiger ikke nok til at AKER kan gå så mye mer, slik jeg ser det. OSX legger ne demper på OSE imorgen, så tror ikke det blir ny ATH for AKER imorgen, men jeg tror vier høyere ved Q4, om 3 uker...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 914
  • Created
  • Last Reply

Siden 08.12.05 da AKER ble notert X utbytte har kursen økt 28,50 fra 195,- til 223,50.

 

Underliggende selskaper har økt verdien pr AKER med ca 37,- :) Det bør nevnes at i beregningen ligger AKS som i dag ble tullet ned 2 kroner på 1900 i volum, samt at AKY ligger godt ann teknisk etter noen dager med fall.

 

Jeg tror vi kan gå opp ett par tiere til ganske snart. :)

Link to comment
Share on other sites

.. så du er all inn ennå i AKER? Jeg tror det er noe på gang, etter dette plutselige løftet og ryktene, men jeg tror OSX og OSE skal litt ned imorgen, så glad jeg ikke er helt inne, men håper vi skal opp.

Jeg tror ikke AKERkan gå særlig meruten hjelp fra AKVER: Den burde steget mer idag!

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

.. så du er all inn ennå i AKER? Jeg tror det er noe på gang, etter dette plutselige løftet og ryktene, men jeg tror OSX og OSE skal litt ned imorgen, så glad jeg ikke er helt inne, men håper vi skal opp.

Jeg tror ikke AKERkan gå særlig meruten hjelp fra AKVER: Den burde steget mer idag!

 

Ivers

 

Joda, jeg er all inn. Tørr liksom ikke selge. Det har vært så mye positivt rundt Røkke selskapene i det siste at det forundrer meg ikke om det kommer noe sprekt i morgen også.

Link to comment
Share on other sites

Det er friskt! Jeg erlitt avventende, har blitt så skuffet før og pinglet ut i bunnen av kanalen tidligere, så tenkte det var smart å selge mens det så lyst ut... men jeg vil sitte all inn på Q4. Ja,ja, vi bør vel egentlig småprate påpitten, så det synesjeg vi bør gjøre fra nå, så det ikke blir så mye spam her:)

Link to comment
Share on other sites

synes at så lenge det diskuteres faglig og objektivt er det ikke noe problem at det gjøres her, vil fortsatt være langt mer seriøst enn ho;) aksjer som bartender navnte lagget lenge i forhold til underliggende verdier, så de siste dagers innhenting er ett resultat av dette. Jeg tror også at vi nærmer oss en kortsiktig topp, men tør pokker ikke selge heller;) synes rabatten er for stor, og i tillegg til at denne skal forsvinne er jeg spent på den verdiskapningen som pågår i morselskapet aker. Tror langøy jobber med sin hemmelige liste og skulle gitt mye for å få tatt en titt på den;)

Link to comment
Share on other sites

Røkke selger unna

 

Kjell Inge Røkkes Aker kvitter seg med dansk bedrift.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (26.1.06 08:59)

 

Kjell Inge Røkkes Aker har solgt den danske bedriften Atlas-Stord til Haarslev a/s. Atlas-Stord leverer utstyr til tørking og annen bearbeiding av biprodukter fra næringsmiddel- og miljøindustri og har om lag 100 ansatte i Danmark. Salget gir en begrenset positiv resultateffekt for Aker, heter det i en børsmelding.

I Aker-sammenheng er Atlas-Stord et mindre selskap med om lag 270 millioner danske kroner i omsetning, og det er utenfor konsernets satsingsområder. Atlas- Stord har de siste årene under Akers eierskap gjennomgått en omfattende restrukturering og refokusering, og etter mange år med underskudd gikk bedriften med overskudd i fjor.

 

Det danske selskapet Haarslev a/s som kjøper Atlas-Stord, driver i samme bransjer. Selskapene utfyller hverandre godt med hensyn på kompetanse og markedsposisjon.

 

Ifølge meldingen har Atlas-Stord siden sommeren 2005 vært eid av selskapet Aker Invest II KS som igjen eies 60 prosent av Aker og 40 prosent av Aker Yards. Aker Invest ble etablert blant annet for å følge opp investeringer utenfor de to eierselskapenes kjerneområder.

Link to comment
Share on other sites

Aker har solgt den danske bedriften Atlas-Stord

til Haarslev a/s. Atlas-Stord leverer utstyr til

tørking og annen bearbeiding av biprodukter fra

næringsmiddel- og miljøindustri og har om lag

100 ansatte i Danmark. Salget gir en begrenset

positiv resultateffekt for Aker.

 

I Aker-sammenheng er Atlas-Stord et mindre

selskap med om lag DKK 270 mill i omsetning, og

det er utenfor konsernets satsingsområder. Atlas-

Stord har de siste årene under Akers eierskap

gjennomgått en omfattende restrukturering og

refokusering, og etter mange år med underskudd

gikk bedriften med overskudd i fjor.

 

Det danske selskapet Haarslev a/s som kjøper

Atlas-Stord, driver i samme bransjer. Selskapene

utfyller hverandre godt med hensyn på kompetanse

og markedsposisjon.

 

Atlas-Stord har siden sommeren 2005 vært eid av

selskapet Aker Invest II KS som igjen eies 60

prosent av Aker og 40 prosent av Aker Yards.

Aker Invest ble etablert blant annet for å følge

opp investeringer utenfor de to eierselskapenes

kjerneområder.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge mine beregninger er kjøpssummene omtrent som følger:

 

BJORGE:...197 083 250,00

ODIM:........69 239 000,00

 

 

Dagens verdier er vel ca (tror jeg får 15 min. forsinkede kurser i regnearket...) :

 

BJORGE:...262 782 915,00

ODIM:......110 531 025,00

 

 

Blir det ca 105 mill?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpssignal utløst

 

Sjefanalytiker anbefaler Aker-aksjen etter at kjøpssignal er utløst.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (30.1.06 12:55)

 

 

Sjefanalytiker Oddbjørn Windstad i Christiania Securities jekker opp Aker-aksjen fra hold til kjøp. Bakgrunnen er at den i forrige uke brøt motstanden på 213-nivået og med det utløste kjøpssignal.

Kursmålet settes til 300 kroner, mens stop loss anbefales satt på 198 kroner.

Link to comment
Share on other sites

AKER går og går, og Røkke's andel har nå passert 11 mrd. Jeg tror nok det er ATH for Røkke's formue... Antaglig er det ATH for de som har fulgt denne en stund også :)

 

aker_sop_300106.jpg

 

Forøvrig har jeg kjøpt nye biler allerede...

Link to comment
Share on other sites

Takk for oppdatering!

 

Er det 10-15%som er normal rabatt for et holdingselskap, som AKER?

Jeg tror noe av grunnen til at AKER stiger nå og skal videre opp er utbyttet som etter all sannsynlighet kommer.

OSX er videre opp 3% og brent oil i 66,7 ikveld, uten at DJIA er ned. OSE bikker 360 imorgen!

The trend is your friend...

Link to comment
Share on other sites

er temmelig sikker på at stigningen kun er fordi rabatten skal ned, og enda er det mange kroner igjen til den er på 20%. Utbytte får komme på toppen av dette....Mr pw, regnestykket ditt har store mangler, mangler både akers hus, cash og andre eiendeler

Link to comment
Share on other sites

TRG har besluttet å fisjonere TRG Holding AS.

Kjell Inge Røkkes eierskap i Aker ASA blir

dermed fordelt på to eierselskap uten at dette

endrer totalen.

 

Generalforsamlingen i TRG Holding AS har

besluttet å fisjonere selskapet. Det

utfisjonerte selskapet vil hete TRG Invest AS og

eie 824 642 aksjer tilsvarende 1,14% av A-

aksjene i Aker ASA. Dette er samme antall aksjer

som ble tilført TRG Holding AS i desember

gjennom tingsinnskudd fra Kjell Inge Røkke. I

fisjonen er det lagt til grunn en kurs for Aker

ASA på NOK 197,66 tilsvarende gjennomsnittlig

børskurs for aksjen i en 30-dagers periode forut

for beslutningen. Det utfisjonerte selskapet vil

bli eiet 100% av Kjell Inge Røkke.

 

Etter dette vil TRG Holding AS eie 48 245 048

aksjer tilsvarende 66,66% av A-aksjene i Aker

ASA. TRG Holding AS vil bli eiet 99,65% av The

Resource Group (TRG) AS som igjen eies 100% av

Kjell Inge Røkke.

 

Fisjonen forventes gjennomført ca. 2. april

etter gjennomført kreditorfrist.

 

 

Oslo, 2. februar 2006

TRG Holding AS

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...