Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Sorgene...??....Som du sa her gjelder det å se mulighetene ... har fyllt på med Bear-copper-warrants nå...

 

wink.gif

 

Ja. De fleste ville sett på det som negativt, men noen vil ta fordel av det, ja - sånne som deg. Men dette er nok en kortsiktig posisjon regner jeg med?

Likevel er ingenting etablert, så sannsynligheten er liten.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Ja. De fleste ville sett på det som negativt, men noen vil ta fordel av det, ja - sånne som deg. Men dette er nok en kortsiktig posisjon regner jeg med?

Likevel er ingenting etablert, så sannsynligheten er liten.

 

 

kortsiktig ja....tatt ut ifra hvodan utsiktene er i hour-chartet..

Ja det er sant at man har ikke noe brudd på halslinjer ennå.... så foreløbig blir det bare en liten "vær obs på dette -notis"... sleep.gif

Link to comment
Share on other sites

Sorgene...??....Som du sa her gjelder det å se mulighetene ... har fyllt på med Bear-copper-warrants nå...

 

wink.gif

 

Jeg ville heller satset på Bull-warrants hvis jeg var deg, med mindre det kommer et bekreftet brudd på halslinjen.

 

Ingen ting tyder på lavere råvarepriser i perioden framover, med milliarder av Indere og Kinesere som opplever velstandsvekst, samtidig som vi ser at de gamle økonomiene er på vei ut av lavkonjunktur.cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville heller satset på Bull-warrants hvis jeg var deg, med mindre det kommer et bekreftet brudd på halslinjen.

 

Ingen ting tyder på lavere råvarepriser i perioden framover, med milliarder av Indere og Kinesere som opplever velstandsvekst, samtidig som vi ser at de gamle økonomiene er på vei ut av lavkonjunktur.cool.gif

 

Men kortsiktig har ikke dette noe å si. Jeg klarer ikke tjene penger på kortsiktig handel. Minimum 3 mnd for min del. Dessuten er det de store pengene man tjener langsiktig.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

 

Ang ECHEM

First har en gammel anbefaling opp til 7 kr fra tidligere i år, om jeg ikke tar helt feil. Tror nedre intervall var 2-3 kr. Men i denne artikkelen fra i sommer, hevder de at nettoverdien er 3,2 kr.

 

Siden den globale bunnen i aksjemarkedet har chemical tank vært noen av de største taperne, men rater har vært stabilt lave lenge, og det ser ut til å løsne nå, og selskapet hevder det selv også.

 

Tror det kan være et fair bet på disse nivåer, selv om aksjen har gått en god del de siste mnd fra ATL rundt 1 kr tidligere i høst til 1,6 nå.

Link to comment
Share on other sites

Solgte unna på en av toppene her om dagen, men har igjen kjøpt meg inn i REC ved 17,30 for å ikke gå glipp av noe.

Etter over en uke med sidelengs graf og fallende volum og volatilitet, tror jeg tiden er inne for å kjøpe.

Her kan det begynne å bevege på seg, kraftig opp eller ned ganske snart. Ingen massive rekyler i sikte ennå, så kan være mere oppside igjen. Oppsiden er vel ennå større enn nedsiden andelsmessig sett også, men kanskje noen her har flere tekniske begrunnelser for oppside?

 

Aksjen suser nå ned mot 17 etter mye sidelengs av lavt volum. Kan være starten på et brudd opp ganske snart.. eller ned da, men det er ikke like morsomt hihi :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Solgte unna på en av toppene her om dagen, men har igjen kjøpt meg inn i REC ved 17,30 for å ikke gå glipp av noe.

Etter over en uke med sidelengs graf og fallende volum og volatilitet, tror jeg tiden er inne for å kjøpe.

Her kan det begynne å bevege på seg, kraftig opp eller ned ganske snart. Ingen massive rekyler i sikte ennå, så kan være mere oppside igjen. Oppsiden er vel ennå større enn nedsiden andelsmessig sett også, men kanskje noen her har flere tekniske begrunnelser for oppside?

 

Aksjen suser nå ned mot 17 etter mye sidelengs av lavt volum. Kan være starten på et brudd opp ganske snart.. eller ned da, men det er ikke like morsomt hihi :rolleyes:

 

Slik jeg ser det har vi en mulig flaggformasjon i REC, som fort kan ta oss opp til ca 20,-. Men ingen har jo en fasit.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det har vi en mulig flaggformasjon i REC, som fort kan ta oss opp til ca 20,-. Men ingen har jo en fasit.. :cool:

 

Ja, der har vi det mønsteret ja. Har ikke "skjønt" den før nå, men har sett lignende mønstre så tenkte det kunne bety oppgang.

 

Har imidlertid vanskeligheter med å se forskjell på flagg og triangel. Synes det er vanskelig å spotte slike mønstre da de kan være ganske forskjellige eller støyete av og til.

 

Fasiten får vi etter nyttår tenker jeg :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har et lite spørsmål angående MACD. Selvom jeg har helt samme innstillinger(12,26,9) hos netfonds og bigcharts.com, får jeg veldig forskjellige resultater. Se f.feks TEL mellom 1. August og 1. Oktober i år, da var det ett brudd hos netfonds og tre brudd hos bigcharts.

 

Vet dere hvilken som viser feil? Hvilke instillinger bruker dere?

 

Og ikke minst, hvilke programmer/nettsider bruker dere til teknisk analyse? Savner noe lignende stockcharts.com for norske aksjer.. Savner f.eks full stochastic hos netfonds.

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

Har akkurat det samme problemet her i julestria. Jeg har brukt BigCharts.com, men også de mangler enkelte dager, særlig helligdager spesielt for Oslo Børs og lignende forskjeller. Om målingen er mangelfull, så blir jo analysen desto mer mangelfull, det er klart.

 

Har hørt at folk som trader aktivt kjøper realtidskurser fra Reuters. Vil tro profesjonaliteten er høyere der enn på gratistjenestene, så om du er ute etter mer pålitelige kilder så ville jeg sjekket ut det. Har ingen egen erfaring med de, men kanskje noen andre her har det?

 

 

Har et lite spørsmål angående MACD. Selvom jeg har helt samme innstillinger(12,26,9) hos netfonds og bigcharts.com, får jeg veldig forskjellige resultater. Se f.feks TEL mellom 1. August og 1. Oktober i år, da var det ett brudd hos netfonds og tre brudd hos bigcharts.

 

Vet dere hvilken som viser feil? Hvilke instillinger bruker dere?

 

Og ikke minst, hvilke programmer/nettsider bruker dere til teknisk analyse? Savner noe lignende stockcharts.com for norske aksjer.. Savner f.eks full stochastic hos netfonds.

Link to comment
Share on other sites

Var et par gode muligheter i Danmark i dag.

 

Rettvinklet stigende triangel i Carlsberg(CARL-B): http://norma.netfonds.no/plothistory.php?paper=CARL-B&exchange=CPH&from=20100617&to=20110103&period=100&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

Divergensene i MACD er også blitt positive, RSI stigende - brutt ut av den fallende trenden. Kanskje ikke den beste risk/reward, da brudd ned gjennom 550 gir dobbel topp.

 

Omvendt hodeskulder i VWS: http://norma.netfonds.no/plothistory.php?paper=VWS&exchange=CPH&from=20100617&to=20110103&period=100&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

Link to comment
Share on other sites

....

 

Har hørt at folk som trader aktivt kjøper realtidskurser fra Reuters. Vil tro profesjonaliteten er høyere der enn på gratistjenestene, så om du er ute etter mer pålitelige kilder så ville jeg sjekket ut det. Har ingen egen erfaring med de, men kanskje noen andre her har det?

 

 

 

 

Bruker selv bare dem jeg får gratis hos netfonds (Norge & Sverige + valuta) og synes det er evig nok. Det er jo egentlig bare om man daytrader eller evt trader etter charts med lavere intervall enn dag-til-dag man trenger sanntidskurser......eller hur ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...