Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Hei!

 

Etter tips fra dere leste jeg boka Aksjekjøp og daytrading av Grøtte. Mye spennende og god lesning i den boka.

Siden jeg har bakgrunn fra statistikken, er jeg nok over middels interessert i empirien bak teknisk analyse. Spørsmålet mitt er derfor om dere kjenner noen gode kilder for historiske aksjekurser, helst så detaljerte som mulig. Volum, kjøp/selg-pris osv? Dette hadde vært spennende å ha tilgang til.

 

Håper på og takker for svar!

 

 

tja.... du finner jo mye på f.eks Oslo børs sine sider eller f.eks netfonds.no , bigcharts.com .... etc etc...

Link to comment
Share on other sites

WRL brudd.gifWRL ser ut til å bryte motstand nå? Lavt volum og negativ trend, så det er kanskje ikke så signifikant?

 

 

joda...får vi en dagsslutt over linjen jeg lagde her så bryter vi motstanden...at den skjer på høyere volum øker sjansene for videre opptur..

 

god metode for kortsiktig trading å kjøpe etter brudd opp fra slike konsolideringer. synes trenden her ser god ut jeg.

Edited by sharpshoota
Link to comment
Share on other sites

Synes det er dårlig med formasjoner om dagen.. Eller så er det jeg som har blitt for kritisk.. hmm.. Telenor kan bli interessant om den bryter ut den ene eller andre veien. Kan vel og se ut til at vi har et fallende triangel der, om man ser fra november.

Link to comment
Share on other sites

ENDELIG! Nå fikk jeg øye på en formasjon som kan bli like bra som det PRS ble.

 

http://hopey.netfonds.no/plothistory.php?paper=SNI&exchange=OSE&from=20100919&to=20110407&period=250&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

 

Potensiale på ca 28% !

Ikke like perfekt som det PRS var, volumet er ikke like riktig. Men tror likevel denne slår an!

 

Edit: Og jeg snakker selvfølgelig om 28% nedside..!

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

Det er sterk teknisk støtte ved 150-nivået på Statoil, så det skal spennende å se hvor det går videre. Dagens dipp kan være en særdeles god kjøpsmulighet.. (gikk akkurat inn i en del "utbombede" STL-warrantswink.gif).

 

Teknisk sett ser jo oljeprisen sterk ut i tillegg, så alt i alt gir STL en god risk/reward på disse nivåene.

skjermbilde20110414kl13.png

Link to comment
Share on other sites

Det er sterk teknisk støtte ved 150-nivået på Statoil, så det skal spennende å se hvor det går videre. Dagens dipp kan være en særdeles god kjøpsmulighet.. (gikk akkurat inn i en del "utbombede" STL-warrantswink.gif).

 

Teknisk sett ser jo oljeprisen sterk ut i tillegg, så alt i alt gir STL en god risk/reward på disse nivåene.

 

150 kroner er helt klart et kritisk nivå. Viktig å være oppmerksom på at det også kan være en liten shs i emning i STL. En tur opp til 155 etterfulgt av en tur ned til 150 vil ikke være bra.

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

150 kroner er helt klart et kritisk nivå. Viktig å være oppmerksom på at det også kan være en liten shs i emning i STL. En tur opp til 155 etterfulgt av en tur ned til 150 vil ikke være bra.

 

Det som er positivt er at aksjen på egenhånd har brutt opp og etablert seg over sitt kraftige motstandsnivå mens børsen har ligget i korreksjon de siste månedene. Dette er tegn på underliggende styrke, og et signal om at vi kan få en "overraskende" sterk STL de neste ukene.

 

Vi trenger bare å se en fast tendens på US-børsene, så blir det nok litt fart på sakene her hjemme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

150 kroner er helt klart et kritisk nivå. Viktig å være oppmerksom på at det også kan være en liten shs i emning i STL. En tur opp til 155 etterfulgt av en tur ned til 150 vil ikke være bra.

 

 

...farlig nært den HS'en du nevnte nå.....

Link to comment
Share on other sites

...farlig nært den HS'en du nevnte nå.....

 

Litt kjedelig at aksjen (og Oslo Børs ellers) har vært så svak hittil i år, men med den vedvarende sterke oljeprisen og det sterke konjunkturbildet, satser jeg på oppgang og at markedet nå bare er i en korreksjon. Oppsiden i Stl bør være betydelig.

 

Det kan kanskje ligge an til en "piercing line" Reversal i dag, da aksjen åpnet kraftig ned men tar igjen fallet og ender i pluss. I såfall er det meget lovende på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ENDELIG! Nå fikk jeg øye på en formasjon som kan bli like bra som det PRS ble.

 

http://hopey.netfonds.no/plothistory.php?paper=SNI&exchange=OSE&from=20100919&to=20110407&period=250&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

 

Potensiale på ca 28% !

Ikke like perfekt som det PRS var, volumet er ikke like riktig. Men tror likevel denne slår an!

 

Edit: Og jeg snakker selvfølgelig om 28% nedside..!

Takk til FEF og PAS som ødela min short i SNI. Skal aldri mer ta store posisjoner i aksjer med så lav omsetning. I slutten av april kjørte de den over 10 % på et par dager og tok alt som var. Tapet mitt var heldigvis +/- kurtasje og omkostninger for shorting, men surt å se at aksjen går den veien men antok når man ikke får være med. For FEF og PAS sin skyld håper jeg aksjen når nye høyder, de har lastet for veldig mange millioner mellom 125 og 135.

 

Når det gjelder tekniske signaler synes jeg det er lite å spore om dagen. Neste ut kan se ut til å bli short NHY, som kanskje danner en SHS. Rundt 46 kan den kanskje vise seg å bli en bra short.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...