Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

 

 

PRS kan være i ferd med å danne en SHS: http://hopey.netfonds.no/plothistory.php?paper=PRS&exchange=OSE&from=20100705&to=20110121&period=100&scale=linear&linewidth=1&height=250&width=500&p_FORMAT.FORMAT=candlestick&tas=FORMAT,

 

Lavt volum på stigningen opp mot 48, bra volum ned til 42 i går. Snudde perfekt på 42 i går. Får vi en høyre skulder nå blir dette en veldig pen SHS :)

Der brøt vi ned...

Edited by Livermore
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fine bilder. Så lenge den er under 150, er den ikke da en "fakeout"? Kan jo muligens sprette opp på 146, men da burde det rallyet (146-148) vart lengere, så blir ikke helt "overtygad", selv om jeg gjerne ønsker et bull-rally :wink:

 

Og om STL utvikler seg positivt, kan det ha noe med oljeprisen å gjøre, og kanskje ikke gi samme resultat på hele OSE?

 

Vakre formasjoner da! :happy: Er litt avventende, men kanskje nå man burde kjøpe i bøtter og spann..

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Etter tips fra dere leste jeg boka Aksjekjøp og daytrading av Grøtte. Mye spennende og god lesning i den boka.

Siden jeg har bakgrunn fra statistikken, er jeg nok over middels interessert i empirien bak teknisk analyse. Spørsmålet mitt er derfor om dere kjenner noen gode kilder for historiske aksjekurser, helst så detaljerte som mulig. Volum, kjøp/selg-pris osv? Dette hadde vært spennende å ha tilgang til.

 

Håper på og takker for svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...