Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Jeg bruker stort sett TA til å finne gode innganger og utganger i aksjer jeg har fundamental sterk tro på.

 

Ser ut til at vi kan få kontinuasjon ned i TOM. Dog ikke spesielt avskrekkende volum, så vi får se hva det blir til. Uavhengig av dagens aktivitet, er vel dette en av få aksjer du ikke bør eie hvis du baserer dine avgjørelser på TA. I det større bildet er det en av Oslo Børs få nedtrendsaksjer og i det korte bildet har du et stort bearish downgap. Mao - de fleste aksjene er et bedre kjøp enn denne basert på TA. Dette har vært en katastrofeaksje siden 2000, og er det tydeligvis fortsatt.

 

Når det gjelder tomra stoppet den sist på 26,6 og i og med at volumet var lavt da den nå gikk ned til 26,5 tolket jeg det dit at selgerne var i ferd med å tynnes ut. Benyttet muligheten til å vekte meg opp i stede for å utløse stopp-loss.

 

Ser ut som at konturene av det stigende triangelet jeg så konturene av fortsatt holder stand :D http://www.home.no/charts/

Link to comment
Share on other sites

Nevnte muligheten for en short i FRO i går. Denne er litt uregjerlig, så jeg blir gjerne whippet en gang eller to før jeg endelig får satt shorten. Slik også i går, men kom inn på 243,5 til slutt. Trailer inntil videre.

 

Ble whippet og satt ny short på det røde høyvolum-sticket på tampen av dagen i går.

 

My Webpage

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som følger FAST her?

 

Synes aksjen virker sterk teknisk for øyeblikket.

 

Etter å ha brutt den positive trenden, holdt støtten i den sekundære trenden på 13.50 så vidt.

 

Nå har aksjen igjen brutt opp 10-dagers, 15-dagers og 30 dagers glidende gjennomsnitt.

 

15-dagers glidende gjennomsnitt, representert ved den oransje linjen ser ut til å ha bunnet ut, og et brudd opp gjennom 30 dagers glidende, vil stadfeste det ejg tror, nettopp at FAST-aksjen skal opp å teste motstanden på 15.50 igjen.

 

RSI er på 50, så det er mer enn nok rom for et press oppover nå.

 

Sjekk ut her, fikk ikke limt inn bildet..

Link to comment
Share on other sites

Seawarden

 

Enig i at GGS ser pen ut. Hvis den i tillegg ligger i vinnerkanalen, så må det jo bare gå bra :D . Har lagt inn chart på GGS-strengen

 

Mo

 

Synes FAST har falt litt for tungt og hardt til at det er et spesielt godt case i det helt korte bildet. Vil mest sannsynlig bygge en konsolideringsformasjon som man evt kan kjøpe et brudd ut av.

Link to comment
Share on other sites

STP.png

 

Stepstone er inne i lang stigende trend som har vart siden begynnelsen av Desember.

 

God støtte og motstand er etablert. Både MACD og Slow Stochastics signaliserer kjøp. Potensialet ser for meg ut til å være opp mot 8,2 i første omgang.

 

Vurderer å prøve denne i morgen. Noen som har kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Kikket på stp for en drøy uke siden, vurderte å gå inn, men ville ha den lavere i trendkanalen først. Innen det skjedde fikk jeg bedre inngang i acta, så det ble ikke til noe.

 

Klarer du å få inngang nærmere 7,20 burde det vel være gull, da reduserer du nedsiden iforhold til nivået for trendbrudd (regner med at du setter stopp loss her sånn ca.). Dog, uten at jeg kan noe som helst om macd og stoch. bryter disse opp, så du kan vel kanskje ikke regne med at det er så store nedgangen å hente. Åpner den opp i morra kan du likegodt vente, da er det meste av intratrendspotenisalet tatt ut, og du vil mest trolig kunne kjøpe billigere/ samme pris en annen dag. Mindre nedside, mindre tid inne, større reward! B)

 

Tradingmessig er trendkanal ganske smal, bare på 10% mellom støtte og motstand, mens trendstigning er rundt 15% (grovt renget). Altså lite å hente på å trade intratrend, så kommer du inn kan du likegodt sitte.

 

Ser gjerne at du påpeker ting jeg evnt. har oversett...

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har denne fra InvestTec, om ikke du får frem chartet så klikk på refresh knappen.

 

Svak kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 9. mar 2005

Jinhui Shipping har brutt den stigende trenden opp, noe som åpner for enda sterkere stigningstakt. Aksjen har støtte ved ca 22.00 kr. RSI er overkjøpt. Aksjen kan likevel gjerne stige videre, og vi bør se en nedgang i RSI-kurven før dette anses å svekke aksjen. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk svakt positiv på middels lang sikt.

 

http://www.investtech.com/main/di.php?Comp...%2F100133_1.gif

Link to comment
Share on other sites

STP.png

 

Stepstone er inne i lang stigende trend som har vart siden begynnelsen av Desember.

 

God støtte og motstand er etablert. Både MACD og Slow Stochastics signaliserer kjøp. Potensialet ser for meg ut til å være opp mot 8,2 i første omgang.

 

Vurderer å prøve denne i morgen. Noen som har kommentarer?

 

 

STP har nå korigert ned på lavt volum og ligger rett under støtten i trendkanalen, 7.16. Det er også svak støtte rundt 7. Stop-loss der vil gi et tap på 2,2%.

 

Regner med å prøve denne i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...