Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

fpNASDAQ-narrow.gqplus?438

 

Takker Laphroaig. Får ikke limt inn charts fra TOT'en, men det er mulig det er lagt inn sperre eller lignende.

 

Det går ikke an å linke charts her? Det funker hvertfall på Stocktalk.

 

Det skal være mmulig å legge inn nesten alle slags bildefiler. Men, noen filtyper er det lagt inn en sperre på. Dette er gjerne bilder som ikke har noen bestemt endelse. fks. http://www.eksempel.no/bilder/stortbilde?1f23s4

 

Hvilket bilde er det snakk om?

Link to comment
Share on other sites

Ståle/Pantera

 

Bildene som jeg ikke får limt inn, er charts fra TOT'en som linket inn under. Får ikke limt de inn andre steder heller, så jeg regner med at det er en sperre. Men det spiller ingen rolle så lenge de kan linkes inn. Like greit det.

 

For å få opp disse bildene må man være medlem. Følgende melding kommer opp:

Forbidden

You don't have permission to access /mycharts/charts/ramses/GGS.gif on this server

 

En mulighet er å ta printscreen av bildet for å så legge det ut på egen server. Dette er selvsagt noe tungvint, men fungerer iallefall.[/b]

Link to comment
Share on other sites

Har et spørsmål som jeg håper noen kyndige kan svare på.

 

Når man analyserer teknisk, hva slags innvirkning mener dere fundamentale nyheter har? Da tenker jeg på større nyheter. Hvis feks aksje X er i en stigende trend og en fundamental nyhet sender den opp 5 kr, kan man regne med at trenden fortsetter, bare 5 kr høyere? Eller vil dere si at trenden da er brudt, og at det er vanskelig å vurdere akjsen teknisk, intill det har fått litt tid på seg?

Link to comment
Share on other sites

Goof

 

Er ikke sikker på om jeg helt skjønner spørsmålet, men trenden er brutt når trenlinjen er brutt.

 

Favorittcaset er pennystocks som bryter ut av bunnformasjoner evt lenger konsolideringsformasjoner. Kan gi en vanvittig avkastning i løpet av kort tid. Det er ikke lenge siden aksjer som BLO, CNR, SCI, JIN, CRU m.fl havnet i denne kategorien. Et interessant case i så måte er HND. Vil mest sannsynlig nå bygge en konsolideringsformasjon før en evt kontinuasjon. Kjøpe brudd her burde gi veldig gode odds. Like greit å avvente utviklingen, jfr den blow-off lignende saken i dagchart i går.

 

Legger inn ukeschart.

 

http://www.ttrader.com/mycharts/charts/ramses/HND.gif

Link to comment
Share on other sites

BLO

 

Sannsynnligheten er god for en lengre konsolideringsfase, jfr stigningstakt og volum, som også indikere at det kan bli en retrace av hele oppgangen. Kan fort se kurser ned mot 8/9 igjen. Minimumsretrace av siste oppgang gir ca 11. Kommer neppe til å vurdere rentry her før vi ser brudd ut av en lengre konsolideringsformasjon. Man kan selvfølgelig også kjøpe svakhet ned mot støtte når volumet er tørket inn, men man kan risikerer å måtte vente både uker og måneder før man ser særlig avkastning.

Link to comment
Share on other sites

GGS

 

Ned mot støtte i området 6.7/6.8 på lavt volum. Har plukket litt her og plukker mer ved signaler om kontinuasjon. Har en tung sekundær nedtrend mot seg som gjør caset noe tvilsomt. Vil derfor ikke være sen verken med å hive den ut igjen eller skalere ut deler ved oppgang.

Link to comment
Share on other sites

Svenske CARD ser ut til å begynne å røre på seg. Omsettes nå over 195 som er bruddpunkt på stigende triangel,jeg vekter opp. Vær opmerksom på at bruddet opp ikke er bekreftet før vi har sluttkurs over 195 og vær også opmerksom på at resultatet for q4 kommer i morgen tidlig.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

FAST:

 

FAST%20210205.bmp

 

Møter på trendstøtte, og har en RSI på et nivå hvor den tidligere har endt korreksjoner. Vurderer kjøp under 14, men trenden er brutt ved ca. 13,50.

 

Forholdsvis lavt volum under korrigeringen, under halvparten av snittvolum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...