Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Fra å ha gitt salgssignal etter Q4/2004 for 2 dager siden ser STO nå kjempespennende ut i mitt chart i Point & Figure:

 

Kursen har gått direkte til den gamle motstanden på 46,50 - og for noen minutter var den kun 10 øre fra notering på 47,- ! Ved notering 47,- registrerer jeg følgene:

 

1. Utbrudd fra en TRIPPEL TOPP (meget sterkt signal) !

2. Direkte kjøpssignal etter et kraftig salgssignal (nok et meget sterkt signal) !

 

Etter 47,- tror jeg bestemt at veien opp til 50-tall et kan bli meget kort !

 

Siste: Mens jeg skrev dette steg kursen til 47,-. Oh, happy days...... :-D :-D :-D

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg tolker det, har tomra på et forholdsvis høyt volum styrket støtten rundt 27 kroner.

 

Med forbehold for kursutviklingen videre, kan det se ut om tomra på mellomlang sikt er i ferd med å danne konturene av et stigende triangel.

 

Jeg vektet meg noe opp i aksjen til snittkurs 27,2 med stopp-loss på 26,6.

 

Kommentarer? :drunken:

 

 

big.gif

Link to comment
Share on other sites

ramses

 

GOGL%20250205.bmp

 

Kanskje litt sent brudd, men utvikler seg helt etter boka hittil, og har korrigert ned til bruddpunkt en tur. Bunn i triangelet 3,05 og topp 4,40 gir et omtrentlig potensiale ved kjøp av brudd på 5,75. Ekstrem volatilitet på denne aksjen gjør risikoen høy, men oppsiden er også stor.

Link to comment
Share on other sites

Bozz

 

Ser ut til at vi kan få kontinuasjon ned i TOM. Dog ikke spesielt avskrekkende volum, så vi får se hva det blir til. Uavhengig av dagens aktivitet, er vel dette en av få aksjer du ikke bør eie hvis du baserer dine avgjørelser på TA. I det større bildet er det en av Oslo Børs få nedtrendsaksjer og i det korte bildet har du et stort bearish downgap. Mao - de fleste aksjene er et bedre kjøp enn denne basert på TA. Dette har vært en katastrofeaksje siden 2000, og er det tydeligvis fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...