Goof Posted februar 22, 2005 Report Share Posted februar 22, 2005 Synes begrunnelsen til ODIN var ganske svak. Selv prøver jeg FAST med stop-loss 13,5... Altså ikke noe kjempetap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stockinfo.no Posted februar 22, 2005 Report Share Posted februar 22, 2005 Enig i det goof, men anbefalingene til Odin er som regel ganske bra, dvs de treffer mye mer en de bommer, ihvertfall den siste tiden hvor jeg har fulgt analysene deres...Begrunnelsene pleier også å være bedre :) men nå er det jo ikke noen dyptgående analyser dette her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjesp Posted februar 23, 2005 Report Share Posted februar 23, 2005 Vegard: Glitrende treff på gogl analysen din, heldig var den som traff 4,42, kursen nå er 4,58 opp 3,5% fra bunnen intradag. La meg på .40 blank, og fikk selvsagt ingenting :x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegard Posted februar 23, 2005 Author Report Share Posted februar 23, 2005 Ja, bare synd jeg ikke tok den selv :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utzi Posted februar 23, 2005 Report Share Posted februar 23, 2005 GOGL har korrigert ned på lavt volum de siste dagene, og tok i dag bra i mot rundt 4,40. Tok selv i dag med snitt 4,46, så får vi se hvordan det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjesp Posted februar 23, 2005 Report Share Posted februar 23, 2005 Ny mulighet i gogl imorra, for eget vedkommende får jeg vel se hvordan acta rører seg først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goof Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Synes det var stor spread i GOGL. Tror dere jeg får noe om jeg legger meg på 4,4? Jeg har for øyeblikket en ordre på 4,45 og en på 4,4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hammers Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Fra å ha gitt salgssignal etter Q4/2004 for 2 dager siden ser STO nå kjempespennende ut i mitt chart i Point & Figure: Kursen har gått direkte til den gamle motstanden på 46,50 - og for noen minutter var den kun 10 øre fra notering på 47,- ! Ved notering 47,- registrerer jeg følgene: 1. Utbrudd fra en TRIPPEL TOPP (meget sterkt signal) ! 2. Direkte kjøpssignal etter et kraftig salgssignal (nok et meget sterkt signal) ! Etter 47,- tror jeg bestemt at veien opp til 50-tall et kan bli meget kort ! Siste: Mens jeg skrev dette steg kursen til 47,-. Oh, happy days...... :-D :-D :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Target skulle bli sånn ca 75, men her det vel uansett like greit å bare ri bølgen. http://www.ttrader.com/mycharts/charts/ramses/KVI.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Fint chart (60min) for den som våger.... Intet perfekt flagg, men target 1,15-1,2. Rettsavgjørelse kan trigge kursen kraftig begge veier. http://www.ttrader.com/mycharts/charts/ramses/PDR.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Vegard Ser chartet ditt med GOGL litt lenger ned her. Legger man stigende triangel til grunn, så kommer bruddet vel langt inn i triangelet. Når det er sagt så ser chartet fint ut foreløpig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utzi Posted februar 24, 2005 Report Share Posted februar 24, 2005 Skulle vel gjerne sett litt mer volum i GOGL i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 25, 2005 Report Share Posted februar 25, 2005 Utzi Selv om man ideelt sett hadde ønsket kontinuasjon raskere, synes jeg det som har skjedd i etterkant av bullsticket foreløpig ser ut som grei konsolidering. Skulle den derimot etablere seg under 4.4/4.3, ville jeg blitt en smule bekymret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 25, 2005 Report Share Posted februar 25, 2005 ALX Litt vrient å kjøpe aksjer som åpner så mye opp, men ekstremt høyt volum gjør den likevel spennende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gursken Posted februar 25, 2005 Report Share Posted februar 25, 2005 ALX Satte den på overvåkningslista mi i dag tidlig. Synes imidlertid at det lukter litt mye emisjon av meldingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomas Posted februar 25, 2005 Report Share Posted februar 25, 2005 Noen andre enn meg som følger SNI? Synes jeg så en heftig bullspike på den igår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bozz Posted februar 25, 2005 Report Share Posted februar 25, 2005 Slik jeg tolker det, har tomra på et forholdsvis høyt volum styrket støtten rundt 27 kroner. Med forbehold for kursutviklingen videre, kan det se ut om tomra på mellomlang sikt er i ferd med å danne konturene av et stigende triangel. Jeg vektet meg noe opp i aksjen til snittkurs 27,2 med stopp-loss på 26,6. Kommentarer? :drunken: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegard Posted februar 27, 2005 Author Report Share Posted februar 27, 2005 ramses Kanskje litt sent brudd, men utvikler seg helt etter boka hittil, og har korrigert ned til bruddpunkt en tur. Bunn i triangelet 3,05 og topp 4,40 gir et omtrentlig potensiale ved kjøp av brudd på 5,75. Ekstrem volatilitet på denne aksjen gjør risikoen høy, men oppsiden er også stor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 28, 2005 Report Share Posted februar 28, 2005 Enig i det, Vegard. PDR Nærmer seg forrige topp på 1,08 (1,06 nå) - greit for de litt mer kortsiktige å hvertfall sikre noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 28, 2005 Report Share Posted februar 28, 2005 Bozz Ser ut til at vi kan få kontinuasjon ned i TOM. Dog ikke spesielt avskrekkende volum, så vi får se hva det blir til. Uavhengig av dagens aktivitet, er vel dette en av få aksjer du ikke bør eie hvis du baserer dine avgjørelser på TA. I det større bildet er det en av Oslo Børs få nedtrendsaksjer og i det korte bildet har du et stort bearish downgap. Mao - de fleste aksjene er et bedre kjøp enn denne basert på TA. Dette har vært en katastrofeaksje siden 2000, og er det tydeligvis fortsatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted februar 28, 2005 Report Share Posted februar 28, 2005 TOM http://www.ttrader.com/mycharts/charts/ramses/TOM.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted mars 1, 2005 Report Share Posted mars 1, 2005 TOM Interessant volum. Rekyl på gang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted mars 1, 2005 Report Share Posted mars 1, 2005 FRO Muligheter for shortentry her i dag kanskje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramses Posted mars 1, 2005 Report Share Posted mars 1, 2005 JACK kan også være verdt å ha på blokka, ser ut til å bryte 9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bozz Posted mars 1, 2005 Report Share Posted mars 1, 2005 ramses: Jeg får ikke åpnet noen av linkene dine! De er vel bak en passordbeskyttet side? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts