Jump to content

TOM - En verden av muligheter


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

25th - 29th April 2005 in Munich

 

Invitation to IFAT in Munich from 25th-29th April 2005

 

 

There a only a few weeks left to the opening of the IFAT 2005 "International Exhibition for Waste Disposal and the Environment" at the New Munich Trade Fair Centre in Germany.

 

Our company TiTech Visionsort the world’s leading supplier of optical sorting technology will be an exhibitor at this fair.

 

Please allow us to invite you to visit our stand

 

In Hall C4, stand no. 206

 

Come to see our newest development TiTech AutoSort MF

 

A fully automatic sorting system with multifunctional sensor technology for all types of sorting.

 

Our team would like to welcome you at our stand.

 

 

Mer info under news

Link to comment
Share on other sites

Vi får fore på med litt nyheter

Denne fra Hawaii er rimelig fersk: 14.04.2005

 

Foodland to launch store recycling service

 

Ken Wilson

 

 

The Foodland supermarket chain is stepping forward to redeem beverage container recycling vouchers in their stores.

 

Foodland will start at three of their 29 stores, hoping to move it into every store statewide as soon as possible.

 

A triple-r recycling mobile redemption center will rotate between the chain's Beretania, Laie and Ewa Beach stores beginning next month.

 

When the legislature passed the bottle bill, the vision was that consumers would be returning empty beverage containers to the store where they bought it. That hasn't been available until now.

 

"They'll be able to come back to the store with their bottles and cans on their way to do their shopping," said Foodland President Jenai Wall. "They will redeem them at the mobile center. They will get a receipt that will enable them to come in the store and either get cash or put it towards a grocery purchase."

 

"That'll make it a lot more convenient.," said Hawaii Kai resident Ron Lew. "It's a real hassle to come out on a separate trip and make this happen at another site. So, to do it while I'm shopping is the best way to get it done."

 

Getting the space for reverse vending machines at each store is the biggest roadblock Foodland has to overcome.

 

Foodland officials will also be monitoring customer response at the three stores as they look to move forward.

 

link

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær så svart-hvit nå folkens. Det kommer faktisk dager etter dette også, og det er INGENTING som er rokket ved når det gjelder Tomra's potensiale. Det er inntakt, og man skal ikke se bort fra at vi nå får det gamle ordtaket: Når den siste optimist blir pesimist, snur det. Kanskje noen er så lei av å vente nå at de kaster kortene i ren fortvilelse over nedgangen pga markedssentimentet og frykt for hva som skjer videre, men så snur aksjen i en av de nærmeste dagene og rallyet er igang. Hvem vet, men det hadde vært typisk.

 

Det at Tomra faller nå, er mest pga at korte spekk'er er gjort av tradere som blir urolig og selger unna. Volumet tyder på det.

 

De som har posisjonert seg for lengre strategi sitter rolig.

Link to comment
Share on other sites

projection means: this would be the volume from 10:00 to 16:04, if the volume between 10:00 and "time" would be maintained until 16:04.

price means: price at "time"

change means: the percentage measure of increasing or decreasing of the current projection compared to the previous one

 

//-------------------------------------------------------------------------

 

Volumes on 18.04.:

time....volume...projection...change...price

11:06...410195......2262288............26.20

12:42...727267......1634106...-27.8%...26.10

13:12...818967......1552625....-5.0%...26.10

13:45...966967......1564338....+0.8%...26.30

14:01..1014867......1532828....-2.0%...26.40

14:15..1376267......1964553...+28.3%...27.10 :o :)

14:30..1551467......2091607....+6.5%...27.00

 

average volume 50 days: 2238000

Link to comment
Share on other sites

Orion - sms varsling kl. 14.07.40

 

Vi tar gevinst på short-posisjonen i FRO (286,00),

og satser heller på TOM (26,60) hvor det kan være

en god kjøpsdag i dag.

Aksjen tas inn i modellporteføljen.

 

Avsender: Orion

 

Forøvrig, tandy - Hammers hadde fullstendig rett i sin påstand om slakt. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Støtter den Tandy

 

Hadde ikke OSE korrigert idag, ville neppe TOM gått ned (ihvertfall ikke så mye som idag). Så Hammers hadde flaks med sin spådom at sentimentet ble så negativt som det ble.

 

Fra disse nivåene kan jeg umulig se for meg ytterlig korreksjon, såfremt ikke 1Q-pres overrasker mye negativt.

 

Og en slakt av aksjekurs anser ikke jeg som en nedgang på 4%. Nedgang på 10% pluss kan kalles nærmere slakt.

 

Men hvem vet? Han kan jo få rett likevel etterhvert (selv om jeg tror han vil få feil).

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut til at børsene kan åpne i pluss idag, futures stiger. :D

 

Det er jo litt beroligende!

 

Kan godt være at Tomra ender i + idag. Har kommet seg utover dagen(som jeg sa!). Er forøvrig ikke urolig for Tomra overhodet.

 

At noen snakker om slakt idag, ja, da har de ikke vært med på slakt noen gang!

 

Markedet ser altså ut til å roe seg og tror mange vil inn i TOM nå og imorgen, pga, utbytte og eller lyse utsikter.

 

SPENNENDE ER DETTE OG INGEN SØNDAGSSKOLE!

 

 

:rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mitt fokus ligger på hva Skarholt sier om fremtiden på 1Q-presentasjonen imorgen ettermiddag. Mine posisjoner er som nevnt relativt lange, og jeg er derfor mest opptatt av hva Tomra og Skarholt mener om det mellomlange bildet (2.halvår).

 

Det kan jo egentlig ikke være noen som er nærmere prosessene som foregår i Tyskland og Japan enn Tomra selv, så sånn sett blir det svært spennende hva de sier om dette fremover.

 

Kommer det positive og håndgripelige uttalelser om prosessene i disse to markedene, blir tallene for 1Q rimelig raskt overskygget.

 

Vi får se, men det blir en interessant ettermiddag imorgen.

Link to comment
Share on other sites

In irregular succession, I'll give some more informations on the intraday development of volume.

Whether I do it or not, is dependent of 1. the intraday development of volume seems to me to be specially interesting; 2. I've got time enough to watch it; 3. I'm in the mood to do it.

The picked out times I use in the table are dependent of the time I have to look at the computer.

 

//-------------------------------------------------------------------------

 

volume means: real volume at "time"

projection means: this would be the volume from 10:00 to 16:04, if the volume between 10:00 and "time" would be maintained until 16:04

price means: price at "time"

change means: the percentage measure of increasing or decreasing of the current projection compared to the previous one

 

//-------------------------------------------------------------------------

 

Volumes on 18.04.:

time....volume...projection...change...price

11:06...410195......2262288............26.20

12:42...727267......1634106...-27.8%...26.10

13:12...818967......1552625....-5.0%...26.10

13:45...966967......1564338....+0.8%...26.30

14:01..1014867......1532828....-2.0%...26.40

14:15..1376267......1964553...+28.2%...27.10

14:30..1551467......2091607....+6.5%...27.00

14:45..1590117......2030886....-2.9%...26.70

15:30..1676167......1848862....-9.0%...26.70

15:45..1699767......1793377....-3.0%...26.70

15:57..1742967......1777143....-0.9%...26.80

16:00..1780567......1800351....+1.3%...26.80

 

real volume at 16:04 : 1831967 (+1.8% to last projection)

average volume 50 days: 2238000

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser til min forundring at Hammers har blitt nesten like mye diskutert som TOM på denne tråden de siste 2 dagene. Dere om det.....

 

Dagen i dag ble egentlig ikke så ille for dere - etter det første fallet ned på 25-tallet. Korrigert for det generelle børsbildet var dette langt bedre enn forventet !

 

Dagens sluttkurs ligger temmelig nær det støttenivået som ble etablert etter forrige kvartalsrapport. Jeg har flere ganger registrert at aksjekurser i diverse selskaper har en tendens til å legge seg på slike strategiske nivåer like før tall slippes. Deretter blir det prestasjonen (eller mangel på sådanne) som bestemmer om det skal bli "heaven or hell" !

 

Jeg tipper at kursen kommer til å vippe rundt dagens nivå i morgen. Da holder den seg på støtten ! MEN: HVIS det oppstår informasjonslekkasjer før presentasjonen kan nok kursen begynne å bevege seg i den ene eller andre retningen før stengetid.

 

1000-kr spørsmålet er selvsagt hvordan dette vil gå:

Den formasjonen som nå har utviklet seg liker jeg ikke, og det er utrolig viktig at ikke 26,- brytes vesentlig.

 

Hvis jeg var i en PRESSET situasjon der jeg MÅTTE velge det ene eller det andre er jeg redd at jeg ville ha valgt det svaret som passer TOM-aksjonærene dårligst. Jeg ønsker helst ikke å bli sitert på dette i "all evighet" dersom det ikke går min vei - men i mitt hode tror jeg at støtten vil bli brutt og at det KAN komme et kraftig fall ! ALTSÅ: Det er svaret vis jeg som den siste utvei MÅTTE foreta et valg !

 

Uansett - lykke til i morgen !

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Hammers,

 

det var da en skjelden ydmyk holdning fra den kanten. Det er nesten på et nivå som ikke kler deg. Synes innleggene ila helgen er lite interessante og egner seg til nød på pit'n. Men de har jo en hvis underholdningsverdi hvis ikke alle hadde tatt det så høytidelig.

 

Når det gjelder morgendagen, kommer vel ikke Skarsholt med de store programerklæringene etter en drøy uke i jobben. En mann som nærmer seg pensjonsalderen går nok ikke i den fella. Uansett blir guidingen spennende, jeg gidder ikke gjenta det.

 

Skulle han bli trykket til brystet av husene vil det være symptomatisk for tidens marked. Risikoen for en massiv sektorrotasjonen ligger absolutt til rette med en oljekurs som er på vei rett ned. Ja, da vil vel husene anbefale å ta profit og allokere i andre papirer som har potensialet forann seg for å beholde penga i eget marked (i nøden spiser vel faden fluer). Med utviklingen det siste året er det vel ikke mye nedside igjen etter ex. utbytte.

 

Det er vel ikke lenge til selv CA og PA kommer ut med kjøpsanbefaling nå. De har vel funnet ut hva P/BV eller andre fundamentale ting som verdien av Tyskland med noen andre forutsetninger eller kanskje verdien av ettermarkedet.

 

Uansett blir morgendagens presentasjon interessant. Det har jo kommet et par meldinger under kvartalsrapportering før og det er jo ikke usannsynlig i morgen heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hvor mange presentasjoner jeg har fulgt, men det begynner å bli endel.....Aldri har jeg opplevd eller mistenkt at Tomra lekker informasjon!

 

Derimot har jeg ofte opplevd at enkelte meglerhus "kjører" hardt den ene eller den andre veien den dagen presentasjonen holdes. (eller den dagen avgjørelser var ventet i Tyskland, hvis vi går en stund tilbake) Da kan man lett miste retningssansen og fokus, om man ikke har klare planer på forhånd.

 

Min anbefaling er derfor å løfte blikket vekk fra meglerstatistikken og intradagsbevegelser. Lag en egen plan før kjøp, sett en grense for evt tap, og følg planen! Ørestradere og bunnfiskere vil ikke greie å tjene penger i Tomra. De faller ofte raskt for sine egne grep og korte horisonter.

Link to comment
Share on other sites

Hei Hammers! bounce.gif

 

Du skriver bla. idag:

 

 

Hvis jeg var i en PRESSET situasjon der jeg MÅTTE velge det ene eller det andre er jeg redd at jeg ville ha valgt det svaret som passer TOM-aksjonærene dårligst. Jeg ønsker helst ikke å bli sitert på dette i "all evighet" dersom det ikke går min vei - men i mitt hode tror jeg at støtten vil bli brutt og at det KAN komme et kraftig fall ! ALTSÅ: Det er svaret vis jeg som den siste utvei MÅTTE foreta et valg !

 

Du tror altså det er mer sannsynelig at "støtten ryker og at et kraftig fall følger". Hadde vært litt interessant å få vite hva du baserer denne "troen" på?

 

doh.gif

Link to comment
Share on other sites

Får jeg lov å komme med en teori? Hvis det regner ute og jeg har glemt paraplyen hjemme, da blir jeg våt. Skjedd hver gang hittil, og jeg tror det vil skje hver gang framover også. Trøsten får være at i dag er det strålende sol og 19 varme.

 

Mye småprating og mye nerver ute og går. I morgen på denne tid har vi vel en del svar.

 

Stikkord: Japan. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...