Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Den lange fallende trenden ser ut til å være brutt, så kanskje det går mot sidelengs konsolidering eller opptur?

 

 

 

 

Hei!

 

Har du noe chart som bekrefter det du sier? I følge bigcharts.com (log), er ikke den lange fallende trenden brutt enda. NSG er også fremdeles under 200 SMA. Etter et etablert brutt på den eller en troverdig bunnformasjon, vil kanskje jeg også komme på banen.

 

Chart:

post-6960-1276520394,9562_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har du noe chart som bekrefter det du sier? I følge bigcharts.com (log), er ikke den lange fallende trenden brutt enda. NSG er også fremdeles under 200 SMA. Etter et etablert brutt på den eller en troverdig bunnformasjon, vil kanskje jeg også komme på banen.

 

Chart:

post-6960-1276520394,9562_thumb.png

 

 

Her er min "kjøkkenbordsanalyse":

 

skjermbilde20100614kl15.png

 

Mulig det er litt tidlig å sprette champagnekorken ennå, men slik jeg ser det virker det temmelig klart at NSG er på vei mot lysere tider

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har du noe chart som bekrefter det du sier? I følge bigcharts.com (log), er ikke den lange fallende trenden brutt enda. NSG er også fremdeles under 200 SMA. Etter et etablert brutt på den eller en troverdig bunnformasjon, vil kanskje jeg også komme på banen.

 

 

 

Enig med Minos. Er dessverre fult investert, ellers har jeg gått inn her også, :-). En liten OHS formasjon er fullført, med target 10.00.

 

 

 

Hilsen,

LuKi

post-6612-1276528289551_thumb.jpg

Edited by LuKi
Link to comment
Share on other sites

Vil megatrenden fortsette for gull?

 

På ti år har gullprisen gått fra (ca) 300 til 1200, mens USDNOK har gått fra 8 til 6,5.

 

 

post-6960-1276538956,7805_thumb.png

 

 

Trenden ser ut til å fortsette, samtidig som det blir mer penger i verden.

 

GLD:

Daglig snittvolum for GLD er 17,5 mrd kr (!)

 

post-6960-1276539006,2712_thumb.png

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Vil megatrenden fortsette for gull?

 

På ti år har gullprisen gått fra (ca) 300 til 1200, mens USDNOK har gått fra 8 til 6,5.

 

 

post-6960-1276538956,7805_thumb.png

 

 

Trenden ser ut til å fortsette, samtidig som det blir mer penger i verden.

 

GLD:

Daglig snittvolum for GLD er 17,5 mrd kr (!)

 

post-6960-1276539006,2712_thumb.png

 

Ny All-time-high for gull. Justert for inflasjon må gullprisen likevel stige til ca 2800 $ for å sette ny rekord.

Link to comment
Share on other sites

Hegnar Onlines aksjetips gir i dag en ganske dyster spådom for veien videre, men jeg tror han tar feil. Hvis man leser Dow-teori pekes det på at en oppgang som regel består av tre faser, og det siste året er det tydelig at utviklingen på osebx har gått helt etter boka, og accumulation og participation-fasene er vel overstått.

 

 

Dow8.gif

 

 

Kanskje vi nå, på tross av usikkerheten som råder, går inn i en tredje fase med raskere stigningstakt?

 

For moro skyld tar jeg med et chart som viser forrige bullmarked som på tross av perioder med usikerhet og konsolidering (som i 2006) stadig satte høyere topper. Leggg også merke til den "falske" HS'en i starten av 2007. Trendlinjene har jeg lagt til selv, og det kan jo selvfølglig diskuteres om de er riktige eller ei.

 

skjermbilde20100620kl23.png

 

Å posisjonere seg for et aksjefall nå tror jeg derfor ikke er noe sjakktrekk, selv om de neste ukene blir spennende...

Edited by Minos
Link to comment
Share on other sites

post-6960-1278157868,5113_thumb.png

 

Jeg forsøker ihvertfall på ny med NSG igjen etter at jeg røyk ut på stoploss da den falt gjennom 8,- for noen uker siden. Risikoen er stor, men det er også gevinstmulighetene hvis trenden snur og den langsiktige bunnen er inne cool.gif

Edited by Minos
Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøker ihvertfall på ny med NSG igjen etter at jeg røyk ut på stoploss da den falt gjennom 8,- for noen uker siden. Risikoen er stor, men det er også gevinstmulighetene hvis trenden snur og den langsiktige bunnen er inne cool.gif

 

Sammenlignet med f.eks stora enso, som har gitt et klart kjøpssignal, kan det snart være duket for en oppgang for NSG også.

Edited by Fred
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...